D100 of D70s als back-up??
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
D100 of D70s als back-up??
Naast mijn D200 heb ik de D50 als back-up camera echter deze kan ik aan een collega kwijt. Welke camera is als back-up is aan te raden? De D70s of de D100? Beide toestellen liggen qua prijs dicht bij elkaar.
De D70 heb ik voor de D200 gehad en is mij altijd goed bevallen. Wat is nu verstandig om erbij aan te schaffen? Het verouderingsproces van de D100 zal misschien mee gaan tellen maar ook dit blijft een goed alternatief, lijkt mij..........
Heel graag een reactie.
De D70 heb ik voor de D200 gehad en is mij altijd goed bevallen. Wat is nu verstandig om erbij aan te schaffen? Het verouderingsproces van de D100 zal misschien mee gaan tellen maar ook dit blijft een goed alternatief, lijkt mij..........
Heel graag een reactie.
D4--D800+MB-D12--SB900--SB700--24-120 f4 VRll--200-400mmF4--50mmf1,8--16-35F4VR--70/200f2,8(Sigma)--Manfrotto monopod--Manfrotto driepoot--ThinkTank incl.trolley.
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
back-up
Met een Backup camera kan ik me voorstellen dat je blindelings moet kunnen overpakken.
Dan is de D70 denk ik het meest voor de hand liggend.
Groetjes George
Dan is de D70 denk ik het meest voor de hand liggend.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi,
Ik heb zelf ook de D70s als back-up naast de D200 en ben erg tevreden over deze combinatie.
Met de D100 heb ik geen ervaring, kan ik je niets over vertellen.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Mvg, Gino
Ik heb zelf ook de D70s als back-up naast de D200 en ben erg tevreden over deze combinatie.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Dito!Nikon Gino schreef: Ik heb zelf ook de D70s als back-up naast de D200 en ben erg tevreden over deze combinatie.
Is die D100 ook niet al ouder dan een D70s eigenlijk? En hoe zit 't met de resolutie en andere technische specificaties van beiden camera's?
Als mijn D70s backup het zou begeven, zou ik denk ik naar 'n D80 kijken. Maar die zijn nu volgens mij nog aardig prijzig.
-
- Clublid
back-up altijd het zelfde
Het mmoiste is een back-up camera die gelijk is aan je normale werk camera.
Ik heb een D70s als normale camera en een D70s als back-up.
Als ik mij een D200 zou kunnen/willen veroorloven zou ik een D200 als back-up willen hebben.
Dan kan je helemaal 1 op 1 werken en grijp je nooit mis alles is dan vertrouwd.
Had ik ook toen ik nog analoog veel trouwreportages maakte, had ik een 801s en als back-up had ik een 801.
Ook twee exact dezelfde flitsers, alleen de objectieven had ik niet gelijk, maar verder alles dubbel.
En het sterke van het verhaal is dat ik nooit mijn back-up heb hoeven te gebruiken omdat mijn werk camera uitviel of defect raakte.
Een enkele keer gebruikte ik mijn back-up als mijn rolletje vol was en geen tijd had om te wisselen om geen mooie momenten te missen.
Groetjes George
Ik heb een D70s als normale camera en een D70s als back-up.
Als ik mij een D200 zou kunnen/willen veroorloven zou ik een D200 als back-up willen hebben.
Dan kan je helemaal 1 op 1 werken en grijp je nooit mis alles is dan vertrouwd.
Had ik ook toen ik nog analoog veel trouwreportages maakte, had ik een 801s en als back-up had ik een 801.
Ook twee exact dezelfde flitsers, alleen de objectieven had ik niet gelijk, maar verder alles dubbel.
En het sterke van het verhaal is dat ik nooit mijn back-up heb hoeven te gebruiken omdat mijn werk camera uitviel of defect raakte.
Een enkele keer gebruikte ik mijn back-up als mijn rolletje vol was en geen tijd had om te wisselen om geen mooie momenten te missen.
Groetjes George

