Keuze macro (micro) lens

Discussies over macro/micro objectieven
ErikB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Keuze macro (micro) lens

Bericht door ErikB » zo jan 27 2013 9:30 am

John N schreef: Graag een reactie en of het raadzaam is om de R1 flitser aan te schaffen.
Ik heb afgelopen week de Nikon sb700 flitser nog besteld.
Zou dit flitser genoeg kunnen zijn om mee te beginnen?
Raadzaam om een R1 aan te schaffen? Zonder R1 kan je prima aan macrofotografie doen. Hoezo denk je een R1 nodig te hebben, waar loop je nu tegen aan? Ik werk zelf in mijn macrofotografie met een sb24 die ik regelmatig off-camera gebruik en heb totaal geen behoefte aan extra flitserverlichting als een R1.
Vaak is de enige beperking die je hebt, je eigen kunnen. Verleg je grenzen door gebruik te maken van je beperkte apparatuur en gebruik wat je hebt, niet wat je niet hebt. Leer eerst fotograferen met wat je hebt, daar wordt je een betere fotograaf van ;)

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Re: Keuze macro (micro) lens

Bericht door J.Hoes » zo jan 27 2013 10:58 am

De sets R1 en R1C1 zijn meer afgestemd op gebruik in dichtbij/ macrofotografie: richtgetal, afmeting, toebehoren. De flitser SB-R200 uit deze sets werkt met CLS, dus moet je een commmanderflitser hebben op de camera. De ingebouwde cameraflitser kan dit doen.

Verder zijn de sets vrij prijzig.

Mijns inziens zou je met de cameraflitser en de SB-700 moeten werken om te zien of de aanschaf zin heeft.

Groet Hans.

Plaats reactie

Terug naar “Macro/micro objectieven”