Sigma of Tamron??

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
rvdb

Bericht door rvdb » za jul 28 2007 4:56 pm

Ow kun je hem niet zien?? Ik zie hem wel. Maar ik upload hem wel even naar mijn eigen photobucket dan. No problem :)
Afbeelding

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » za jul 28 2007 6:13 pm

Jammer dat die Tokina nog niet leverbaar is. Scheelt weer een mm.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Roberto

Bericht door Roberto » za jul 28 2007 7:07 pm

Ik doe wel een stap terug, hahahahaha :mrgreen:

Sorry, flauw grapje! Ik dacht dat de discussie ging over sigma vs tamron!
Met een nikkorobjectief krijg je wel mooiere plaatjes, vind ik... maar die prijs/kwalitetverhouding van de tamron heeft bij mij de doorslag gegeven...

Groeten, Robbert

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » za jul 28 2007 9:25 pm

Hier http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... highlight= zijn de normale opnamen op 200 Iso te vinden.

rvdb

Bericht door rvdb » za jul 28 2007 10:00 pm

Roelof schreef:Jammer dat die Tokina nog niet leverbaar is. Scheelt weer een mm.
Helemaal mee eens. Zou in Juli komen. Maar die maand is ook alweer voorbij... Als alternatief is het niet genoemd in dit draadje maar er wordt iets te snel/vaak aan voorbij gegaan...

Dat een Nikon objectief per definitie beter is wil er bij mij niet in. Zo simpel ligt dat niet.

Roberto

Bericht door Roberto » za jul 28 2007 10:20 pm

hallo? ik zeg ook niet dat alle nikkors goed zijn, want ik spreek ook van eenvoud! we zitten deze lenzen toch weg tegen een nikkor, in mijn optiek is dat de nikkor 17-55mm f/2.8G ed-if af-S dx Zoom... toch? Deze heb ik ook in mijn handen en op de body gehad maar is duuuuuuurrrrr. wel top!

Groeten, Robbert

rvdb

Bericht door rvdb » za jul 28 2007 10:35 pm

Ok.. Excuus..

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » za jul 28 2007 10:53 pm

Roberto schreef:hallo? ik zeg ook niet dat alle nikkors goed zijn, want ik spreek ook van eenvoud! we zitten deze lenzen toch weg tegen een nikkor, in mijn optiek is dat de nikkor 17-55mm f/2.8G ed-if af-S dx Zoom... toch? Deze heb ik ook in mijn handen en op de body gehad maar is duuuuuuurrrrr. wel top!

Groeten, Robbert
Zoek ff op dit forum, ik heb een vergelijk nagedaan uit "Chip Foto Video", een aantal lichtsterke objectieven getest. De Nikon is goed maar duur. De Tamron en Sigma komen in de test beter uit, en bij mij gelijkwaardig.

Roberto

Bericht door Roberto » za jul 28 2007 11:01 pm

ja, paul: dit vergelijk (uit de topic en de topic zelf) ken ik en gaf bij mij aanleiding om de tamron met de sigma te testen! tamron als winnaar!

Anders moet je deze review eens lezen:
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx

Ook erg bruut op de body qua looks...

mzzl, Robbert

p.s. wat het smeuig maakt, is dat deze c*n*nfiel zijn eigen merk afvalt, hahahaha... terecht! :shock:

GdP

Bericht door GdP » zo jul 29 2007 12:24 am

Tamron! :lol:

Gerrit

Roberto

Bericht door Roberto » zo jul 29 2007 12:31 am

GdP schreef:Tamron! :lol:

Gerrit
Want? groet, Robbert

Braakhuis

Bericht door Braakhuis » zo sep 09 2007 9:23 pm

De sigma of tamron,??
GEEN VAN BEIDE !!!!!
Heb met sigma zeer slechte ervaringen. heb er 2 gehad en beide zijn me zeer slecht bevallen ivm de scherpte en vind het een te wolkig objectief.
Tamron wat je noemde heb ik 2 dagen gehad. Nieuw gekocht en zoals ik al schreef na 2 dagen weer ingeleverd bij konijnerg den ham. Vond het een objectief wat zeer harde beelden geeft en ergens misde ik de scherpte. Heb daarop een tweede hans Nikon gekocht in F2.8 en was vanaf de eerste foto's super blij.Zeer goede scherpte en wat een prettig beeld . Alles klopte!

Groeten
Braakhuis

GdP

Bericht door GdP » zo sep 09 2007 10:46 pm

Roberto schreef:
GdP schreef:Tamron! :lol:

Gerrit
Want? groet, Robbert
Ik gooide kruis of munt. En het werd munt. :)

Gerrit

BUG322

Bericht door BUG322 » zo sep 09 2007 10:54 pm

Moet je daar een functie knop voor instellen ik druk gewoon op de iso knop :)

Hhhm D80 vooruitgang ?

BUG322

Bericht door BUG322 » zo sep 09 2007 10:59 pm

Ja Hans je hebt wel een beetje gelijk ik vond de 17-55 echt een karakter lens maarja 1400 euro dat is wel ff wat maarja dan heb je wel echt een stevig ding Het gaat volgens mij ook niet helemaal om wat een test zegt.
Het moet ook een bepaald gevoel hebben.

Moeilijk te omschrijven

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”