vakantie pech Nikon 18-105
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: vakantie pech Nikon 18-105
Beste Peter,
Een positief geluid:
wees blij dat de vatting brak, als die had vastgehouden was er vast veel meer kapot gegaan.
In het verleden betekende dat vaak een total-loss voor de kamera.
Groeten, Gijs
Een positief geluid:
wees blij dat de vatting brak, als die had vastgehouden was er vast veel meer kapot gegaan.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Maar dan wel gelijk gaan voor een verbeteringbjornc schreef:Erg zuur.
Maar je kan van de nood een deugd maken, schijnt dat objectieven in USA goedkoper zijn dan in EU

Goede vakantie verder, gaat vast goed komen.
Kroontje
- PvGessel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Wow! van jullie reacties ben ik al een heel stuk vrolijker geworden
Tja het gebeurt je blijkbaar allemaal een keer en altijd op die dagen dat je daar niet op zit te wachten. Hulde en heel veel dank voor jullie warme reactie's. Ja nu moet ik zoomen met de voetjes
Wat betreft het zelf repareren; Ik ben best wel handig, maar iddd we zitten hier in de States waar de lenzen iets goedkoper liggen dan in Europa. Eens kijken of ik in NY bij Adorama langs kan gaan.
@ Willem65 bedankt voor je snelle reactie en hulp. Wordt erg gewaardeert.
@ Alle anderen die mij een hart onder de riem hebben gestoken heel veel dank voor de fijne reactie en ach er is geen man overboord en heb ik de 35 en 50 mm nog wel. Die 50 mm is wel een oudje en geleend van de buurman maar doet het uitstekend op mijn D7000. Dan heeft mijn zoon die ook mee is een Olympus EPL -3 lite met een 14-150mm bij zich maar ik kan niet echt wennen aan dat ding. Kijk telkens door de zoeker wat er niet opzit.
Ik ga weer effe pitten want het is nog donker buiten :mrgreen:

Wat betreft het zelf repareren; Ik ben best wel handig, maar iddd we zitten hier in de States waar de lenzen iets goedkoper liggen dan in Europa. Eens kijken of ik in NY bij Adorama langs kan gaan.
@ Willem65 bedankt voor je snelle reactie en hulp. Wordt erg gewaardeert.

@ Alle anderen die mij een hart onder de riem hebben gestoken heel veel dank voor de fijne reactie en ach er is geen man overboord en heb ik de 35 en 50 mm nog wel. Die 50 mm is wel een oudje en geleend van de buurman maar doet het uitstekend op mijn D7000. Dan heeft mijn zoon die ook mee is een Olympus EPL -3 lite met een 14-150mm bij zich maar ik kan niet echt wennen aan dat ding. Kijk telkens door de zoeker wat er niet opzit.

Ik ga weer effe pitten want het is nog donker buiten :mrgreen:
M.v.g Peter.
D750 met wat Sigma ART glas.
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als je toch nog een 35 en een 50 hebt. Is het niet leuker om naar een 10-24, 12-24 of iets anders in dat bereik te kijken?
- Bak
- Clublid
De laatste keer dat ik in New York iets fotografisch kocht was het heel goed mogelijk om af te dingen en/of korting te krijgen bij contante betaling. Het kan de moeite van het proberen zijn.Mzpeter schreef:Eens kijken of ik in NY bij Adorama langs kan gaan.
Alleen.... een duur objectief kopen in The Big Apple betekent ook, dat je daar moet aankloppen voor garantie...
- PvGessel
- Forumlid
Precies en dat lijkt me geen goed idee.CaptainHook schreef:Alleen.... een duur objectief kopen in The Big Apple betekent ook, dat je daar moet aankloppen voor garantie...

@ Patrick, zit dan met garantie maar het kan zeker geen kwaad om er effe naar te kijken. Schiet me ook te binnen dat wij vijf dagen in The Big Apple zijn en misschien kan ik er wel een huren voor een paar dagen? Mogelijkheden te over.

M.v.g Peter.
- PvGessel
- Forumlid
Ja Gijs gelukkig alleen de vatting van het objectief. Is al erg genoeg dat me dat nu juist hier moet overkomen.gijs sandberg schreef:Beste Peter,
Een positief geluid:
Groeten, Gijs
Het objectief zal net een jaar oud zijn bij terug komst in Nederland dus of er nog wat de garantie te regelen is? Ik heb het boeltje wel verzekerd dus misschien toch weer een meevaller.

