Klopt. Ik heb deze gekozen na het lezen van alle goede recensies/aanbevelingen hier op het forum en niet om het prijsverschil. Wellicht dat er nog oudere versies zijn maar de actuele zijn deze twee types voor wat betreft de Tamron 17-50 f/2.8.Schoonderbeek schreef:Hoi Jan,jan schreef:Ik heb het volgende:Tamron 17-50 F/2.8 XR DiII SP. Dit objectief heeft een scherpstelmotor maar geen VC (VR in Nikon termen). VC heb je ook niet echt nodig ben ik van mening in dit bereik.
Oh ja, er staat op de ring ook nog Aspherical LD .
Ik ben in ieder geval super tevreden met dit objectief
Jij hebt dus de minst dure versie op je D7000.
Ik wil hem ook op mijn nieuwe D90.
Maar er zijn dus alleen deze twee versies lijkt mij.
tamron 17-50 2.8
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: tamron 17-50 2.8
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
bIj deze lens is VR overebodig je kan zelfs s`nachts uit de hand plaatjes maken met hemSchoonderbeek schreef:Hoi Jan,jan schreef:Ik heb het volgende:Tamron 17-50 F/2.8 XR DiII SP. Dit objectief heeft een scherpstelmotor maar geen VC (VR in Nikon termen). VC heb je ook niet echt nodig ben ik van mening in dit bereik.
Oh ja, er staat op de ring ook nog Aspherical LD .
Ik ben in ieder geval super tevreden met dit objectief
Jij hebt dus de minst dure versie op je D7000.
Ik wil hem ook op mijn nieuwe D90.
Maar er zijn dus alleen deze twee versies lijkt mij.
grMarcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
- pveenstra
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Van dit objectief is óók een versie zonder scherpstelmotor.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Klopt heb ik ook, als een van de eerste.pveenstra schreef:Van dit objectief is óók een versie zonder scherpstelmotor.
Maar voor mijn dochters kon ik alleen nog de versie krijgen met scherpstelmotor.
Volgens nij worden alleen nog gemaakt de versie met scherpstel motor en de versie met motor en VC.
Blijf het objectief bekijken
- Schoonderbeek
- Forumlid
Dus ik ben niet gekGeorge Fennes schreef:Klopt heb ik ook, als een van de eerste.pveenstra schreef:Van dit objectief is óók een versie zonder scherpstelmotor.
Maar voor mijn dochters kon ik alleen nog de versie krijgen met scherpstelmotor.
Volgens nij worden alleen nog gemaakt de versie met scherpstel motor en de versie met motor en VC.

Er zijn dus meerdere versies, maar die zonder VC is dus een oud type.
Het is mij weer duidelijk.

Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Toch niet helemaalSchoonderbeek schreef:Dus ik ben niet gekGeorge Fennes schreef:Klopt heb ik ook, als een van de eerste.pveenstra schreef:Van dit objectief is óók een versie zonder scherpstelmotor.
Volgens nij worden alleen nog gemaakt de versie met scherpstel motor en de versie met motor en VC.![]()
Er zijn dus meerdere versies, maar die zonder VC is dus een oud type.
Het is mij weer duidelijk.

Er zijn op dit moment twee versies leverbaar. nl. De versie zonder VC, maar met interne AF motor. En de versie met VC en met interne AF motor. De versie zonder VC en zonder interne AF motor is een oud model en niet meer nieuw leverbaar.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso