D100 of D70s als back-up??

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
pabusk

Bericht door pabusk » wo mei 09 2007 2:41 pm

Ik heb een iets andere reden voor 2 dezelfde bodies. Een D200 past (helaas) niet in mijn D70 onderwaterhuis :cry: Zou erg makkelijk zijn(en stukken goedkoper) als dat wel kan. 1 onderwaterhuis kopen en alleen nog maar camera's upgraden .... that'll be the day.

grtz,
Paul

Frank771
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Frank771 » wo mei 09 2007 3:52 pm

paparazzi schreef:
Robin schreef:Is de kwaliteit van Nikon zodanig dat ik moet gaan denken aan een backup ?? :shock:
meer dat de kwaliteit van het dievengilde is toegenomen dat je altijd moet zorgen met tenminste 2 camera's op reis te gaan :D
Mijn D200 gebruik ik voor tijdens de voetbalwedstrijden, waar ik met de 120-300 lens de 'bewegende' plaatjes schiet. Aangezien in en om de wedstrijden voor mij ook nog enkele taken zijn, wil ik het wisselen van lenzen zoveel mogelijk tegen gaan. Misschien een beetje raar vertaald, maar ik heb niet 'om indruk te maken' twee slr's. 8) Indien mogelijk geef ik dus liever een 350euro uit voor een goede gebruikte body, dan de reparatie van een lens of D200-body door slijtage van het wisselen vd lens. Ook weet eenieder op dit forum, dat reparaties behoorlijk in de papieren kunnen lopen. Vandaar dus! :wink:
D4--D800+MB-D12--SB900--SB700--24-120 f4 VRll--200-400mmF4--50mmf1,8--16-35F4VR--70/200f2,8(Sigma)--Manfrotto monopod--Manfrotto driepoot--ThinkTank incl.trolley.

hjanssen

Re: back-up altijd het zelfde

Bericht door hjanssen » wo mei 09 2007 5:49 pm

George Fennes schreef:Als ik mij een D200 zou kunnen/willen veroorloven zou ik een D200 als back-up willen hebben.

Dan kan je helemaal 1 op 1 werken en grijp je nooit mis alles is dan vertrouwd.
Ik heb een D200 en een D50 als back-up en als gemaks camera met de 18-200 VR, maar als ik het geld had cq er voor over had zou ik dan een Fuji S5 kiezen en dan afhankelijk het onderwerp kiezen welke ik als back-up zou gebruiken.

George Fennes
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

S5 waar heb ik dat nou meer gehoord??????

Bericht door George Fennes » wo mei 09 2007 6:04 pm

Uhhhh mag ook H.Jansen,

Ik zit ook wel eens te denken aan de S5, zou veel minder ruis moeten hebben dan de Nikon series heb ik begrepen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » wo mei 09 2007 8:14 pm

Ik zit ook wel te denken aan de S5, het grote nadeel van een S5 naast een D200 is dat de accu's alleen softwarematig verschillen. Dan heb je een stapeltje 'identieke' accu's en dan moet je gokken of je een accu voor de D200 of de S5 in handen hebt. :-(
Mijn S2 die nu mijn backup is, heeft dat probleem niet, die werkt op penlites, dus dan kan ik mij niet vergissen...
Ik heb niet voor niks twee SB800's zodat ik blindelings een goede flitser kan pakken.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

hjanssen

Bericht door hjanssen » wo mei 09 2007 8:28 pm

Roelof schreef:Dan heb je een stapeltje 'identieke' accu's en dan moet je gokken of je een accu voor de D200 of de S5 in handen hebt.
Dat los je toch op met een viltstift of een kraspen.

Roelof
Clublid
Clublid

Bericht door Roelof » wo mei 09 2007 8:33 pm

hjanssen schreef:Dat los je toch op met een viltstift of een kraspen.
Een viltstift kan nog, maar een kraspen kost je gegarandeerd je garantie als er wat mee is. Maar bovendien geloof ik in 'blind' pakken en dat helpt niet met zoiets.

