Inderdaad moet ik regelmatig foto's maken van mensen in zalen die minder goed licht hebben, flitsen wil ik dan niet ook omdat het daar groot en erg hoog is zodat ik bijna geen gebruik kan maken van wanden of plafon, rechtstreeks flitsen ben ik geen fan van.Sharkey schreef:en vergeet het scherpte-diepte verschil tussen een FX/DX niet. Die is op een FX een stuk smaller, of hoe je het ook mag noemen.
M.a.w. ben je iemand die graag op 2.8 of kleiner schiet, zelfs in lichte omstandigheden, vanwege de scherpte-diepte dan doe je er mijn inziens goed aan om voor een FX te kiezen.
Je geeft aan veel bezig te zijn met portretten/mens activiteiten dan weegt de balans al snel door naar FX.
Ik weet dat hier veel voor- en tegenstanders voor zijn![]()
Een ander punt is het fotograferen met hoge ISO, hierin is een FX ook weer in het voordeel. Hoewel de D7000 hier niet veel voor onder doet.
Heb je bereik nodig dan kies je voor een DX ivm de crop factor. Tevens is een DX een stuk vriendelijker voor je huidige en toekomstige portemonnee.
En zo zijn er nog vele voors en tegens voor beide formaten te bedenken.....
Keuzes...keuzes.....we kennen ze allemaal
Edit: bah, ondertussen dat ik aan het typen was...gaat niet snel....is het meeste al weer genoemd
Ik doe wel veel portretten in een studio (huiskamer

En jullie maken het mij niet makkelijk bij mijn keuze.