Gelukkig heb ik de AF/S 35 mm 1.8 en de 50mm AF 1.8 nog bij me maar ik mis nu wel m`n groothoek.
Ik koop geen lenzen meer met een plastic vatting!!! Hoe dit heeft kunnen gebeuren is mij een raadsel. baal er wel van.
1)
Tja, heel vervelend. Zelf heb ik nooit gelooft in lenzen met plastic vatting (en er nooit een gekocht). Precies om deze reden.Mzpeter schreef: Ik koop geen lenzen meer met een plastic vatting!!! Hoe dit heeft kunnen gebeuren is mij een raadsel. baal er wel van.
Je hebt een vooruitziende blik gehad Lèon, Deze komen er bij mij dus ook nooit meer in. Ik vraag me overigens wel af dat als er een nieuwe vatting gemonteerd moet worden deze in alu uitgevoerd kan worden bij deze lens?Léon Obers schreef:Tja, heel vervelend. Zelf heb ik nooit gelooft in lenzen met plastic vatting (en er nooit een gekocht). Precies om deze reden.Mzpeter schreef: Ik koop geen lenzen meer met een plastic vatting!!! Hoe dit heeft kunnen gebeuren is mij een raadsel. baal er wel van.
Kijk, dat is is nu forum - service, prima reactieWillem65 schreef:Al gevonden:
http://www.instructables.com/id/Nikon-l ... nt-repair/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook op youtube instructiefilmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=Pd6pvvQ1_So" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen van de instructies of flimpjes toont een metalen vatting.Willem65 schreef: Het is overigens mogelijk om een metalen vatting te monteren op objectieven met een kunststof vatting.
Een van de dingen die in het filmpje naar voren kwam was een bevestiging van een draadje aan die ring. Een plastic ring is isolerend, een metalen niet. Dus dat gaat al niet werken zonder modificatie. Verder zag ik ook zo'n langwerpig staafje wat op een bepaalde manier aan de ring is bevestigd. Zoiets heb ik aan een metalen vatting nooit gezien. Mogelijk nog meer modificaties die nodig zijn, gezien de extra randjes en uitsparingen in de ring. In ieder geval heb ik niet het idee dat je dat plastic onderdeel zonder meer voor een metalen kunt uitwisselen. Als jij een filmpje toont of instructies waar het ook daadwerkelijk wordt getoond, pas dan ben ik overtuigd dat het het zo simpel kan als jij het ons wil doen laten geloven.Willem65 schreef:Scherp gezien Leon! Is de handeling voor een metalen vatting niet precies gelijk?