Maar laat ik mezelf niet lekker lopen maken, voorlopig heb ik geen budget voor een S5, had ik twee weken geleden maar geen 17-55 moeten kopen.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » wo mei 09 2007 8:36 pm

d70 rules

Fromerly known as d70devil ;)

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » wo mei 09 2007 8:50 pm

Iedereen heeft het over een backup camera maar zo slecht zijn nikons nou toch ook weer niet.
Ik heb ook 2 body,s maar geen enkele als backup.
De 1 gebruik ik voor sport en snelle aktie , de andere voor alles waar niet zo,n haast bij is en meer pixels heeft.
Vraag jezelf ook eens af wat je er mee wilt.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Roelof
Clublid
Clublid

Bericht door Roelof » wo mei 09 2007 10:28 pm

Ik vind een tweede camera vooral makkelijk als ik met twee lenzen tegelijk wil werken. Eigenlijk ben ik nog nooit bang geweest dat mijn camera het onder het fotograferen zou begeven.

GdP

Bericht door GdP » wo mei 09 2007 10:43 pm

Ik denk eerst alles met de camera goed controleren, en dan moet het toch gaan met 1 camera! En wil je toch een tweede body, neem dan wel dezelfde! Want voor je het weet zit je aan de verkeerde knoppen te draaien.

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo mei 09 2007 11:09 pm

Roelof schreef:Ik vind een tweede camera vooral makkelijk als ik met twee lenzen tegelijk wil werken. Eigenlijk ben ik nog nooit bang geweest dat mijn camera het onder het fotograferen zou begeven.
Ik geloof in de wet van Murphy en dat wil ik op reis niet riskeren. 't Hoeft niet perse een technisch probleem te zijn, maar je kunt ook beroofd worden en dan is het toch wel erg fijn dat je nog een 2e camera in je koffer hebt zitten.

Zelf al 1 kapotte (analoge) camera gehad tijdens 'n reis en 2 keer beroofd.

NoName

Bericht door NoName » wo mei 09 2007 11:48 pm

Gebruik mijn D100 nog steeds naast mijn D2x , hoef ik niet zo vaak van lens te wisselen,en wat je nu voor een D100 terug krijgt dat is niet de moeite, en ik gebruik de D100 veel in de Discotheek ipv mijn D2x, als er dan wat mee gebeurt jammer dan, gaan we even met de eigenaar praten

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do mei 10 2007 12:47 pm

Met een D200 als "hoofdcamera" en een D80 als back-up heb je nagenoeg dezelfde opties, resolutie, en beeldkwaliteit.

Zelf jarenlang met de D1x gefotogafeerd, is nu back-up voor de meeste situaties. Voor "schoolfotografie" (portretten) is de D1x echter nog steeds mijn hoofdcamera. Meer magapixels is dan alleen maar extra overhead voor doorgaans 13x18 cm afdrukjes. Je kunt de D80 dan wel op een lagere resolutie instellen, maar zie er vooralsnog nog geen reden toe die daarvoor in te zetten.

Wat me trouwens opviel is met een keer tussendoor toch D80 gebruik en aangesloten via de videokabel op een TV (die gebruik ik als monitor tijdens portretfotografie), dat het videobeeld in helderheid absoluut geen houvast biedt met het uiteindelijke resultaat van je beeldbestanden. Ontstellend veel helderder en flets van kleur. (Misschien niet de juiste kleurruimte opties gebruikt --> moet ik nog eens uitzoeken). De D1x geeft daarbij een aanmerkelijk beter beeld op TV (maar daar is het beeld op het LCD-scherm op de camera zelf weer een stuk minder).
Vriendelijke groet, Léon Obers

hjanssen

Bericht door hjanssen » do mei 10 2007 4:06 pm

GdP schreef:Ik denk eerst alles met de camera goed controleren, en dan moet het toch gaan met 1 camera! En wil je toch een tweede body, neem dan wel dezelfde! Want voor je het weet zit je aan de verkeerde knoppen te draaien.
Ik zou niet weten wat je moet controleren aan de electronica? Mijn tweede Nikon een F70 gaf na het verwisselen van de film ineens nog maar 3200 asa aan en met de D200 was de batterij na 2 foto's leeg. I zou niet weten waar ik dat van te voren aan had kunnen zien.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”