M.v.g Peter.
- gijs sandberg
- Clublid
Beste Peter,
Ik zou de lens ter reparatie (en de kamera ter controle) naar Beverwijk laten gaan/brengen.
Garantie is niet van toepassing (van buiten komend onheil is het jargon, alias val- of stootschade)
Een goede verzekering moet zoiets dekken.
Groeten, Gijs
Ik zou de lens ter reparatie (en de kamera ter controle) naar Beverwijk laten gaan/brengen.
Garantie is niet van toepassing (van buiten komend onheil is het jargon, alias val- of stootschade)
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- motorhan
- Forumlid
Ik kreeg onderstaande reactie van Nikon Nederland met een vraag over garantie.
Dan zal dat ook wel voor lenzen gelden denk ik.
In antwoord op uw vraag over de aankoop van 'n D7000 kan ik u meedelen dat ook officiele Nikon dealers via andere kanalen kunnen inkopen dan alleen bij Nikon Nederland..
Indien de camera geleverd is door Nikon Nederland (en dit kan uw leverancier u meedelen) heeft u twee jaar garantie.
Indien de camera niet door Nikon Nederland geleverd is maar wel van binnen de Europese regio afkomstig is heeft men 1 jaar garantie in Nederland.
Erop vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben.
Dan zal dat ook wel voor lenzen gelden denk ik.
In antwoord op uw vraag over de aankoop van 'n D7000 kan ik u meedelen dat ook officiele Nikon dealers via andere kanalen kunnen inkopen dan alleen bij Nikon Nederland..
Indien de camera geleverd is door Nikon Nederland (en dit kan uw leverancier u meedelen) heeft u twee jaar garantie.
Indien de camera niet door Nikon Nederland geleverd is maar wel van binnen de Europese regio afkomstig is heeft men 1 jaar garantie in Nederland.
Erop vertrouwende u voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vr gr,
Han
Han
- Léon Obers
- Forumlid
Misschien valt het in dit geval wel onder de reisverzekering. Ik zou de polisvoorwaarden van de reisverzekering er eens goed op nalopen.gijs sandberg schreef: Garantie is niet van toepassing (van buiten komend onheil is het jargon, alias val- of stootschade)
Vriendelijke groet, Léon Obers
- motorhan
- Forumlid
Hallo, Ik mijn lenzen eens nagekeken en 1 van de 4 hebben schijnbaar zo'n plastic vatiing. Je zegt ik koop dus nooit (meer) een lens met plastic vatting. kun je daar dan voor kiezen als je een Nikon lens koopt Ik bedoel dus zijn er 2 soorten met hetzelfde brandpunt afstand met en zonder plastich ring.Léon Obers schreef:Tja, heel vervelend. Zelf heb ik nooit gelooft in lenzen met plastic vatting (en er nooit een gekocht). Precies om deze reden.Mzpeter schreef: Ik koop geen lenzen meer met een plastic vatting!!! Hoe dit heeft kunnen gebeuren is mij een raadsel. baal er wel van.
Met vr gr,
Han
Han
- Léon Obers
- Forumlid
Van hetzelfde type niet, kom je altijd wel aan een ander model objectief wil je perse een objectief met lichtmetalen bajonetvatting. (Meestal het duurdere segment).motorhan schreef:Ik bedoel dus zijn er 2 soorten met hetzelfde brandpunt afstand met en zonder plastich ring.
Nog even bij mezelf mijn lenzen doorgelopen, maar ik moet mijn stelling herzien. Ik heb twee objectieven met plastic vatting. Het zijn echter geen cameralenzen met bajonet, maar het betreffen een "duplicating" lens (speciaal gecorrigeerd voor 1:1) en een "vergrotingslens", die ik op een macrobalg kan zetten middels M39 schroefdraad. Had ze liever ook in metalen vatting gezien, helaas in die uitvoering nauwelijks (?) of niet voorhanden.
Rodenstock APO Rodagon-D 75mm / 4.0 M 1:1

Rodenstock APO Rodagon-N 105mm / 4.0

Vriendelijke groet, Léon Obers
- PvGessel
- Forumlid
Léon Obers schreef:motorhan schreef:Ik bedoel dus zijn er 2 soorten met hetzelfde brandpunt afstand met en zonder plastich ring.
Nog even bij mezelf mijn lenzen doorgelopen, maar ik moet mijn stelling herzien. Ik heb twee objectieven met plastic vatting. Het zijn echter geen cameralenzen met bajonet, maar het betreffen een "duplicating" lens (speciaal gecorrigeerd voor 1:1) en een "vergrotingslens", die ik op een macrobalg kan zetten middels M39 schroefdraad. Had ze liever ook in metalen vatting gezien, helaas in die uitvoering nauwelijks (?) of niet voorhanden.
@ Motorhan: Dat zal toch zeker niet het geval zijn? Anders vertellen ze het je toch wel in de winkel als je een objectief koopt of je de plastic of de metalen uitvoering wil hebben?
@Léon;
Tja Léon, zo zie je maar weer..soms heb je het niet eens in de gaten wat je eigenlijk allemaal in huis hebt. Ik heb mijn nikon af-s 35 mm f1/1.8 en de geleende 50 mm f1/1.8 AF-D van mijn buurman toch ook maar even nagekeken hier op mijn vakantie en beide objectieven zijn gelukkig voorzien van een lichtmetalen vatting. De AF-S micro nikon 105 f1/2.8 (die ik overigens heb thuis gelaten vanwege het gewicht..) heeft ook een lichtmetalen vatting.

M.v.g Peter.
- PvGessel
- Forumlid
Patrick die 50 mm heb ik geleend. Dat is een AF-D lens die het overigens geweldig doet. En ja ik zat idd wel aan zoiets te denken. De lensen liggen hier in de VS niet echt veel goedkoper dan bij ons. Het gedoe dan met garantie e.d. weegt niet op tegen dat geringe verschil. Maar dat is mijn mening.Patrick schreef:Als je toch nog een 35 en een 50 hebt. Is het niet leuker om naar een 10-24, 12-24 of iets anders in dat bereik te kijken?

M.v.g Peter.