Hulp gevraagt bij keuze Holstertas. (Voor camera+lange lens)

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
John Jansen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Re: Hulp gevraagt bij keuze Holstertas. (Voor camera+lange l

Bericht door John Jansen » za jul 21 2012 6:35 am

Is de lowepro fotosling pro niks voor je zijn er in 2 maten

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za jul 21 2012 10:06 am

Ik heb de Lowepro Toploader Pro 75 en die bevalt prima. Ik kan mijn D3 met 70-200 erin kwijt. Ook heb ik de D3 met 24-70 er wel in en dan de flitser SB-900 in het voorvak. De omnibounce van de flitser stop ik dan onderin de snuittas,

Wellicht kun je hier wat van je gading vinden? Misschien is voor jouw doeleinden een schoudertas geschikter?

http://www.cameratasshop.nl/category/19 ... ratas.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bijvoorbeeld deze?

http://www.cameratasshop.nl/product/140 ... se-18.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za jul 21 2012 11:38 am

Riemke schreef:Ik heb de Lowepro Toploader Pro 75 en die bevalt prima. Ik kan mijn D3 met 70-200 erin kwijt. Ook heb ik de D3 met 24-70 er wel in en dan de flitser SB-900 in het voorvak. De omnibounce van de flitser stop ik dan onderin de snuittas,
Precies wat ik dus doe. De D700 met grip is zelfs wat groter dan de D3.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Kroontje

Bericht door Kroontje » za jul 21 2012 6:37 pm

Bij een Lowepro Toploader 75 heb je de mogelijkheid om twee korte objectieven mee tenemen.
Eeń op de body en de ander onderin.

Geweldige tas :wink:

Kroontje

Sato
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sato » zo jul 22 2012 3:30 am

Beetje rond zitten kijken op Youtube, Waaruit blijkt dat er een nieuwe en oude versie van de Pro 75 AW is.
De oude opent van je af en heeft volgens mij ook een kleiner voorvak, De nieuwe opent naar links en bied een aantal verbeteringen tegenover het oude ontwerp.

De flitser kan wel in het voorvak van de Toploader Pro 75 AW(Omnibounce in het opbergvak bovenop de tas?) ondanks het gebrek aan padding, Mocht dat toch niet naar tevredenheid zijn koop ik er later wel een appart zakje voor. (Heb ze al bekeken bij lowepro.)
Is het overigens mogenlijk om die onderin de toploader te leggen (Met de flitskop 90 graden naar voren gedraait, Gebruiksklaar dus.) als er een kortere (prime) lens op de camera zit?

Sato
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sato » wo aug 22 2012 5:15 pm

Even een update:

Inmiddels heb ik een Naneu C7 op marktplaats gevonden voor weinig en die dan ook gekocht,
Al een paar keer mee rondgelopen en daarmee is duidelijk geworden dat een holstertas precies is wat ik wil.

Alleen is die Naneu C7 het net niet helemaal kwa functionaliteit (en bouw/afwerking) en dus heb ik nog een vraag aan jullie betreffende de Lowepro Toploader Pro 75 AW:
Op de site bij Lowepro staat dat de binnenafmetingen 17x17 cm zijn, Mijn vraag is echter of dit onderin de tas nog hetzelfde is of dat het daar smaller is? Op de foto's lijkt hij onder namelijk smaller dan boven.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » wo aug 22 2012 5:30 pm

De Toploader 75 AW is inderdaad aan de onderzijde smaller dan aan de bovenzijde.
Wat misschien ook een fijne tas is voor je is de Lowepro Classified 200AW. Die is gemakkelijk te openen vanaf de bovenzijde, de flap zit je hier niet in de weg. Ik heb zelf de "grote broer", de 250 AW, omdat daar mijn D3 met aangekoppeld de 70-200 in past en ik daarnaast ook nog wat andere spullen mee kan nemen..

