Toepus :mrgreen:
Jac qua scherpte tot in de hoeken is de Tamron verre superieur aan de Nikon hoor!jac49 schreef:En dit is nog een fan van de Tamron 17-50mm f/2.8 zonder vr.
Ik zal de laatste zijn die zegt dat de Tamron beter is dan de Nikon 17-55 f/2.8 vr, maar de Tamron komt er wel heel erg dicht bij in de buurt.,
en dat voor een betaalbare prijs.![]()
Jac.
Je had hem ook naar de originele reparateur kunnen brengen.t. hurkmans schreef:Ik had laatst een Tamron 17 - 50mm (zonder VC) via Marktplaats gekocht. Ga ik hem ophalen, blijkt de filterring van de lens los te zitten. Na wat heen en weer gepraat kon er € 25,00 van de prijs af. Thuis met een tandenstoker en secondenlijm de zaak vastgezet, de lijmresten verwijderd en een dagje laten liggen. Geen beweging meer in te krijgen en ik ben keiblij met deze, voor mij voordelige, aanschaf, want het ding geeft prima beelden. Ik gebruik mijn primelenzen nu uitsluitend nog maar voor mijn analoge F3. Zo goed vind ik die Tamron.
Ik wil dat toch wel nuanceren, want ik heb ze beide tegelijk gehad en ik kan de tamron qua scherpte niet superieur noemen. Qua scherpte waren ze naar mijn oordeel gelijk (ook in de hoeken), maar als je de beelden langs elkaar zette (met dezelfde instellingen) zag het beeld van de nikon er toch wat beter uit, van f/2.8 tot f/8 vergeleken. Bij een direct vergelijk met dezelfde instellingen (op een gecalibreerde monitor) leek de tamron altijd net een iets korreliger beeld te geven. Voordeel van de Tamron was dat deze iets minder gevoelig was voor flare en dat de Tamron een stuk goedkoper was. Daarentegen was de bouw, AF snelheid en AF accuratesse van de nikon beduidend beter. AF Override is soms ook handig.George Fennes schreef:Jac qua scherpte tot in de hoeken is de Tamron verre superieur aan de Nikon hoor!jac49 schreef:En dit is nog een fan van de Tamron 17-50mm f/2.8 zonder vr.
Ik zal de laatste zijn die zegt dat de Tamron beter is dan de Nikon 17-55 f/2.8 vr, maar de Tamron komt er wel heel erg dicht bij in de buurt.,
en dat voor een betaalbare prijs.![]()
Jac.
Qua bouw en snelheid wint de Nikkor het!
Dan is er nog iets waar de Nikon het van wint en dat is de PRIJS!!!
In dat opzicht is de Nikon niet te kloppen, maar dat zal niemand erg vinden![]()
![]()
![]()
Groetjes George
Eindelijk een genuanceerd oordeel, niet op basis van grafieken maar op basis van praktijk ervaring van iemand die beide objectieven naast elkaar heeft gebruikt.ReneG schreef: Ik wil dat toch wel nuanceren, want ik heb ze beide tegelijk gehad en ik kan de tamron qua scherpte niet superieur noemen........... ik had de tamron al een half jaar toen ik de 17-55 kocht en heb beide enkele maanden langs elkaar gebruikt.