Dat is dus niet waar... Optisch is het wel vergelijkbaar. Maar een objectief is veel meer dan dat. De bouw, snelheid en zo is bij de Nikon echt beduidend beter. Wat prijs-kwaliteitverhouding betreft wint de Tamron natuurlijk makkelijk.Germay schreef:Ik heb al jaren de Tamron 17-50 F/2.8 XR die zit zeker voor 85% altijd op mijn camera een fijn betaalbaar lichtsterk TOP lensje.Een objectief die niet onder doet voor de Nikkor 17-55 wat prestatie's betreft.
Nikkor 17-55 f/2.8 of Sigma 17-50 f/2.8 EX DC OS HSM ?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Nikkor 17-55 f/2.8 of Sigma 17-50 f/2.8 EX DC OS HSM ?
Re: Nikkor 17-55 f/2.8 of Sigma 17-50 f/2.8 EX DC OS HSM ?
Maar, Patrick, waarom is die bouw zo belangrijk? Natuurlijk: hoe steviger, hoe beter, hoe mooier, dat spreekt vanzelf; maar al die Tamrons en Sigma's zullen toch ook niet van ellende aan elkaar hangen? En het beeldresultaat wordt hierdoor toch niet wezenlijk beïnvloed? Of vergis ik me?
D7000 • 17-55mm f/2.8 NIKKOR • 35mm f/1.8 NIKKOR • Lumix DMC-LX100
Nikkor 17-55 f/2.8 of Sigma 17-50 f/2.8 EX DC OS HSM ?
Die Tamron 17-50mm doet kwa beeldkwaliteit niet onder voor de Nikon. Ik vind de af van de Tamron te rumoerig en soms niet trefzeker.
Het voorste deel schuift behoorlijk ver uit tijden het zoomen. De Nikon is supersnel, en stil. De bouwkwaliteit is veel degelijker. Mijn keus zou zonder twijfel de Nikon zijn.
Gr dick
Het voorste deel schuift behoorlijk ver uit tijden het zoomen. De Nikon is supersnel, en stil. De bouwkwaliteit is veel degelijker. Mijn keus zou zonder twijfel de Nikon zijn.
Gr dick
Een nikon dslr met twee lenzen,