Welke N-Router?
- JBD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Welke N-Router?
Ik wil mijn TV op het Netwerk aansluiten en heb daar een wireless N-router voor nodig. Heb al eens hier en daar gekeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie heeft ervaring met draadloze routers en welke is dan goed of de beste?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: Welke N-Router?
Naar mijn mening de beste router van dit moment is de Linksys E4200.
Sinds de WRT54G hebben ze eigenlijk alleen maar troep ontwikkeld, maar het lijkt er op dat ze met deze router weer terug zijn op het oude nivo.
Inmiddels ken ik al 4 mensen met de E4200 en ze zijn allemaal dik te vreden.
Sinds de WRT54G hebben ze eigenlijk alleen maar troep ontwikkeld, maar het lijkt er op dat ze met deze router weer terug zijn op het oude nivo.
Inmiddels ken ik al 4 mensen met de E4200 en ze zijn allemaal dik te vreden.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Types worden zo vaak vervangen dat ik die niet noem.
Ik heb redelijke ervaringen met D-Link en Linksys en die zijn meestal redelijk betaalbaar.
Als je een Apple hebt dan heeft een Airport voordelen ivm het configureren, met alleen Windows computers zou ik niet naar een Airport kijken.
Ik heb redelijke ervaringen met D-Link en Linksys en die zijn meestal redelijk betaalbaar.
Als je een Apple hebt dan heeft een Airport voordelen ivm het configureren, met alleen Windows computers zou ik niet naar een Airport kijken.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- JBD
- Clublid
- Contacteer:
Zijn dit N-routers? Ik mag hangen als ik weet wat dit betekent, maar dat vertelde men mij bij de TV zaak.
De "N" slaat op de snelheid van de draadloze verbinding, en verwijst naar IEEE 802.11N (voor meer info, wikipedia).
Eventueel kan je op tweakers.net bekijken welke routers hiermee werken, wat de ervaringen zijn en de prijzen;
zie http://tweakers.net/pricewatch/cat/662/ ... uters.html
Eventueel kan je op tweakers.net bekijken welke routers hiermee werken, wat de ervaringen zijn en de prijzen;
zie http://tweakers.net/pricewatch/cat/662/ ... uters.html
waarbij ik toch even moet aantekenen dat je geen snelheidswonderen van wireless streaming, ook op N, moet verwachten als je voor 1080p gaat. Als het lukt, altijd een kabel trekken. Via DLNA foto's en lichter werk tonen, gaat prima. Sitecom heeft op dit moment mijn voorkeur (worden ook aardig beoordeeld in de genoemde tweakerssite en niet duur).
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G
Mijn ervaring met wireless steaming is dat het ook (erg) storingsgevoelig is. Een bekabelde aansluiting zou bij mij de voorkeur zijn.
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)
(D40 + 18-55)
Linksys zuigt
.
Sitecom werkt enorm goed

Sitecom werkt enorm goed
Laatst gewijzigd door Daniël op wo jul 20 2011 11:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik gebruik een Cisco E3000 en die bevalt me erg goed. Een korte review: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/linksys-e ... -20101216/" onclick="window.open(this.href);return false;
- JBD
- Clublid
- Contacteer:
Hartelijk bedankt voor de info. Nog wel even een vraag. Kan deze router ook op een ISDN modem worden aangesloten of heb je dan weer andere dingen nodig?
Even een aanvulling.
Zijn de Linksys routers beter geworden?
Want de oudere versies (3 jaar geleden) waren zo slecht dat ik dus de Sitecom gehaald heb.
Nu begint deze langzaam een beetje af te takelen.
Zijn de Linksys routers beter geworden?
Want de oudere versies (3 jaar geleden) waren zo slecht dat ik dus de Sitecom gehaald heb.
Nu begint deze langzaam een beetje af te takelen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Zo heb ik dus weer wat tegen Sitecom. Ik heb het spul ook nog ergens liggen, maar het is vervangen. Leuk als je iets simpels wilt, maar zodra je de boel iets anders wilt heb je een probleem. Het is het allemaal net niet.
Een echt tip heb ik niet; daarvoor ben ik niet genoeg op de hoogte van wat er allemaal te koop is.
Wellicht eens rondsnuffelen op het forum van tweakers.net?
Een echt tip heb ik niet; daarvoor ben ik niet genoeg op de hoogte van wat er allemaal te koop is.
Wellicht eens rondsnuffelen op het forum van tweakers.net?
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
'Originele' Cisco of Netgear zou ik zeggen (bij voorkeur de wat professionelere versies). Netgear is ook nog gewoon betaalbaar.
De kwaliteit van zowel Sitecom als Linksys is (was?) nogal wisselvallig (vandaar denk ik ook de zeer uiteenlopende ervaringen van gebruikers). Volgens mij hebben die 2 merken dezelfde kwaliteitscontroleurs als Sigma...

Ik heb op het moment overigens (tijdelijk) wel een linksys staan omdat mijn Netgear even elders is ingezet. Maar die Netgear bleef gewoon lekker maanden aan een stuk draaien waar de Linksys toch eigenlijk wel eens in de maand een keer opnieuw moet worden opgestart.
PS: Linksys is overigens ook van Cisco. Cisco wil het Linksys merk op termijn geheel vervangen door Cisco, hopelijk wordt de kwaliteit dan ook net zo goed als die van het originele Cisco spul.
De kwaliteit van zowel Sitecom als Linksys is (was?) nogal wisselvallig (vandaar denk ik ook de zeer uiteenlopende ervaringen van gebruikers). Volgens mij hebben die 2 merken dezelfde kwaliteitscontroleurs als Sigma...

Ik heb op het moment overigens (tijdelijk) wel een linksys staan omdat mijn Netgear even elders is ingezet. Maar die Netgear bleef gewoon lekker maanden aan een stuk draaien waar de Linksys toch eigenlijk wel eens in de maand een keer opnieuw moet worden opgestart.
PS: Linksys is overigens ook van Cisco. Cisco wil het Linksys merk op termijn geheel vervangen door Cisco, hopelijk wordt de kwaliteit dan ook net zo goed als die van het originele Cisco spul.
Spul waarmee je foto's maakt...
Beste Blacksheep,
Als Ziggo uw provider is, moet U even wachten. Alle all-in-one gebruikers krijgen binnenkort een nieuwe modem/router (combi dus) en ook een verhoogde snelheid naar 40mb. De merken Ubee en Cisco worden dan uitgeleverd.
Success.
Als Ziggo uw provider is, moet U even wachten. Alle all-in-one gebruikers krijgen binnenkort een nieuwe modem/router (combi dus) en ook een verhoogde snelheid naar 40mb. De merken Ubee en Cisco worden dan uitgeleverd.
Success.
D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.
- JBD
- Clublid
- Contacteer:
Hartelijk dank voor deze melding. Ik heb ondertussen mijn provider (Online) om advies gevraagd. Zij hebben me ADSL extra aangeboden, met daarbij inderdaad een draadloos modem. Dan ben ik van alle toestanden af. Allen tipgevers hartelijk dank.whvg schreef:Beste Blacksheep,
Success.