Nikon Nikkor AF 50mm f/1.8 D LENS

Nikon Nikkor AF 50mm f/1.8 D Objektiv

Vervolgens de vraag wat de verschillen zijn tussen f/1.8, f/18B, f/18C, f/18D, etc.......?
Tja, wat mensen zelf allemaal niet voor codes eraan geven om 4 in oorsprong zelfde soort brandpunten/objectieven voor het gemak uit elkaar te houden. Wil niet zeggen dat het een officiële codering is. Door de jaren heen hebben objectieven kleine veranderingen ondergaan.Dorus schreef: Iedere keer weer dezelfde aanduideling met een letter verschil...........
Zou het niet gewoon zijn dat die letter de volgende foto aangeeft? Foto , Foto A, Foto B, Foto C............Dorus schreef:Oke dank.
Toch vreemd dat er dan ondanks de A,B, C en D dan toch 4 x hetzelfde serienummer vermeld wordt (ik ging ervanuit dat dat het serienummer is).
De link met de Nikon Objectieven die is ook al nieuw voor me
Is het enige verschil in de foto's die ik poste dan de toevoeging van lenskap en beschermdop?
Ze stonden zo vermeld op een verkoop site met verschillende prijzen vandaar de verwarring.
Lijkt me duidelijk weergegeven op de site. Lenstype,serienummer,bouwjaar en volgnummer. Of ik moet er compleet naast zitten.Frank R schreef: Zou het niet gewoon zijn dat die letter de volgende foto aangeeft? Foto , Foto A, Foto B, Foto C............