Dilemma welke lens te gaan gebruiken in New York
Re: Dilemma welke lens te gaan gebruiken in New York
Heb de knoop maar doorgehakt, heb de 16-35 F4 gehaald, neem alle 3 de lenzen mee heb het bereik ingedekt van 16 mm tot 200 het is maar voor 4 dagen dan maar wat dagen een zwaardere rugzak meenemen.
Ga er spijt van krijgen als ik iets thuis laat liggen , en in NY denk van had ik het maar mee genomen.
@Unga, bedankt voor de opmerking van de Gorillapod, zal me daar eens in gaan verdiepen, of ik hiermee vooruit kan, ziet er op zich goed uit.
Alle verdere tips zijn natuurlijk welkom, het is de eerste keer naar NY, dus houd me verder aanbevolen voor verdere tips en mogelijkheden in NY.
Iedereen bedankt voor de reacties, en voor de reacties die nog mogen komen.
Ga er spijt van krijgen als ik iets thuis laat liggen , en in NY denk van had ik het maar mee genomen.
@Unga, bedankt voor de opmerking van de Gorillapod, zal me daar eens in gaan verdiepen, of ik hiermee vooruit kan, ziet er op zich goed uit.
Alle verdere tips zijn natuurlijk welkom, het is de eerste keer naar NY, dus houd me verder aanbevolen voor verdere tips en mogelijkheden in NY.
Iedereen bedankt voor de reacties, en voor de reacties die nog mogen komen.
- John'47
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Verdeel je geld over meerdere zakken
Ik ben er eens in vier dagen twee keer beroofd
Kijk ook eens of je van bovenaf drukke straten kunt fotograferen, ook s nachts levert dat mooie beelden op
Bijvoorbeeld uit een hotelraam
Kijk ook eens of je van bovenaf drukke straten kunt fotograferen, ook s nachts levert dat mooie beelden op
Nikon D810, Sony RX1R II.
- ROLANDPHOTO
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Als ik zelf zou gaan ging de 50mm 1.8 mee en de 12-24mm.
CLUBLID>
John'47 schreef:Verdeel je geld over meerdere zakken
Hallo John,
Zal het meenemen, zeker een goed idee, eens wat andere foto's.
Je geeft aan er in 4 dagen eens 2x beroofd te zijn?, moet ik aannemen dat het er onveilig is om met fotoapparatuur rond te lopen? Waar is dit je overkomen? Ergens in een achterbuurt of midden op een drukke straat? Welke plaatsen kunnen beter vermeden worden ?
- John'47
- Forumlid
Ik ben gewend in grote Europese steden rond te lopen. Daar is me nooit iets dergelijks overkomen. In NY een keer in de taxi tussen JFK en het hotel en een keer op het open bovendek van een hop on hop off bus
Kennissen begrepen er niks van : NY zou toch relatief veilig zijn
Met camera zie je er voor autochtonen wel als boertje van buiten uit
John
Kennissen begrepen er niks van : NY zou toch relatief veilig zijn
Met camera zie je er voor autochtonen wel als boertje van buiten uit
John
- Remon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
wat ook handig is om mee te nemen is een fototas die er niet uit ziet als fototas....
Gear: Nikon D90 + Grip - Nikon AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G - Nikon AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G - Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G - 2x Nikon Speedlight SB-24
Mijn foto's kunnen soms apart zijn bewerkt!
Bedankt voor de reacties.
heb een lowepro flipside 300, haal daarvan het merk eraf, maar is niet echt low profile.
We zijn permanent met 3 personen, misschien dat dat ook scheelt, je kan er natuurlijk nooit iets over zeggen.
Ga maar van het beste uit.
heb een lowepro flipside 300, haal daarvan het merk eraf, maar is niet echt low profile.
We zijn permanent met 3 personen, misschien dat dat ook scheelt, je kan er natuurlijk nooit iets over zeggen.
Ga maar van het beste uit.
- Florina
- Clublid
- Contacteer:
Vorig jaar 2x in NY geweest en nooit een onveilig gevoel gehad. Geweest in de toeristische zones.
Gewoon wel goed op je spullen letten, niet neerzetten etc, maar dat ben je vast niet van plan.
En inderdaad soms heb je pech waar dan ook, maar ik vond NY erg relaxt.
Gewoon wel goed op je spullen letten, niet neerzetten etc, maar dat ben je vast niet van plan.
En inderdaad soms heb je pech waar dan ook, maar ik vond NY erg relaxt.
http://www.petrazwier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.levenmetflair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.levenmetflair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Remon
- Forumlid
Oh, wat ik wel kan aanraden, in Central Park, haal een hotdog o_o
Gear: Nikon D90 + Grip - Nikon AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G - Nikon AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G - Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G - 2x Nikon Speedlight SB-24
- dogo
- Forumlid
Ik weet niet hoe lang geleden dat was, voor of na de aanslagen van 11 september 2011, ik was er vorig jaar augustus en ik heb nog nooit zoveel politieagenten zien rondlopen, tamelijk overdreven zelfs. Dit is uiteraard door de aanslagen. Maar je voelt je er wel erg veilig door.John'47 schreef:Verdeel je geld over meerdere zakken
En o ja, die zo "geroemde" hot dogs van New York vond ik helemaal niets, een opgewarmde hot dog uit blik in Nederland met een lekker broodje, wat gebakken uien en ev. mosterd erop, is vele malen lekkerder. Die hot dog was echt een "bummer".
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Tas van de blokker valt zeker niet op.TheDeadPixel schreef:wat ook handig is om mee te nemen is een fototas die er niet uit ziet als fototas....

