George Fennes schreef:André schreef:Ik snap je reactie Casanova, maar hij is wel heel erg kort door de bocht. De D600 is gewoon een geweldige camera, en ja, bij een paar procent is er een probleem bekend, maar daar zou ik de D600 niet zo op afkraken, gezien het meer dan overgrote deel geen problemen heeft.
Persoonlijk zou ik nooit een camera kopen die net op de markt is.
Laat een ander de eerste kinderziektes maar oplossen.
Na 1 tot 2 jaar zijn die kinderziektes opgelost en betaal je gelijk een paar honderd euries minder.
Ik heb het met de D70 destijds wel gedaan. Geen problemen gehad op het BGLOD-probleem na als ik me niet vergis. 'Moest' deze destijds hebben met de naderende geboorte van onze zoon en de wachttijden zouden wel eens lang kunnen duren. Je kan wel een paar jaar wachten, maar dan is de techniek ook weer verder en koop je een verouderd toestel. Mijn D300 heb ik 2e hands gekocht, was toen bijna 2 jaar oud met iets van 1100 clicks op de teller (verifieerbaar, tenzij er een manier is om dat terug te zetten), Die kostte me dan ook de helft van de nieuwprijs die de vorige eigenaar er voor betaald had en scheelde een euro of 400 met een nieuwe. Toen nog geen inschrijving bij de KVK dus kon niet de btw terugvragen als kleine zelfstandige. Denk dat ik de D600 toch aanschaf. Prijs is al drastisch gedaald, en de laatste maanden gaat het niet zo hard meer en inmiddels is ie al bijna een half jaar op de markt.