De bosjesman

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Gerard de Zwaan
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

De bosjesman

Bericht door Gerard de Zwaan » vr jul 19 2013 2:03 pm

Afgelopen zaterdag was ik met een kennis op een paar landgoederen bij Zeist geweest. Ik zet niet snel personen op de foto maar bij deze vond ik wat hebben.

Afbeelding
Man bij vijver by Gerard de Zwaan, on Flickr
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.

Gerard de Zwaan
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: De bosjesman

Bericht door Gerard de Zwaan » di jul 23 2013 9:13 am

Ik had vorige week de boven staande foto geplaatst en ik had toch eigenlijk een enkel reactie verwacht.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » di jul 23 2013 11:25 am

Hoi Gerard.
Foto staat in presentaties dus feedback komt er dan niet, ik heb de foto al voorbij zien komen gekeken en vond geen reden tot reactie. Vermoedelijk ben ik daarin niet de enige.
Als je inhoudelijke feedback wil kan je een moderator vragen foto naar beoordelingen te plaatsen.

mvg, Peter
Bijna leeg hier....

justme
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door justme » di jul 23 2013 11:35 am

^^

Vind de foto persoonlijk niet mooi dus. :)

wil je echt commentaar op foto op zowel technisch gebied als op uitstraling, stuur me een PB en ik zet m naar de beoordelingsectie ;)

Gerard de Zwaan
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Gerard de Zwaan » di jul 23 2013 12:22 pm

Commentaar heb ik niet verwacht en hoef ik ook niet te hebben maar meer een persoonlijke mening van een forum lid/leden heb wel verwacht @wiebeterpstra. Ik heb de foto ook gemaakt omdat het ook toevallig uit komt toen ik het maakte

dogo
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door dogo » di jul 23 2013 12:32 pm

Meestal als er geen commentaar op een foto wordt gegeven, is het niet zo een interessante foto ...... :wink:
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen

Gerard de Zwaan
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Gerard de Zwaan » di jul 23 2013 12:38 pm

dogo schreef:Meestal als er geen commentaar op een foto wordt gegeven, is het niet zo een interessante foto ...... :wink:
Dat had ik inmiddels door

marcel.b
Forumlid
Forumlid

Bericht door marcel.b » di jul 23 2013 12:41 pm

Het valt mij wel regelmatig op dat niet interessante foto's van wel interessante forum leden wel bekritiseert worden :sad: Wat het geheel wel boeiend maakt 8-)

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door marcel.b op di jul 23 2013 12:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1

justme
Forumlid
Forumlid

Bericht door justme » di jul 23 2013 12:42 pm

Heb je daar voorbeelden van?

dogo
Forumlid
Forumlid

Bericht door dogo » di jul 23 2013 12:49 pm

marcel.b schreef:Het valt mij wel regelmatig op dat niet interessante foto's van wel interessante forum leden wel bekritiseert worden :sad: Wat het geheel wel boeiend maakt 8-)
Niet dat het mij erg interesseert en ik wordt er totaal niet warm of koud van, maar volgens mij is dat ook zo. Nou ja, "interessante" forum leden?, misschien eerder het "ons kent ons" principe? Maar dat "fenomeen" heb je op Facebook en Twitter ook, populaire of bekende mensen die de meest afschuwelijke foto's of nieuwtjes plaatsen krijgen veel reacties.

justme
Forumlid
Forumlid

Bericht door justme » di jul 23 2013 12:53 pm

Ja klopt wel aardig, moet zeggen dat ikzelf bv Danny redelijk volg, omdat ik hij in de regio ( enigszins ) woont, en het leuk/leerzaam is om iemand te volgen in zijn groei/ervaringen.
Daarnaast laat ik de topics van Wim Hoppenbrouwers links liggen omdat zijn presentaties mij niet boeien. :)

en zo gaat dat wel door bij andere leden ( no offence Wim en of anderen! )

Maar je ziet vaak dat de topics wel bekeken worden, dat mag toch ook wel wat zeggen? Misschien dat jij in het vervolg, als je weer een topic opent, een Poll kunt maken: "vind je de foto mooi; Ja of Nee?"

dan heb je een laagdrempelige manier om toch een reactie uit te lokken. ;)

marcel.b
Forumlid
Forumlid

Bericht door marcel.b » di jul 23 2013 12:59 pm

Precies. ... verder helemaal niks mis mee.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1

Gerard de Zwaan
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Gerard de Zwaan » di jul 23 2013 1:03 pm

Ik nog vrij nieuw hier als ik zo mag noemen, ik denk dat de meesten hier op het forum mij ook niet(echt) kennen. Een persoonlijke mening geven zou moeten kunnen vind ik ongeacht wie het topic start.

dogo
Forumlid
Forumlid

Bericht door dogo » di jul 23 2013 1:11 pm

Gerard de Zwaan schreef:Ik nog vrij nieuw hier als ik zo mag noemen, ik denk dat de meesten hier op het forum mij ook niet(echt) kennen. Een persoonlijke mening geven zou moeten kunnen vind ik ongeacht wie het topic start.
Maar je hebt eigenlijk absoluut een punt, je wil ervan leren, en waarom niet? Misschien moet je dat dan ook expliciet vragen.
Maar On topic :D : ik vind de foto inderdaad niet zo interessant, zo één van 13 in een dozijn. Absoluut niet beledigend bedoeld, want gezien het feit dat je de foto post begrijp ik dat je daar anders over denkt. De foto zou wellicht bijzonder zijn als de man uitkeek over een heel mooi meertje, krokodil :) of zo, er is nu gewoon niets op de foto dat je blik trekt van "wow, leuk".

pveenstra
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door pveenstra » di jul 23 2013 1:15 pm

Als een foto mij opvalt op wat voor manier dan ook, dan geef ik wel eens commentaar. Wel eens? Dat betekent dat ik het ook wel eens druk heb of bij 30 graden Celsius gewoon even niet achter de laptop kruip. Kortom, het ligt niet altijd aan de foto of de persoon die het plaatst, maar ook wel eens aan de kijker(s) of er commentaar op je foto komt.

Misschien helpt het als je een verhaal erbij vertelt: waarom vind jij het bijzonder? Of als je een serie plaatst, waarin deze foto een bepaalde plaats inneemt.

Maar deze foto staat in de presentaties, dat wil zeggen dat het de bedoeling is dat we iets roepen over de inhoud en minder over de foto-techniek of artisticiteit van de foto. De inhoud van deze foto zegt de maker waarschijnlijk heel veel, maar mij helemaal niets. Ik zie iemand op de rug, terwijl hij in een bosje staat. Mooie rug, mooi bosje, zou je dat soort commentaar willen lezen? Ik zie dat nogal strikt, hoewel in de praktijk de grens tussen beoordeling/presentatie niet zo zwart/wit is. Ik vind het dus moeilijk om hier passend commentaar op te leveren, zoals je merkt.

Edit: foto inmiddels verplaatst naar "Foto beoordelingen" 3e alinea van mijn betoog is daarmee dus vervallen.

Ik zoek het gemis van deze foto in de compositie: er zit geen lijn in de foto en je aandacht wordt niet de foto ingetrokken door de compositie.
Laatst gewijzigd door pveenstra op di jul 23 2013 1:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”