D3 te koop, klopt dit wel ??
Als je nu kijkt op marktplaats bij "lenzen" staat er een Nikkor 2.8 70-200 VR voor 500,-.
Alleen de prijs doet al vermoeden dat er iets niet pluis is.
Ook staat er een foto bij van de fabrikant.
Als je dan kijkt bij wat deze adverteerder nog meer aanbied zie je laptops, cameras en navigatie apparaten.......allemaal populaire artikelen met fotos van de websites van de fabrikant en belachelijke prijzen die afgerond zijn op 100,-.
Contact alleen via email, en lokatie Amersfoort, BU (buitenland)
Dan weet ik al genoeg.
"becarefull out there"
Alleen de prijs doet al vermoeden dat er iets niet pluis is.
Ook staat er een foto bij van de fabrikant.
Als je dan kijkt bij wat deze adverteerder nog meer aanbied zie je laptops, cameras en navigatie apparaten.......allemaal populaire artikelen met fotos van de websites van de fabrikant en belachelijke prijzen die afgerond zijn op 100,-.
Contact alleen via email, en lokatie Amersfoort, BU (buitenland)
Dan weet ik al genoeg.
"becarefull out there"
Dragon:
"Die fotograaf handelt wel meer op marktplaats, ... "
Nou, je mag van mij zijn naam noemen, hoor!
Moet hij maar niet zeuren, en betrouwbaar spul leveren.
Maar ja, als je, zoals ik, regelmatig iets koopt op het net, loop je automatisch een keer tegen een slechte aan. In mijn geval heeft Marktplaats me onmiddellijk van alle gegevens voorzien om aangifte bij de politie te doen. Is nog wel in behandeling, wegens de achterstand bij de politie, maar het wordt beslist serieus genomen. En het gaat maar om 100 Euro...
Groet, E.M. de Klerk
"Die fotograaf handelt wel meer op marktplaats, ... "
Nou, je mag van mij zijn naam noemen, hoor!
Moet hij maar niet zeuren, en betrouwbaar spul leveren.
Maar ja, als je, zoals ik, regelmatig iets koopt op het net, loop je automatisch een keer tegen een slechte aan. In mijn geval heeft Marktplaats me onmiddellijk van alle gegevens voorzien om aangifte bij de politie te doen. Is nog wel in behandeling, wegens de achterstand bij de politie, maar het wordt beslist serieus genomen. En het gaat maar om 100 Euro...
Groet, E.M. de Klerk
Vandaag mijn 2 F3 bodys met MD4 en een paar MF lenzen verkocht via marktplaats.
Keurig afgehandeld.
Ook vandaag mijn D100 met MB100 en 3 lenzen aldaar te koop aangeboden.
Ik kreeg gelijk een mailtje van een pastoor uit Nigeria die deze D100 wel wil kopen , compleet met adres waar ik het heen kan sturen.
Nu heb ik een tijdje in Nigeria gewerkt en weet dat ik opgelicht wordt.
Want ik moet de set naar deze arme Pastoor die veel aan liefdadigheid doet opsturen en maakt dan de centen over...............ik ben toch niet gek?!
Dit is ook een van die trucks die men op MP uithaald.
Wees gewaarschuwd!!!
Keurig afgehandeld.
Ook vandaag mijn D100 met MB100 en 3 lenzen aldaar te koop aangeboden.
Ik kreeg gelijk een mailtje van een pastoor uit Nigeria die deze D100 wel wil kopen , compleet met adres waar ik het heen kan sturen.
Nu heb ik een tijdje in Nigeria gewerkt en weet dat ik opgelicht wordt.
Want ik moet de set naar deze arme Pastoor die veel aan liefdadigheid doet opsturen en maakt dan de centen over...............ik ben toch niet gek?!
Dit is ook een van die trucks die men op MP uithaald.
Wees gewaarschuwd!!!
Sorry hoor, maar hoe dom ben je als je je spullen eerst verstuurt, en dan moet wachten tot de koper geld gaat overmaken?
Net zo dom als eerst betalen, en dan wachten tot de verkoper zijn spullen verstuurt?
Marktplaats koop en verkoop ik alleen op die manier met kleine zaken en bedragen, grotere bedragen ga ik de spullen halen of laat ik de spullen halen.
Net zo dom als eerst betalen, en dan wachten tot de verkoper zijn spullen verstuurt?
Marktplaats koop en verkoop ik alleen op die manier met kleine zaken en bedragen, grotere bedragen ga ik de spullen halen of laat ik de spullen halen.
Toch zijn er mensen die dat doen.Polling schreef:Sorry hoor, maar hoe dom ben je als je je spullen eerst verstuurt, en dan moet wachten tot de koper geld gaat overmaken?
En deze, in dit geval Nigerianen, leven er wel van.
Ik heb een tijdje in Nigeria gwewerkt. Deze mensen reageren op vele advertententies. Als er maar eentje 500,- over maakt is dat voor hen en jaar salaris.
Jos
@Rik: als jij ingaat op advertenties van particuliere verkopers waar verder geen contact mee mogelijk is, en je betaalt vooruit (via western weetikveel ofzo) dan vind ik dat niet slim nee. Natuurlijk, na contact telefonisch en per mail kan je weleens een risico nemen, maar koop jij echt artikelen van honderden euro's per vooruitbetaling en zonder enige garantie van of persoonlijk contact met de verkoper?
De D50 uit Amerika, de D200 uit Engeland, een Tokina 300mm prime 2.8 uit Japan. Dat waren geen goedkope aankopen maar al met al zal ik iets meer dan de helft hebben betaald van wat het hier zou hebben gekost. Natuurlijk kijk ik wel van wie ik spullen koop. Voor dit soort "grote"aankopen ga ik ook niet naar particulieren verkopers.Polling schreef:@Rik: als jij ingaat op advertenties van particuliere verkopers waar verder geen contact mee mogelijk is, en je betaalt vooruit (via western weetikveel ofzo) dan vind ik dat niet slim nee. Natuurlijk, na contact telefonisch en per mail kan je weleens een risico nemen, maar koop jij echt artikelen van honderden euro's per vooruitbetaling en zonder enige garantie van of persoonlijk contact met de verkoper?