Het heeft absoluut geen zin om megapixels van een compactcamera te gaan vergelijken met megapixels van een spiegelreflexcamera. Met een oude spiegelreflexcamera van 3MP (EOS D30) maakte ik mooie A3 en ook prima A2 afdrukken. Een spiegelreflex heeft nu eenmaal een veel grotere sensor dus geef mij liever een 6mp spiegelreflex dan een 10 mb compactcamera!!Robin schreef:Wat voor camera heb je remoss ?
Doel meer op aantal megapixels...
ben zelf namelijk erg benieuwd wat voor formaat ik eruit kan halen met me D70s (6 mp).
Met me nikon 995 (3 mp) kon ik zonder problemen 30x20 laten afdrukken,ondank dat men dit niet aanbeveelt.
Het grote witte kader om je foto is extra voor omlijsting of je hebt kleiner dan 50x75 laten afdrukken ?
sorry voor de vele vragen, maar wil een muur met 9 "mega" foto's laten bedekken. Waarschijnlijk 1 foto die 1 geheel gaan vormen of zo
75x50 afdruk bij AH
@Riemke
Het fotodeel is 3582x2528 en de canvasmaat is 5102x3402.
De verhouding van de canvas is 1 : 1,5 vanwege de afdruk maat van 75x50.
Het fotodeel heeft weer een verhouding van 1 : 1,417, dit vanwege de afwijkende lijstmaat. Ik moest de foto's terplekke nog op maat snijden. Het was wel even puzzelen in Photoshop, maar ze hangen mooi hoor
De uiteindelijk grootte varieert van 1800KB tot zo'n 4800 KB, afhankelijk van de inhoud. Ze zijn als jpg's geupload.
De patienten vinden ze in ieder geval mooi en ze staan om de beurt te raden wat die roze bollen nou zijn. En als ze het te weten zijn gekomen zijn ze dat ook meestal snel weer vergeten ook
Het fotodeel is 3582x2528 en de canvasmaat is 5102x3402.
De verhouding van de canvas is 1 : 1,5 vanwege de afdruk maat van 75x50.
Het fotodeel heeft weer een verhouding van 1 : 1,417, dit vanwege de afwijkende lijstmaat. Ik moest de foto's terplekke nog op maat snijden. Het was wel even puzzelen in Photoshop, maar ze hangen mooi hoor

De uiteindelijk grootte varieert van 1800KB tot zo'n 4800 KB, afhankelijk van de inhoud. Ze zijn als jpg's geupload.
De patienten vinden ze in ieder geval mooi en ze staan om de beurt te raden wat die roze bollen nou zijn. En als ze het te weten zijn gekomen zijn ze dat ook meestal snel weer vergeten ook

@dirk-jan
Nee hoor, ik heb zelfs zelf niets met het ziekenhuis te maken. Mijn vrouw werkt op die afdeling in de verpleging, vandaar
Tja, over die programma's, ik heb er zelf niet zo heel veel problemen mee, eigenlijk hoe complexer hoe mooier. Meestal fiets ik vrij simpel door de programma's heen.
Wat ik vooral jammer vind is dat er niet één programma is die alles kan. Photoshop kan veel maar de belichtings correcties zoals je die in NX kunt doen, is met Photoshop weer niet zo snel mogelijk.
En met NX heb je niet de zeer uitgebreide retoucheer mogelijkheden als in Photoshop.
Maar ja, zo is het nou maar net
Nee hoor, ik heb zelfs zelf niets met het ziekenhuis te maken. Mijn vrouw werkt op die afdeling in de verpleging, vandaar

Tja, over die programma's, ik heb er zelf niet zo heel veel problemen mee, eigenlijk hoe complexer hoe mooier. Meestal fiets ik vrij simpel door de programma's heen.
Wat ik vooral jammer vind is dat er niet één programma is die alles kan. Photoshop kan veel maar de belichtings correcties zoals je die in NX kunt doen, is met Photoshop weer niet zo snel mogelijk.
En met NX heb je niet de zeer uitgebreide retoucheer mogelijkheden als in Photoshop.
Maar ja, zo is het nou maar net