grtz,
Paul
Mijn D200 gebruik ik voor tijdens de voetbalwedstrijden, waar ik met de 120-300 lens de 'bewegende' plaatjes schiet. Aangezien in en om de wedstrijden voor mij ook nog enkele taken zijn, wil ik het wisselen van lenzen zoveel mogelijk tegen gaan. Misschien een beetje raar vertaald, maar ik heb niet 'om indruk te maken' twee slr's.paparazzi schreef:meer dat de kwaliteit van het dievengilde is toegenomen dat je altijd moet zorgen met tenminste 2 camera's op reis te gaanRobin schreef:Is de kwaliteit van Nikon zodanig dat ik moet gaan denken aan een backup ??![]()
Ik heb een D200 en een D50 als back-up en als gemaks camera met de 18-200 VR, maar als ik het geld had cq er voor over had zou ik dan een Fuji S5 kiezen en dan afhankelijk het onderwerp kiezen welke ik als back-up zou gebruiken.George Fennes schreef:Als ik mij een D200 zou kunnen/willen veroorloven zou ik een D200 als back-up willen hebben.
Dan kan je helemaal 1 op 1 werken en grijp je nooit mis alles is dan vertrouwd.
Een viltstift kan nog, maar een kraspen kost je gegarandeerd je garantie als er wat mee is. Maar bovendien geloof ik in 'blind' pakken en dat helpt niet met zoiets.hjanssen schreef:Dat los je toch op met een viltstift of een kraspen.
Ik geloof in de wet van Murphy en dat wil ik op reis niet riskeren. 't Hoeft niet perse een technisch probleem te zijn, maar je kunt ook beroofd worden en dan is het toch wel erg fijn dat je nog een 2e camera in je koffer hebt zitten.Roelof schreef:Ik vind een tweede camera vooral makkelijk als ik met twee lenzen tegelijk wil werken. Eigenlijk ben ik nog nooit bang geweest dat mijn camera het onder het fotograferen zou begeven.
Ik zou niet weten wat je moet controleren aan de electronica? Mijn tweede Nikon een F70 gaf na het verwisselen van de film ineens nog maar 3200 asa aan en met de D200 was de batterij na 2 foto's leeg. I zou niet weten waar ik dat van te voren aan had kunnen zien.GdP schreef:Ik denk eerst alles met de camera goed controleren, en dan moet het toch gaan met 1 camera! En wil je toch een tweede body, neem dan wel dezelfde! Want voor je het weet zit je aan de verkeerde knoppen te draaien.