mij lijkt 't op (trouw)reportage vooral ook heel handig dat je op de ene een groothoek en op de andere een tele kunt zetten en dus geen momenten mist door lenzen te moeten wisselen
heb geen geld voor 'n 2e D200, maar als de D200 sneuvelt zal ik 'n soortgelijke of betere (indien betaalbaar) terugkopen en als de D70s sneuvelt zal ik daar waarschijnlijk sowieso een upgrade voor terugkopen
heb geen geld voor 'n 2e D200, maar als de D200 sneuvelt zal ik 'n soortgelijke of betere (indien betaalbaar) terugkopen en als de D70s sneuvelt zal ik daar waarschijnlijk sowieso een upgrade voor terugkopen
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Hoi George,
Ik ben het helemaal met je eens dat in de meest ideale wereld je 2 dezelfde camera's moet hebben.
Ik ben echter met een D70s begonnen en na ongeveer 2 jaar met heel veel plezier met deze camera gewerkt te hebben heb ik mezelf een paar maanden geleden verwend door er een D200 bij te kopen.
Maar het is inderdaad zo dat als ik een hele tijd de D200 gebruikt heb en dan snel even iets met de D70s wil doen dat ik dan soms even moet zoeken waar alles ook alweer zit (en dat komt ook alleen voor in situaties dat je niet even de tijd hebt om het op je gemakje uit kan zoeken natuurlijk) of andersom want ook met de D70s werk ik nog heel regelmatig en dan is het bij de D200 soms weer even zoeken.
Maar om nu de D70s weg te doen zie ik niet zitten want ik heb die nog gekocht toen hij net uit was en daar toen natuurlijk de hoofdprijs voor betaald en als ik hem nu weg moet doen voor de huidige tweedehandsprijzen slaan de paarse vlekken spontaan in men nek bij de gedachte alleen al, dus ik hou het lekker bij de D70s en de D200.
Maar zoals eerder gezegd, je hebt gelijk, het beste is 2 D70s-en of 2 D200's.
Groetjes Gino
Ik ben het helemaal met je eens dat in de meest ideale wereld je 2 dezelfde camera's moet hebben.
Ik ben echter met een D70s begonnen en na ongeveer 2 jaar met heel veel plezier met deze camera gewerkt te hebben heb ik mezelf een paar maanden geleden verwend door er een D200 bij te kopen.
Maar het is inderdaad zo dat als ik een hele tijd de D200 gebruikt heb en dan snel even iets met de D70s wil doen dat ik dan soms even moet zoeken waar alles ook alweer zit (en dat komt ook alleen voor in situaties dat je niet even de tijd hebt om het op je gemakje uit kan zoeken natuurlijk) of andersom want ook met de D70s werk ik nog heel regelmatig en dan is het bij de D200 soms weer even zoeken.
Maar om nu de D70s weg te doen zie ik niet zitten want ik heb die nog gekocht toen hij net uit was en daar toen natuurlijk de hoofdprijs voor betaald en als ik hem nu weg moet doen voor de huidige tweedehandsprijzen slaan de paarse vlekken spontaan in men nek bij de gedachte alleen al, dus ik hou het lekker bij de D70s en de D200.
Maar zoals eerder gezegd, je hebt gelijk, het beste is 2 D70s-en of 2 D200's.
Groetjes Gino
-
- Clublid
meest ideale
Hallo Gino,
Ik heb je afgelopen zondag bij mij thuis gezien en die paarse vlekken in je nek, dat staat je niet dus laat maar zitten
Groetjes George
Ik heb je afgelopen zondag bij mij thuis gezien en die paarse vlekken in je nek, dat staat je niet dus laat maar zitten

Groetjes George

- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
@ George

-
- Forumlid
Bedankt allen voor de reacties! Ik ga voor de D70s, wat ook mijn eerste gedachte was. Een D200 is uiteraard het beste,maar dit wordt mij net iets te veel van het goede. 

D4--D800+MB-D12--SB900--SB700--24-120 f4 VRll--200-400mmF4--50mmf1,8--16-35F4VR--70/200f2,8(Sigma)--Manfrotto monopod--Manfrotto driepoot--ThinkTank incl.trolley.
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Zal je zeker geen spijt van krijgen.
Succes ermee!!!
Succes ermee!!!
-
- Clublid