De bosjesman
-
OnlineGerard de Zwaan
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: De bosjesman
Er is daar wel iets van een vijver(het is een landgoed dus alles is daar aangelegd) alleen die is meer naar links achter de struiken(jammer genoeg), het ook een reden dat het een open stuk is.dogo schreef:Maar je hebt eigenlijk absoluut een punt, je wil ervan leren, en waarom niet? Misschien moet je dat dan ook expliciet vragen.Gerard de Zwaan schreef:Ik nog vrij nieuw hier als ik zo mag noemen, ik denk dat de meesten hier op het forum mij ook niet(echt) kennen. Een persoonlijke mening geven zou moeten kunnen vind ik ongeacht wie het topic start.
Maar On topic: ik vind de foto inderdaad niet zo interessant, zo één van 13 in een dozijn. Absoluut niet beledigend bedoeld, want gezien het feit dat je de foto post begrijp ik dat je daar anders over denkt. De foto zou wellicht bijzonder zijn als de man uitkeek over een heel mooi meertje, krokodil
of zo, er is nu gewoon niets op de foto dat je blik trekt van "wow, leuk".
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
- DannySan
- Clublid
Ik heb de 'discussie' even terug gelezen en ook ik was 1 van degenen die de foto wel gezien hadden maar er niets zinnigs over kon zeggen. Nu hij in beoordelingen staat trouwens nog steeds niet. De plek waarnaar gekeken wordt is onduidelijk, te fel van belichting t.o.v. de voorgrond en ik vind de camera-positie t.o.v. het onderwerp niet mooi.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
-
OnlineGerard de Zwaan
- Clublid
- Contacteer:
Dat de achtergrond te fel is had ik al gezien(ik had het ook beter gehad), de foto word op dat punt ook beter op en wellicht word het ook beter waar naar gekeken word. Qua camera stand punt had ik een stapje naar rechts kunnen doen en de camera iets naar links kunnen draaien dat je iets van de zijkand van het gezicht ziet. Ik heb de fotoimmers spontaan genomen.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
- jantom
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
@Gerard de Zwaan
Natuurlijk heb je het goed geprobeerd. Zo zie ik wat elementen die je goed hebt toegepast (ik zie dieptewerking en een donker kader vooraan -rechts, onderaan en links- in beeld).
Maar een foto moet boeiend zijn (dus ook inhoud hebben) en moet ook boeiend blijven als je die foto weer terug ziet.
Dán pas heb je een uitstekende foto gemaakt.
Groeten, Jan
Natuurlijk heb je het goed geprobeerd. Zo zie ik wat elementen die je goed hebt toegepast (ik zie dieptewerking en een donker kader vooraan -rechts, onderaan en links- in beeld).
Maar een foto moet boeiend zijn (dus ook inhoud hebben) en moet ook boeiend blijven als je die foto weer terug ziet.
Dán pas heb je een uitstekende foto gemaakt.
Groeten, Jan
-
OnlineGerard de Zwaan
- Clublid
- Contacteer:
Misschien handig om bij te vermelden de plaat is midden op de dag gemaakt terwijl ik in de schaduw van de bomen stond.
- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
jantom schreef:
ik kan dit ook onderstrepen: door het donkere kader en het lichte vlak in het midden wordt je blik geforceerd daarnaar te kijken..... alleen daar is niets,...
kortom, compositiefoutje als ik het mocht zeggen, en deze zou bij mij niet door de Lightroom filter heen komen...
- pveenstra
- Clublid
- Contacteer:
Heeft Lightroom een compositiefilter?wiebeterpstra schreef:kortom, compositiefoutje als ik het mocht zeggen, en deze zou bij mij niet door mijn Lightroom filter heen komen...

Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
- justme
- Forumlid
Voordat ik hier foto's plaats, komen ze door mijn (persoonlijk) Lightroom filter ja. 
Eerst snel filteren met vlaggen, daarna stuk voor stuk beoordelen op belichting, compositie, scherpte en vergelijken met andere foto's

Eerst snel filteren met vlaggen, daarna stuk voor stuk beoordelen op belichting, compositie, scherpte en vergelijken met andere foto's
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Afgezien van het gebrek aan scherpte is er op zich nog wel een en ander van deze plaat te maken. Als je in de nabewerking de lichte plek in het midden een stuk omlaag schroeft en de donkere delen iets optrekt dan ben je al een heel eind. Beetje croppen en naverscherpen en je hebt een veel beter eindresultaat.
Fin.