afstandsbediening
- motorhan
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: afstandsbediening
Bij de D7000 moet je de draaiknop links op afstandbediening zetten. maar je kan ook volgens het menu draadloze transmitter instellen heeft dat er misschien mee te maken.
Met vr gr,
Han
Han
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Bij welke foto winkel heb je hem gekocht.Texelaar schreef:Hij is besteld via een fotowinkel en die zeggen kijk maar in je gebruiksaanwijzing, en daar deed ik het als beschreven en hij doet niks.Het is een ML-L3 typeemdeklerk schreef:Merk, type: > google?
Heeft verkoper daadwerkelijk met het ding een D7000 aangestuurd?
gr Marcel
Groet Johannes
Nikon Z7 Nikon 24-70 4S - Nikon D800- Sigma 24-105 ART - Nikon D7500 - Sigma 15-30EX- Sigma 17-70 OS-
Sigma 150-600 sport - Sigma 105 F2.8 macro OS HSM-
Triopo flitsers
Velbon tripod- Redged tripod- Monfrotto tripod
Redged monopod
Sigma 150-600 sport - Sigma 105 F2.8 macro OS HSM-
Triopo flitsers
Velbon tripod- Redged tripod- Monfrotto tripod
Redged monopod
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: geen orgineel
Beste Marcel,
Compliment voor de hoeveelheid discussie die je weet uit te lokken met een niet-te-beantwoorden vraag.
Kan je , liefst met enkele plaatjes, aangeven wat het fabrikaat en model is?
Sommige Nikon kamera's moet je instellen voordat ze reageren, anderen niet.
De opmerking van de verkoper dat hij/zij er mee kan handelen klinkt logisch: handelen is zijn/haar beroep, dat zegt niets over de bruikbaarheid van wat er verhandeld wordt.
Groeten Gijs.
Compliment voor de hoeveelheid discussie die je weet uit te lokken met een niet-te-beantwoorden vraag.
Kan je , liefst met enkele plaatjes, aangeven wat het fabrikaat en model is?
Sommige Nikon kamera's moet je instellen voordat ze reageren, anderen niet.
De opmerking van de verkoper dat hij/zij er mee kan handelen klinkt logisch: handelen is zijn/haar beroep, dat zegt niets over de bruikbaarheid van wat er verhandeld wordt.
Groeten Gijs.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- motorhan
- Forumlid
Hallo,
Ik heb het ook eens geprobeerd met de ML-L3 .
de draaiknop links op afstandsbediening gezet.
maar of ik de L3 nu voor of achter de camera houdt er gebeurd niks. hij werkte wel bij de D90.
Nieuwe batterij er in helpt niet. blijkbaar moet er toch iets in het menu ingesteld worden wie weet raad.
De tip met de flitser werkt het ligt dus niet aan de draadloze afstandsbediening
maar of ik de L3 nu voor of achter de camera houdt er gebeurd niks. hij werkte wel bij de D90.
Nieuwe batterij er in helpt niet. blijkbaar moet er toch iets in het menu ingesteld worden wie weet raad.
De tip met de flitser werkt het ligt dus niet aan de draadloze afstandsbediening
Met vr gr,
Han
Han
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Blz. 80 t/m 82 van het handboek al bekeken?motorhan schreef:Hallo,
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- Léon Obers
- Forumlid
- motorhan
- Forumlid
Wat kan een oplossing toch simpel zijn als je het weet en of goed leest.
De keuzeknop stond op het klokje (timer)
1 klikje verdraaien en het werkt.
Bedankt voor juliie zeer snelle reacties.
Ik had in het boek van Dré de Man gekeken. en daar ging ik de mist in.
Er staat bv ook in als je de knop op scene zet en draait aan het draaiwieltje dat je dan het infoscherm krijgt. dat klopt dus niet. je moet op de infoknop drukken of de lv schakelaar bewegen.
Maar zo wordt je steeds wat wijzer. (met jullie hulp)
De keuzeknop stond op het klokje (timer)

Bedankt voor juliie zeer snelle reacties.
Ik had in het boek van Dré de Man gekeken. en daar ging ik de mist in.

