Bruidsreportage--wie oh wie

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
MEMENTO

Bericht door MEMENTO » di mei 22 2007 8:13 am

ok, vanuit dat gezichtspunt is het zeker van belang. Je mag dan zelfs niet flitsen in de kerk. Waarschijnlijk mag het niet teveel kosten...

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

je weet maar nooit

Bericht door George Fennes » di mei 22 2007 8:17 am

Misschien is de fotograaf die ze hadden wel ziek geworden, overleden enz.

Je weet niet altijd de redenen.

Maar het is wel fijn dat je weet wat je te wachten staat.

Dat je jezelf kan voorbereiden op, wat voor soort mensen het zijn, de leeftijd de omstandigheden waaronder men gaat trouwen, de lokaties die ter beschikking staan, bij slecht en goed weer enz.

Ik ging altijd ruim van te voren in gesprek met het a.s. bruidspaar, eat willen ze een draaiboek opstellen, dan blijkt soms dat met een klein half uurtje heeft ingeruimd om foto's te maken en daar zit de reistijd bij inbegrepen.

Dan kan je als het ruim van te voren is nog wat aanpassingen in het draaiboek doen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

paparazzi

Bericht door paparazzi » di mei 22 2007 8:30 am

Vooral als het een andere cultuur/geloof betreft zou ik me daarover ook graag willen inlezen. Wellicht zijn er wel specifieke gebruiken in hun kerkdienst die je niet tijdig zou zien aankomen als je alleen nog maar katholieke diensten hebt meegemaakt bijv.

foto-ed
Forumlid
Forumlid

Bericht door foto-ed » di mei 22 2007 8:39 am

Als je ze "oneerbare" voorstellen doet waar ze zich niet prettig bij voelen kan je afspreken dat ze dit dan kenbaar maken. Dit hoeft dus geen probleem te zijn...
Vaak valt dit ook nog wel mee. Ik heb ook een aantal reportages geschoten in Oldebroek en Genemuiden. Ik vind dat als je in een kerk bent niet als een gek foto's moet gaan maken. Ik maak dan vaak alleen foto's bij binnenkomst, huwelijkszegening, tijdens de preek en eventueel bij de ringuitwisseling. Verder gedraag ik me respectvol, dus zo weinig mogelijk op het altaar foto's maken en tijdens gebed...
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

paparazzi

Bericht door paparazzi » di mei 22 2007 8:45 am

De meeste hedendaagse huwelijken die ik heb meegemaakt zijn van mensen die normaal nooit in 'n kerk komen maar die voor traditie/familie wel 'n kerkelijk huwelijk doen. Die stellen dus wel op prijs als een en ander wat moderner verloopt, zowel hoe de preek in elkaar wordt gezet (gelukkig bestaan er ook pastoors die met hun tijd zijn meegegaan!) als de muziek. De fotograaf en filmer mag dan ook gewoon vrij rondlopen en schieten wat ie schieten kan. :D Maar inderdaad is het dus wel handig dat je van te voren weet dat je niet met 'n zeer gelovig koppel te maken hebt die zoiets juist oneerbiedig vindt.

aquarius
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door aquarius » di mei 22 2007 10:25 am

Ik heb hele goede ervaringen met pastoors. Die ik mee heb mogen maken op bruidsreprotage`s waren allemaal hippe kippen zoals papparazzi zegt en riepen mij zelfs om wat dichterbij te komen om foto`s te maken. (ben zelf niet katoliek)
Een paar jaar gelden heb ik daarintegen een bruidsreportage lang van te voren besproken met het bruidspaar en hun met de dominee. Op de dag zelf moest ik 1,5 wachten tussen de lunch en de kerkdienst en bij de kerk aangekomen nam de dominee mij apart en vertelde dat hij niet wilde dat er foto`s werden genomen. Je mag niet vloeken in de kerk maar ik had het bijna gedaan. Het bruidspaar was ook ontzettend boos want dat was niet afgesproken. Ik mocht toen achter in de kerk een paar foto`s maken....... Belachelijk. Ik heb nog nooit zo`n vreselijke kerkdienst meegemaakt. Leek wel een begrafenis en het bruidspaar was zeer verdrietig.
Dus gaat ook niet altijd op als je van te voren alles goed bespreekt.
Gelukkig was de reportage zelf al gemaakt en wel leuk.

Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.

D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.

paparazzi

Bericht door paparazzi » di mei 22 2007 11:15 am

Dat is wel erg sneu voor 't bruidspaar. Maar wat ik me afvraag; hoe heeft die dominee het hen gebracht op hun kennismakingsgesprek dat zij er voor kozen met hem in zee te gaan? Zulke details lijken me toch wel aan bod komen waardoor je voor 'n andere dominee en/of kerk kiest.

George Fennes
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

triest

Bericht door George Fennes » di mei 22 2007 12:00 pm

Soms heeft de familie en traditie een hele grote invloed.

Dat is inderdaad zeer triest voor zo'n bruidspaar.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di mei 22 2007 12:29 pm

Laten we eerst de reactie van de TS afwachten alvorens allerlei speculaties de ronde doen :)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » di mei 22 2007 1:57 pm

Mijn collega heeft al een repo staan... lukt ons dus niet.

differhans

Bericht door differhans » wo mei 23 2007 10:21 pm

Geen zwarte kousen oid :roll:

Men is nog niet voorzien :!:

Dus een telefoontje zal je het leven niet kosten, als je het leuk lijkt om te gaan doen.

06 22 34 56 88

Groet Hans5

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo mei 23 2007 11:20 pm

sorry, afstand is te ver, anders had ik 't graag gedaan met of zonder zwarte kousen :D

overigens, vind je 't wel verstandig om iemands gsm nummer op 'n openbaar forum te zetten? wellicht kun je beter 'n e-mail vermelden of het telefoonnummer via pb aan geinteresseerden door geven

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » wo mei 23 2007 11:46 pm

Dronten Kampen is niet zo ver hoor, doen we fietsend....
Monique kijkt of ze iets kan regelen met haar werk,en als dat lukt....
Hans je hoort het nog even....
(06 van bruidegom is genoteerd..)
http://500px.com/EelcoVandeKamp

kamper_bruidegom

Bericht door kamper_bruidegom » di mei 29 2007 6:14 pm

Heren en dames van het Nikon Club Nederland Forum.

Allereerst hartelijk dank voor je reactie's.
Ik zal proberen een aantal vragen/onduidelijkheden te beantwoorden:

* Is Kampen een zwartekousengemeente ?
Jazeker, maar ik niet, en mijn aanstaande ook niet
* Doen we misschien oneerbare voorstellen ?
Dat lijkt me haast niet, wij zijn wel in voor een geintje
* Misschien is het bruidspaar tevreden met snapshots van Ome Piet ?
Daarom doen we hier deze oproep, we zoek dus een (semi) pro
* Zijn er nog wensen?
Niet bepaald, gewoon een paar mooie strakke foto's
* Mag je flitsen in de kerk ?
Geen idee, wij trouwen niet in de kerk. :wink:
* Zijn ze niet een beetje laat?
Nee, wel een hele boel te laat, ik zal uitleggen waarom.

We waren van plan een grote bruiloft te houden, compleet met uitgebreid feest, fotograaf, auto, jurk, mooi pak etc. etc.

Hier zijn we van terug gekomen en hebben besloten een klein feestje te geven bij ons thuis na ons trouwen.

Een vriend van ons kan foto's maken met mijn camera (Canon EOS, tja... ik weet het... dat is vloeken op een Nikkon forum :oops: )
hij heeft alleen niet zo veel ervaring met een spiegelreflex camera.
Vandaar dat ik op het laatste moment een fotograaf probeer te vinden.

De reguliere fotografen vragen torenhoge prijzen, en willen allemaal albums etc. etc. verkopen.
Dat is allemaal heel goed te begrijpen, het is immers hun broodwinning.

Ik zoek echter een fotograaf die een kleine vergoeding vraagt.
Lukt dit niet... dan hebben wij (het bruidspaar) pech, en dan maakt onze vriend de foto's.

Bedankt voor jullie tijd.

P.S. Monique, je had mijn voicemail ingesproken maar geen nummer achter gelaten. Wil je mij nogmaals bellen? Alvast bedankt!

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » di mei 29 2007 6:30 pm

De oplossing is er bijna.....
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Gesloten

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”