- Remon
- Forumlid
Zolang het geen duidelijke fototas isJohn Jansen schreef:Tas van de blokker valt zeker niet op.TheDeadPixel schreef:wat ook handig is om mee te nemen is een fototas die er niet uit ziet als fototas....)

En niet rondlopen met je camera om je nek als je hem niet denkt nodig te hebben, je lens is er binnen 2 seconden af...
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Wat een bangmakerij zeg 
Alert zijn is prima, maar dat moet in de grote steden in Nederland ook gewoon... Beetje stemmingmakerij dit!

Alert zijn is prima, maar dat moet in de grote steden in Nederland ook gewoon... Beetje stemmingmakerij dit!
Fin.
- John'47
- Forumlid
@djunclesam
Jaja, tot er de eerste dag een vent een enorm mes op je keel zet en de vierde dag iemand een revolver op je richt.
Die bangmakerij is bij mij gelukt, gelukkig ben jij lekker stoer
Overigens is een behoorlijke groothoeklens het nuttigst in dit soort bebouwing
Jaja, tot er de eerste dag een vent een enorm mes op je keel zet en de vierde dag iemand een revolver op je richt.
Die bangmakerij is bij mij gelukt, gelukkig ben jij lekker stoer
Overigens is een behoorlijke groothoeklens het nuttigst in dit soort bebouwing
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Je verdraaid mijn woorden. Ik zeg toch niet dat er nooit iets gebeurd of kan gebeuren? Bij ons is ook ingebroken in de auto in Zuid Afrika. Maar als iemand vraagt hoe zuid Afrika was en of we tips hebben dan hebben wij een geweldige vakantie gehad met 1 (groot). Smetje. Dan ga ik niet iedereen bang maken of maar adviseren er helemaal niet heen te gaan omdat het daar zo gevaarlijk is!
Nare dingen gebeuren helaas wel eens. Maar dat kan overal gebeuren en bij iedeteen. Dus een opmerking dat je alert moet zijn hoor je mij niet over klagen. Maar een topic over lensadvies gaat alleen maar over hoe onveilig het er wel niet is...
Dat vind ik bangmakerij! En dat is volgens de forum regels nog off topic ook trouwens
Nare dingen gebeuren helaas wel eens. Maar dat kan overal gebeuren en bij iedeteen. Dus een opmerking dat je alert moet zijn hoor je mij niet over klagen. Maar een topic over lensadvies gaat alleen maar over hoe onveilig het er wel niet is...
Dat vind ik bangmakerij! En dat is volgens de forum regels nog off topic ook trouwens

Fin.