Er staat bv ook in als je de knop op scene zet en draait aan het draaiwieltje dat je dan het infoscherm krijgt. dat klopt dus niet. je moet op de infoknop drukken of de lv schakelaar bewegen.
Maar zo wordt je steeds wat wijzer. (met jullie hulp)

Met vr gr,
Han
Han
- Léon Obers
- Forumlid
De handleiding is altijd de eerste stap waarmee je zou moeten beginnen om iets te weten te komen over instellingen en werking van je camera.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- motorhan
- Forumlid
Hoi Leon,
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik vind.vond de uitleg in het boekje van de man best helder (tot je er achter komt dat het niet altijd helemaal klopt) . En ik heb ook de instructie video van Nikon diverse keren bekeken.
En dus niet goed opgelet. De gebruiksaanwijzing wordt heel vaak pas geraadpleegd als je er niet uit komt of als de boel kapot is. en dat is gelukkig hier niet het geval.
Vroeger bleef ik net zo lang zoeken en proberen tot ik er ....... :mrgreen: van werd. Tegenwoordig durf ik eerder toe te geven dat ik het niet weet. en dat is voor je gemoedsrust veel beter. heeft wel heel lang geduurd voor ik zover was.
Aangezien dat dit een Camera is met veel meer mogelijkheden dan mijn vorige Nikkormat EL zal ik nog wel eens vaker een beroep op jullie kennis doen.
Nogmaals bedankt weer voor de hulp en adviezen.
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik vind.vond de uitleg in het boekje van de man best helder (tot je er achter komt dat het niet altijd helemaal klopt) . En ik heb ook de instructie video van Nikon diverse keren bekeken.
En dus niet goed opgelet. De gebruiksaanwijzing wordt heel vaak pas geraadpleegd als je er niet uit komt of als de boel kapot is. en dat is gelukkig hier niet het geval.
Vroeger bleef ik net zo lang zoeken en proberen tot ik er ....... :mrgreen: van werd. Tegenwoordig durf ik eerder toe te geven dat ik het niet weet. en dat is voor je gemoedsrust veel beter. heeft wel heel lang geduurd voor ik zover was.
Aangezien dat dit een Camera is met veel meer mogelijkheden dan mijn vorige Nikkormat EL zal ik nog wel eens vaker een beroep op jullie kennis doen.
Nogmaals bedankt weer voor de hulp en adviezen.
Met vr gr,
Han
Han
- Léon Obers
- Forumlid
Er zitten tegenwoordig zoveel toeters en bellen op een camera dat het mij onmogelijk lijkt alle opties van buiten te kennen. Ondanks dat ik veel technische ervaring heb met fotografie, moet ik voor weinig gebruikte opties ook gewoon de handleiding erbij halen om het na te lopen omdat ik er anders ook niet uitkom. Dus daar begin ik als eerste mee. Meestal is de oplossing daarmee snel gevonden. Zelfs als een ander een probleem heeft met een camera's die ik niet eens zelf heb, is die eerste stap in de handleiding meestal succesvol. Iets om een volgende keer toch te overwegen om ook daarmee te beginnen. Het is geenszins een schande of zwakte om die nodig te moeten hebben.motorhan schreef: Vroeger bleef ik net zo lang zoeken en proberen tot ik er ....... :mrgreen: van werd. Tegenwoordig durf ik eerder toe te geven dat ik het niet weet. en dat is voor je gemoedsrust veel beter. heeft wel heel lang geduurd voor ik zover was.

- motorhan
- Forumlid
Vaak is het probleem op de juiste manier zoeken. En dit geval had ik ook op 2plaatsen gezocht
Maar inderdaad op de verkeerde plaats.
Ik ga het hele boek eens doornemen met de camera op schoot.
Nogmaals bedankt voor de hulp
Maar inderdaad op de verkeerde plaats.
Ik ga het hele boek eens doornemen met de camera op schoot.
Nogmaals bedankt voor de hulp
Met vr gr,
Han
Han
- Léon Obers
- Forumlid
Download beter de PDF-handleiding van de Nikon website. Een zoekactie levert dan simpel de pagina's op wat er betrekking op heeft.
(Hoe dacht je dat ik anders in de handleiding de betreffende pagina's had gevonden
).
http://www.nikonsupport.eu/europe/Manua ... _Nl_05.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
(Hoe dacht je dat ik anders in de handleiding de betreffende pagina's had gevonden

http://www.nikonsupport.eu/europe/Manua ... _Nl_05.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is er 1 van het Merk Phottix...
En er staat ook op "for Nikon"
gr Marcel zal julie tips zo ookk even proberen
En er staat ook op "for Nikon"
gr Marcel zal julie tips zo ookk even proberen
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl