Twijfel over aanschaf 10-24mm..

Discussies over groothoek zoomobjectieven zoals de 17-35 mm of 12-24 mm
MattvanIJpen

Re: Twijfel over aanschaf 10-24mm..

Bericht door MattvanIJpen » ma feb 06 2012 10:23 am

Na lang speuren op internet heb ik besloten voor de Tokina 11-16mm te gaan en heb deze vanmorgen uit voorraad besteld voor een schappelijke prijs. :)
Ik hoop hem aankomend weekend uit te kunnen testen.

Bedankt allemaal voor het meedenken en jullie reactie's! Erg fijn!

Groet, Matthieu

blackMTF

Bericht door blackMTF » ma feb 06 2012 6:38 pm

Nou veel plezier met je nieuwe aankoop. Hopen dat het je goed zal bevallen. Ik heb laatst ook een ultra groothoek aangeschaft na wat discussies op dit forum te hebben gelezen. En ik ben razend enthousiast over het 10-20mm bereik!

Zeer benieuwd naar jouw ervaringen straks.

Met vriendelijke groet,

blackMTF

Hoekenees
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Hoekenees » wo feb 08 2012 1:45 pm

Matthieu,

Gefeliciteerd met je aankoop !!
Wat heeft je uiteindelijk doen besluiten om de Tokina te kopen ?
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Heb ook een D90 en twijfel tussen de Tokina 11-16 en de Nikon 10-24mm.

Als ik de draadjes een beetje doorlees dan geloof ik wel dat beide objectieven goed zijn.
De Tokina wat goedkoper, mechanisch misschien wel beter als Nikon, maar Nikon iets meer bereik, waardevaster,
beter te bewerken in Capture NX en het is uiteindelijk wel een Nikon :D

groetje
Hoekenees

MattvanIJpen

Bericht door MattvanIJpen » wo feb 08 2012 6:45 pm

Hoekenees schreef:Matthieu,

Gefeliciteerd met je aankoop !!
Wat heeft je uiteindelijk doen besluiten om de Tokina te kopen ?
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Heb ook een D90 en twijfel tussen de Tokina 11-16 en de Nikon 10-24mm.

Als ik de draadjes een beetje doorlees dan geloof ik wel dat beide objectieven goed zijn.
De Tokina wat goedkoper, mechanisch misschien wel beter als Nikon, maar Nikon iets meer bereik, waardevaster,
beter te bewerken in Capture NX en het is uiteindelijk wel een Nikon :D

groetje
Hoekenees
Hoi Hoekenees,

Ik neigde in 1e instantie naar de Nikon welke mijn broer ook heeft, echter vond ik er te veel overlap in zitten doordat ik ook een Nikon 16-85 lens heb. Maar met name alle vele lovende reviews en gebruikers beoordelingen hebben mij doen besluiten voor de Tokina te gaan. Kijk bijvoorbeeld eens naar de gebruikersbeoordelingen op Amazon.com waar ook een aantal gebruikers een vergelijking plaatsen met de Nikon 10-24mm. De Tokina krijgt als enige nadeel het mindere bereik wat voor mij persoonlijk geen bezwaar was. Ik weet van mijn broer dat hij zeer tevreden is over de Nikon, dus beide lenzen zijn gewoon erg goed.
Voor het verschil in geld heb ik vandaag een mooi Manfrotto statief gekocht. Je houdt dus wel wat centjes in je zak voor wat anders leuks bij de Tokina.

Succes met je keuze!

Vr. Groet,

Matthieu

Hoekenees
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Hoekenees » do feb 09 2012 10:05 am

Hoi Matthieu,

Bedankt voor je reactie.
Zal de site van Amazon bekijken. Heb zelf op youtube al wat leuke reacties en reviews gezien.
Ik neig momenteel ook wel naar de Tokina. Beetje noodgedwongen want de Nikon is momenteel
niet leverbaar. Daarnaast heb ik inderdaad ook nog andere zaken op m'n fotografieverlanglijstje staan :D

groetjes
Hoekenees

MattvanIJpen

Bericht door MattvanIJpen » ma feb 13 2012 11:48 am

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag vroeg opgestaan en de kou getrotseerd om de eerste plaatjes met mijn Tokina 11-16mm te schieten en ik moet zeggen dat deze tot dusver uitstekend bevalt.

Middels onderstaande link 2 voorbeeldfoto's.
https://skydrive.live.com/redir.aspx?ci ... 418C33!313" onclick="window.open(this.href);return false;

Vriendelijke groet,

Matthieu

Frans Heinsbroek
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frans Heinsbroek » ma feb 13 2012 1:18 pm

Gefeliciteerd met je mooie groothoeklens. Heb de vbtjes bekeken en plaat 2 vond ik erg mooi. Veel plezier met je groothoeklens.

Frans

Plaats reactie

Terug naar “Groothoekzoom”