Skippy schreef:yo-1 schreef:En ik begrijp dat Excel op Apple geen gekoppelde werkbladen kent.....???
MS Excel voor Mac kent wel degelijk gekoppelde werkbladen.
Ik kreeg deze opmerking van een kennis die onlangs tegen dit probleem was aangelopen. Misschien had hij het over oudere versies?? Ik zal hem in elk geval melden dat het wel moet kunnen.
Het gemis aan offline folders ervaar ik echter wél echt zelf, en is tot op heden mijn showstopper bij het maken van een overstap naar MacBook:
Wanneer ik op lokatie fotografeer tijdens een evenment, heb ik meestal mijn (windows) laptop bij me. Foto's zet ik dan over van camera/kaartje naar de offline-kopie van mijn 'te bewerken' folder/directory. Thuisgekomen wordt die map volautomatisch gesynchroniseerd met de centrale server zodra ik de laptop aankoppel, en op dat moment kan ik meteen gaan verwerken op mijn desktop-werkstation, of op de laptop zelf.
APPLE zet zelf helemaal in op 'CLOUD'-achtige oplossingen, en bouwt daarom geen offline folder-synchronisatie in zijn OS's in. Er zijn wel wat pakketten van derden die hetzelfde nastreven, maar die zijn allemaal gebaseerd op kopieren via centrale servers op het internet. (ook 'CLOUD' gedachte dus). Voor mijn workflow geen van allen werkbaar, want ik heb het over telkens meerdere gigabytes, die je zelden 'eventjes' kunt uploaden.
Laat dit de TS overigens niet afhouden van zijn stap naar een macbook, daar is mijn probleem te specifiek voor....
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II