Feestje! welke lens?

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Sato
Forumlid
Forumlid

Re: Feestje! welke lens?

Bericht door Sato » wo feb 29 2012 3:07 am

jan schreef:Ga voor de Tamron 17-50 f/2.8 en neem er een flitser bij.
Kijkend naar je onderschrift komt bij mij de volgende vraag naar voren: Hoe verhoud de Tamron 17-50mm f2.8 zich tegenover de Nikon 50mm f1.8?

En wel om volgende reden:
Ik ben afgelopen zomer begonnen met fotografie en bezit een Nikon D5100 met 18-55 VR kitlens, de 35mm f1.8 en een nikon 75-150 f3.5 Series E. (SB-700, Statief komen zeer binnenkort en indien gewenst ook een 70-300. En ook de nieuwe AF-S 85mm f1.8 lijkt mij zeer interesant.)
Omdat ik zeer tevreden ben over de 35mm f1.8 was ik van plan om de AF-S 50mm f1.8 G erbij te nemen. (Reden: goedkoop en zeer goed.)
Maar aangezien ik misschien ook een betaalbare af-s 20 of 24mm prime zou willen en die niet in het huidige aanbod zitten vraag ik mij af of ik niet beter 125,- euro meer kan uitgeven voor de Tamron 17-50 f2.8 (€299,- vs 175 voor de af-s 50mm)
Vandaar mijn vraag.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S. Aangaande de 75-150 f3.5 Series E heb ik ook nog een vraag betreffende enkele gebreken aan de lens, Maar mij is niet helemaal duidelijk in welk deel van het forum ik die vraag het beste kan stellen. Enige tips wat dat btreft zijn zeer welkom.

Ivonne
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Ivonne » wo feb 29 2012 8:20 am

Voor cafe-opnamen zou ik zeker niet alleen op een lichtsterke lens gokken, maar ook flitsen. Met een lichtsterke lens, je ISO opschroeven is leuk voor de oefening, en je zal ook wel iets bruikbaars scoren, maar ik vrees dat je vooral heel erg teleurgesteld bent als je de resultaten bekijkt. Het feestje zal lang genoeg duren, ik zou dus ook voor het flitsen kiezen. Doe en/en, daar leer je het meeste van, en dan weet je zeker dat je voldoende bruikbaar materiaal scoort. En vergeet niet met flitsen je ISO weer terug te zetten ;). Vooraf thuis in een matig verlichte huiskamer oefenen kan ook helpen!
Nikon D5 en D810 + objectieven: 24-70 F2.8/14-24 F2.8/70-200 F2.8 VRII/500mm F4
Meer over Stockfotografie? kijk op https://www.facebook.com/groups/stockfotografie.pro/

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo feb 29 2012 12:26 pm

Sato schreef:Kijkend naar je onderschrift komt bij mij de volgende vraag naar voren: Hoe verhoud de Tamron 17-50mm f2.8 zich tegenover de Nikon 50mm f1.8?
Toen ik ze beide had (de 50mm f1.8D) kwam de 50mm nauwelijks uit de tas. Ik neem/nam 'm eigenlijk altijd mee want hij is klein en licht, maar ik gebruik 'm heel weinig. Zo'n lichtsterkte standaardzoom is gewoon uitstekend en handig. Hij zal niet zo vaak van je camera af gaan.

P.S. Ik zou over je teleobjectief hier even een apart draadje beginnen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Nielsssiee87
Forumlid
Forumlid

Bericht door Nielsssiee87 » wo feb 29 2012 7:31 pm

Hallo en weer bedankt voor de reacties,

de 17-50 vind ik wel duur, ik ga voor de 35 mm 1.8 ik heb er verschillende foto's van gezien en naar mijn idee is de lens een goeie keus voor het feestje.
Ik kies voor deze omdat ik van plan ben de sigma 150-500 te kopen om zo wat geld te besparen. Ik denk dat het draadje gesloten kan worden maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.

hardstikke bedankt voor de reacties, het feestje is 30 maart ik zal proberen wat mooie foto's op het forum te zetten.

groeten niels

Nielsssiee87
Forumlid
Forumlid

Bericht door Nielsssiee87 » za mar 31 2012 3:12 pm

Het Feestje was gisteren een succes.

Heb hele mooie foto's gemaakt met mijn 35 mm 1.8..
de scherpte is echt ongeloofelijk, soms zat het scherpstel punt ergens anders maar wat een geweldige lens..

alle foto's heb ik gemaakt met mijn flitser

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » za mar 31 2012 3:24 pm

Nielsssiee87 schreef:
soms zat het scherpstel punt ergens anders
Had ik aanvankelijk ook met deze.
AF fijn afstelling toegepast. Die staat nu op -10. Heb er nooit meer last van gehad.
Laat eens wat zien van de foto's.
Gr H.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”