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » wo aug 22 2012 5:31 pm

Sato schreef:Even een update:

Inmiddels heb ik een Naneu C7 op marktplaats gevonden voor weinig en die dan ook gekocht,
Al een paar keer mee rondgelopen en daarmee is duidelijk geworden dat een holstertas precies is wat ik wil.

Alleen is die Naneu C7 het net niet helemaal kwa functionaliteit (en bouw/afwerking) en dus heb ik nog een vraag aan jullie betreffende de Lowepro Toploader Pro 75 AW:
Op de site bij Lowepro staat dat de binnenafmetingen 17x17 cm zijn, Mijn vraag is echter of dit onderin de tas nog hetzelfde is of dat het daar smaller is? Op de foto's lijkt hij onder namelijk smaller dan boven.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ietsje smaller, doch niet veel. Zoals hierboven genoemd, zowat alle combi's passen erin. Maar de objectieven doe groter zijn dan je camera passen sowieso niet in zo'n holstertas... Nameten kan ik nu echter even niet doen.
Spul waarmee je foto's maakt...

Sato
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sato » wo aug 22 2012 6:03 pm

Riemke schreef:De Toploader 75 AW is inderdaad aan de onderzijde smaller dan aan de bovenzijde.
Wat misschien ook een fijne tas is voor je is de Lowepro Classified 200AW. Die is gemakkelijk te openen vanaf de bovenzijde, de flap zit je hier niet in de weg. Ik heb zelf de "grote broer", de 250 AW, omdat daar mijn D3 met aangekoppeld de 70-200 in past en ik daarnaast ook nog wat andere spullen mee kan nemen..
Die heb ik ook overwogen maar de 200 is mij dan eigenlijk net iets te groot, de 160 daarvan zo wel kunnen.
Maar persoonlijk zie ik meer in een Toploader Pro 75, Omdat die mij net wat makkelijker in gebruik lijkt.
Zal ze binnenkort eens proberen te vergelijken in een winkel.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » wo aug 22 2012 7:51 pm

Het voordeel van de Toploader is ook dat je hem desgewenst als heuptas kunt gebruiken. Ik heb zo'n S&F brede riem van Lowepro, die je er aan de achterkant doorheen schuift. Zo gebruik je hem als heuptas en heb je je handen vrij. Evt. extra objectief kun je via het sliplock systeem aan de riem bevestigen.

Sato
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sato » do aug 23 2012 6:45 pm

Riemke schreef:Het voordeel van de Toploader is ook dat je hem desgewenst als heuptas kunt gebruiken. Ik heb zo'n S&F brede riem van Lowepro, die je er aan de achterkant doorheen schuift. Zo gebruik je hem als heuptas en heb je je handen vrij. Evt. extra objectief kun je via het sliplock systeem aan de riem bevestigen.
Inderdaad ja, En er is ook nog een chestharness en zo zijn er nog wel meer mogelijkheden met de TL Pro 75 die je bij de meeste concurenten niet vind (op thinktank na dan)

Al met al lijkt de Lowepro TL Pro 75 voor mij de beste optie.

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sharkey » do aug 23 2012 8:45 pm

Sato schreef:Inderdaad ja, En er is ook nog een chestharness en zo zijn er nog wel meer mogelijkheden met de TL Pro 75 die je bij de meeste concurenten niet vind (op thinktank na dan).
Je hebt ook Tamrac, zelfde principe als Lowepro, ook met harnas/riem etc.
Heb zelf de Tamrac 5630 snuittas vorig jaar voor een prikkie gekocht (€22) bij Factoryprices.nl. Kijk ook daar eens als je tassen wil aanschaffen. Soms zitten ze ver onder de normale markt prijs. Vooral de uitlopende modellen.

In de Tamrac past mijn D3s + 70-200, alleen wel met omgedraaide zonnekap.
Ik gebruik hem echt héél vaak.
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

hanstennis
Forumlid
Forumlid

Bericht door hanstennis » di sep 18 2012 2:20 pm

Momenteel te Koop voor € 87,99 bij Nebo 2 dagen levertijd.

Lowepro Toploader Pro 75 AW.

vr gr Hans.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”