camera rugzak
@paparazzi: het is (dacht ik) met drie overnachtingen. Kampeerspullen worden door dragers gesjouwd (misschien kunnen ze mijn 70-200 ook torsen...). Ik heb reserveaccu's, en de camera wilde ik in principe alleen bij pauzes eruit halen (of kijken of om de nek bevalt). 'Zo'n tocht doe je niet zo vaak, dus een beetje incasseren mag wel. Ik denk ook dat ik standaard de 18-70 erop houd.
Heb je hem zelf ook gelopen?
Heb je hem zelf ook gelopen?
Nee, ik heb 'm niet zelf gelopen (daar was onze rondreis te kort voor), maar ik heb wel ervaren hoe de hoogte je gezonde conditie terugbrengt naar dat van 'n bejaarde. Bij MP is het overigens lager dan bij Titicaca waar ik er echt ook ziek van was geworden.
Heb vorig jaar in Myanmar een trekking gelopen in bergachtig gebied (niet hoog) wat erg blubberig was. Met camera rond m'n nek lopen durfde ik dus niet aan, want 't kon me niet boeien of ik zelf onderuit zou gaan, maar niet met camera! Als ik even stopte om 'n uitzicht te fotograferen was de rest van het clubje al weer een heel eind verder en dan loop je elke keer te buffelen om weer bij te komen. Tijdens die dagtocht nog geen 40 foto's gemaakt (en dat was gelijk mijn allerlaagste dagtotaal van die hele reis
)
Zou je die 70-200 uberhaupt wel meenemen op reis? Denk dat je de landschappen wel met je 18-70 aankunt en je hebt ook 'n 70-300 voor het telewerk. Ben zelf ook aan 't sparen voor de 70-200, maar weet nu al dat die nooit mee op vakantie gaat. Veel te log ding.
Heb vorig jaar in Myanmar een trekking gelopen in bergachtig gebied (niet hoog) wat erg blubberig was. Met camera rond m'n nek lopen durfde ik dus niet aan, want 't kon me niet boeien of ik zelf onderuit zou gaan, maar niet met camera! Als ik even stopte om 'n uitzicht te fotograferen was de rest van het clubje al weer een heel eind verder en dan loop je elke keer te buffelen om weer bij te komen. Tijdens die dagtocht nog geen 40 foto's gemaakt (en dat was gelijk mijn allerlaagste dagtotaal van die hele reis

Zou je die 70-200 uberhaupt wel meenemen op reis? Denk dat je de landschappen wel met je 18-70 aankunt en je hebt ook 'n 70-300 voor het telewerk. Ben zelf ook aan 't sparen voor de 70-200, maar weet nu al dat die nooit mee op vakantie gaat. Veel te log ding.
- Frans
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik loop al 5 jaar tijdens mijn vakanties met een LowePro Rover Light rond, en vindt vooral het draagcomfort opmerkelijk goed.
Hierin passen D200+MB-D200+18-70 lens, flitser, 80-200 2.8 en nog een kleinere lens.
Maar ik zou zeggen neem je apparatuur mee naar de winkel en probeer het uit.
En tegen een stootje kan de Rover Light wel, want ik ben 2 jaar geleden over een puinhelling
met keien zo'n 10 meter naar beneden gegleden op mijn rug met de rugzak om.
Zelf zat ik helemaal onder de schaafwonden, de rugzak was alleen maar stoffig en de apparatuur die erin
zat was onbeschadigd ( dat kon ik echter niet zeggen van de camera die ik om mijn nek had hangen
)
Groeten Frans
Hierin passen D200+MB-D200+18-70 lens, flitser, 80-200 2.8 en nog een kleinere lens.
Maar ik zou zeggen neem je apparatuur mee naar de winkel en probeer het uit.
En tegen een stootje kan de Rover Light wel, want ik ben 2 jaar geleden over een puinhelling
met keien zo'n 10 meter naar beneden gegleden op mijn rug met de rugzak om.
Zelf zat ik helemaal onder de schaafwonden, de rugzak was alleen maar stoffig en de apparatuur die erin
zat was onbeschadigd ( dat kon ik echter niet zeggen van de camera die ik om mijn nek had hangen

