CNX2-vraag

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: CNX2-vraag

Bericht door Genster » zo jul 14 2013 9:13 pm

Bedankt Leon, ik zal me er eens in vediepen. Fast Stone Image Resizer (heb ik dat goed?) ben ik ooit gaan gebruiken omdat CNX2 geen lijstjes om foto's kan plaatsen. Het vewijderen van de exif kan ik overslaan, maar dan blijven er nog 3 programma's over...

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo jul 14 2013 10:00 pm

Als het enkel om een wit randje gaat om de foto heen op de webpagina, kan dat simpel binnen de html code van een web-pagina geregeld worden.
Zelfs als zou je er nog een zwart lijntje tussen willen hebben zoals je nu toont. Is alleen even wat meer html-code. Eenmaal vastgesteld, geldt het voor elke foto.

Dus feitelijk één programma voor je beeld.
Één programma om je web-pagina's te maken.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » ma jul 15 2013 5:46 am

IrfanView maakt de html-pagina voor mij. Ik heb geen idee of (en zo ja, hoe) dat kan met IV Léon.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma jul 15 2013 11:02 am

Bijkomende opmerking:

1. Je kunt copyright- en event informatie etc. ook al tijdens het importeren met Nikon Transfer. Erg handig.
2. Indien je dan een keer EXIF wilt verwijderen zijn er kleine programma's die dat (met de juiste parameters) selectief kunnen doen. Ik ben even de naam kwijt van het (commandline) programmaatje wat ik gebruik, maar dat laat copyright etc. intact indien je dat wilt.
Spul waarmee je foto's maakt...

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma jul 15 2013 11:13 am

Genster schreef:Bedankt Leon, ik zal me er eens in vediepen. Fast Stone Image Resizer (heb ik dat goed?) ben ik ooit gaan gebruiken omdat CNX2 geen lijstjes om foto's kan plaatsen. Het vewijderen van de exif kan ik overslaan, maar dan blijven er nog 3 programma's over...
Wat een gekloot met al die verschillende tussenstappen/programma's, is het voor de toekomst niet handiger om je te verdiepen in een alles-in-1 oplossing als Lightroom? Met bijkomend voordeel voor jou dat je van je verschillende merken camera's de RAW-bestanden in hetzelfde programma kunt verwerken.

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » ma jul 15 2013 11:36 am

ReneG schreef:Bijkomende opmerking:

1. Je kunt copyright- en event informatie etc. ook al tijdens het importeren met Nikon Transfer. Erg handig.
2. Indien je dan een keer EXIF wilt verwijderen zijn er kleine programma's die dat (met de juiste parameters) selectief kunnen doen. Ik ben even de naam kwijt van het (commandline) programmaatje wat ik gebruik, maar dat laat copyright etc. intact indien je dat wilt.
Nog nooit met Nikon Transer gewerkt, bedankt voor de tip :!:

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » ma jul 15 2013 11:46 am

Skippy schreef:
Genster schreef:Bedankt Leon, ik zal me er eens in vediepen. Fast Stone Image Resizer (heb ik dat goed?) ben ik ooit gaan gebruiken omdat CNX2 geen lijstjes om foto's kan plaatsen. Het vewijderen van de exif kan ik overslaan, maar dan blijven er nog 3 programma's over...
Wat een gekloot met al die verschillende tussenstappen/programma's, is het voor de toekomst niet handiger om je te verdiepen in een alles-in-1 oplossing als Lightroom? Met bijkomend voordeel voor jou dat je van je verschillende merken camera's de RAW-bestanden in hetzelfde programma kunt verwerken.
Als LR de functies wit- grijs- en zwart sturingspunt én dubbele drempel heeft wil ik het wel proberen :D

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”