Ik ben uitgegaan van het standpunt dat commerciele links niet zijn toegestaan op het forum.
Is het de moeite waard om over de AF-S na te denken?ArendV schreef:Daarnaast is de 50mm f/1.8 AF-S sinds vorig jaar te koop en produktie van de AF-D zou zomaar kunnen stoppen. Het prijsverschil tussen de AF-D en AF-S wordt steeds kleiner.
Als je goed kijkt heeft Oscar gewoon 4 verschillende aanzichten van de zelfde lens gepost, deze aanzichten heeft hij A,B,C en D genoemd.emdeklerk schreef:Ik denk dat Oscar die letters zelf heeft toegewezen om de verschillende versies van de 1,8/50mm aan te geven.
Er zijn verschillen in vormgeving, kijk bijvoorbeeld maar naar de scherpstelring en -rubber.
Mooi hè, die opgeplakte serienummertjes, en "Made in China"?
Ik denk dat Oscar veel reist en overal de plaatselijke versie van de 1,8/50mm koopt...
Hmmm, AF-S? Levensduur? Mechanische betrouwbaarheid? Ik heb nog altijd daar zo m'n twijfels bij...Dorus schreef: Is het de moeite waard om over de AF-S na te denken?
Het enige voordeel is toch de interne motor en daardoor snellere AF.........
Afgezien van de bedenkingen over betrouwbaarheid op langere termijn, is AF-S voor wat betreft de 50mm brandpunten beslist niet sneller. Mogelijk wel wat stiller tijdens scherpstellen. De optische kwaliteit is daarbij wel ietsje beter dan de oudere AF-D versies. Met name de scherpte in de hoeken en voor wat betreft bokeh.Dorus schreef: Is het de moeite waard om over de AF-S na te denken?
Het enige voordeel is toch de interne motor en daardoor snellere AF.........
Plus dat met de 1.8G ook nog standaard een zonnekap wordt meegeleverd, terwijl de prijs van de 1.8D zonder zk is.Léon Obers schreef:Of de optische verbetering 4 tientjes waard is kun je alleen voor jezelf beoordelen.
Naar mijn idee is 4 tientjes een uitermate makkelijk te overbruggen prijsverschil, dat je na 2 dagen vergeten bent, zo niet direct.