Groeten Frans
In 1999 heb ik de toch naar Macchu Picchu ondernomen was heel zwaar.
De toenmalige F90X zat in mijn gewone rugzak...alles netjes overleefd.
Ooit tijdens de tocht door de Samaria kloof in Griekenland mijn FE met MD12 laten stuiteren op de stenen...zowel machine als lens hebben geen krimp gegeven. Hulde voor die spullen maar de schrik zat er goed in.
Tegenwoordig vervoer ik het grootste gedeelte van mijn spullen met een forse Lowe Pro rugzak...bevalt mij prima.
mvg,
Bram
De toenmalige F90X zat in mijn gewone rugzak...alles netjes overleefd.
Ooit tijdens de tocht door de Samaria kloof in Griekenland mijn FE met MD12 laten stuiteren op de stenen...zowel machine als lens hebben geen krimp gegeven. Hulde voor die spullen maar de schrik zat er goed in.
Tegenwoordig vervoer ik het grootste gedeelte van mijn spullen met een forse Lowe Pro rugzak...bevalt mij prima.
mvg,
Bram
@paparazzi: ik heb in totaal 6 GB aan kaartjes, ik wil op het beste JPG formaat schieten (RAW moet ik nog onder de knie krijgen in PSElements). Ik ging uit van een 'rolletje' van 36 per dag, dus zou het genoeg zijn?
@paparazzi, frans, bram: ik realiseer me nu wel dat ik die camera beter niet om mijn nek kan hangen, i.v.m. mijn eigen glijpartijen. Mijn broer is ook eens van een ijshelling in Noorwegen naar beneden gegleden en dat was geen pretje...
@paparazzi, frans, bram: ik realiseer me nu wel dat ik die camera beter niet om mijn nek kan hangen, i.v.m. mijn eigen glijpartijen. Mijn broer is ook eens van een ijshelling in Noorwegen naar beneden gegleden en dat was geen pretje...
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik gemiddeld een kaartje van 1 gb per dag volschiet op reis (ik schiet zelf ook jpg-fine en geen raw), dus hoewel je tijdens die trekking dan wellicht wat minder schiet, de andere dagen van je rondreis waarop je geweldige locaties bezoekt, ga je gigantisch te kort komen als je maar 6 gb in totaal meeneemt! Voor ca. 100 euro heb je een backupapparaatje van zo'n 40 gb, voor op reis zeker een must!
Heb zelf 'n Vosonic die 2 jaar geleden 2 keer zo duur was als nu. Tot nu toe nog geen technische problemen mee gehad, maar ben van plan voor de volgende reis toch eentje extra aan te schaffen als extra backup. Better safe then sorry. Vind ze tegenwoordig overigens echt niet duur meer en uiteindelijk vele malen goedkoper dan wanneer je voor ca. 30-40 gb aan kaartjes moet kopen. Jij fotografeert met de D80, dus die bestanden zijn volgens mij even groot als met de D200 toch?
Batterijen gaan vrij snel leeg als je het schermpje gebruikt om op je gemak 's avonds je gemaakte foto's te kunnen bekijken, dus je moet wel elke 4 dagen een keer kunnen opladen.
Met fotocamera zelf vind ik de D200 ook 'n stuk meer gebruiken dan de D70s (is dat ook vergelijkbaar met D80?) en tijdens de vliegshow van afgelopen weekend heb ik er 2 batterijladingen doorheen gejaagd (voor bijna 1000 foto's)
Met fotocamera zelf vind ik de D200 ook 'n stuk meer gebruiken dan de D70s (is dat ook vergelijkbaar met D80?) en tijdens de vliegshow van afgelopen weekend heb ik er 2 batterijladingen doorheen gejaagd (voor bijna 1000 foto's)
Dat weet ik uiteraard niet, aangezien ik een D80 heb. Dacht wel dat daar dezelfde sonsoren inzitten, dus lijkt me welpaparazzi schreef:Heb zelf 'n Vosonic die 2 jaar geleden 2 keer zo duur was als nu. Tot nu toe nog geen technische problemen mee gehad, maar ben van plan voor de volgende reis toch eentje extra aan te schaffen als extra backup. Better safe then sorry. Vind ze tegenwoordig overigens echt niet duur meer en uiteindelijk vele malen goedkoper dan wanneer je voor ca. 30-40 gb aan kaartjes moet kopen. Jij fotografeert met de D80, dus die bestanden zijn volgens mij even groot als met de D200 toch?

We zitten, behalve bij de Trail, gewoon in (goedkope) hotels met stroom, dus laden lijkt me geen probleem. Ben zelf wel zo ingesteld dat als ik het doe, dat ik het goed doe, dus ik wil er een met (kleuren) beeldscherm. Dus nog ff sparenpaparazzi schreef:Batterijen gaan vrij snel leeg als je het schermpje gebruikt om op je gemak 's avonds je gemaakte foto's te kunnen bekijken, dus je moet wel elke 4 dagen een keer kunnen opladen.

Ik scroll tussendoor idd wel heel vaak ff door de resultaten dus als je dat niet doet kan 't natuurlijk wel schelen.
Overigens niet van 't kopieeren (dat deed ik niet) ik had het nu over de camera zelf, waar ik 2 opgeladen batterijen voor heb nodig gehad om te fotograferen.
Met de Vosonic kan ik ongeveer een dag of 4 toe als ik elke avond backup en ook nog door de foto's blader om ze te bekijken. Nu scheelt het dat ik met de D200 i.t.t. de D70s op de camera zelf genoeg kan uitvergroten om op scherpte te beoordelen, dus heb ik die optie op de Vosonic niet meer zo nodig. Maar 'n verse batterij voor de camera gaat er elke dag doorheen en op dagen dat ik veel fotografeer moet ik zelfs nog vervangen voor de dag voorbij is. Dus elke avond heb ik opgeladen.
Denk dat als ik naar 'n land ga waar ik niet tenminste 1 keer per 2 dagen kan laden, ik zo'n zonneoplader zou aanschaffen.
Overigens niet van 't kopieeren (dat deed ik niet) ik had het nu over de camera zelf, waar ik 2 opgeladen batterijen voor heb nodig gehad om te fotograferen.
Met de Vosonic kan ik ongeveer een dag of 4 toe als ik elke avond backup en ook nog door de foto's blader om ze te bekijken. Nu scheelt het dat ik met de D200 i.t.t. de D70s op de camera zelf genoeg kan uitvergroten om op scherpte te beoordelen, dus heb ik die optie op de Vosonic niet meer zo nodig. Maar 'n verse batterij voor de camera gaat er elke dag doorheen en op dagen dat ik veel fotografeer moet ik zelfs nog vervangen voor de dag voorbij is. Dus elke avond heb ik opgeladen.
Denk dat als ik naar 'n land ga waar ik niet tenminste 1 keer per 2 dagen kan laden, ik zo'n zonneoplader zou aanschaffen.