Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan ik eigenlijk wel een beetje in meegaan, in een heel andere betekenis dan kleur. Wat dat betreft is er niets mis mee (heeft idd wél een beetje onrustig bokeh).Peter schreef:Toch een tegen geluid wellicht
Ik vind de lens te strak, te koud en te 'klinisch', de 50mm 1.8 vind ik persoonlijk wat warmer
Staat genoteerdemdeklerk schreef:Geheel mee oneens.
(...)
Zou je deze vraag in een nieuw draadje willen stellen. Dat houd dit topic ontopic en de kans op een duidelijk antwoord op je vraag is groter.Robert-d5000 schreef:Recent heb ik het objectief 35mm F1.8G aangeschaft en gebruik deze op de Nikon D5000.
Bij avond opnames valt mij wat vreemds op. De foto (1/15 sec f2) bevat een brandende lamp, op een andere plaats op de foto is nu echter een blauwe "vlek" zichtbaar. Het lijkt als het een reflectie van de lamp is.
Bij een andere avondopname waarbij ik de instelling 1 sec en f 1.8 heb gezet heb ik een langsrijdende auto gefotografeerd. De koplampen geven dan een streep, en schuin daarboven is een blauwe streep zichtbaar.
Kan iemand mij zeggen wat dit is, of dat het objectief misschien niet helemaal goed is en ik goed aan doe om terug te gaan naar de winkel.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Dat is niet te zien aan je bericht. Niet voor niets gebruiken we hier "quotes". Dat is véél duidelijker.Jerengina schreef:Gijs,
Welke vraag stel ik dan?
Ik heb enkel antwoord gegeven op de eerste vraag bovenaan dit toppic.
Grtz. Jeroen