D3 te koop, klopt dit wel ??

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
Matchless

D3 te koop, klopt dit wel ??

Bericht door Matchless » za sep 08 2007 9:42 pm

Ik was zomaar een beetje aan het snuffelen op marktplaats, staat daar een advertentie van iemand in Breda die 5 D3's op voorraad heeft. Beetje raar of niet ? En dan de verkoopprijs 3500 euro.

http://fotografie.marktplaats.nl/digita ... nieuw.html

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

oplichting

Bericht door George Fennes » za sep 08 2007 9:48 pm

Nee Matchless, hier klopt niets van.

ik heb de aanbieder een mailtje gestuurd, dat ik de camera wil kopen voor het bedrag dat hij er voor vraagt.

Tevens nog wat gegevens gevraagd, maar geen enkel antwoord op mijn mail.

Het zijn vaak oplichters een zekere Cornelissen is hier erg berucht om en de politie doet er niets aan.

Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het gewoon niet waar.

Waarom zou iemand ver onder de verkoopprijs iets aanbieden als hij er nu het dubbele voor kan krijgen.

Gewoon niets mee doen en negeren, zonde van je tijd.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

rik6230

Bericht door rik6230 » za sep 08 2007 9:54 pm

Was al een draadje over enkele dagen geleden.

Matchless

Bericht door Matchless » za sep 08 2007 9:55 pm

Nou de politie doet er wel wat aan hoor, alleen de boel moet nog een beetje van de grond komen op internet. Maar als ze geen antwoord geven is er ook geen strafbaar feit gepleegd natuurlijk. Ik heb er in ieder geval wel iets aan gedaan, en dat is marktplaats tippen dat dit niet klopt. Als ze zo een aantal meldingen krijgen is de advertentie zo weg.

Ik stelde het als een vraag, maar tuurlijk weet ik ook wel dat dit niet klopt :wink: . Was alleen benieuwd of er al mensen hadden gereageerd. Mocht je alsnog een bericht krijgen laat het even weten.

Dat andere draadje kon ik niet vinden. Ik kreeg uberhaupt iets als ik op "D3" zocht. Iets mis met de zoekmachine op het forum ?

Jos van Zetten

Bericht door Jos van Zetten » za sep 08 2007 10:17 pm

Op marktplaats zijn vele oplichters actief.
Moet je maar eens kijken, bij wat de zelfde adverteerder nog meer aanbied, vaak zijn dat laptops en andere populaire artikelen.
De fotos van deze artikelen zijn allemal foto's van de website van het betreffende artikel, nooit een eigen gemaakte foto.
De prijzen zijn altijd interessant, en allemaal afgerond op 100,-

Ik heb voor de gein (wat je gein noemt) wel eens gereageerd op een D200 voor 700,- terwijl ik wist dat het oplichterij was.
De aanbieder kwam uit Amsterdam volgens MP, volgens het mailtje die ik terug kreeg kwam hij uit utrecht. Hij schreef in het Engels dat ik het geld moest overmaken naar Engeland omdat hij daar woonde.
Vaak zijn het Ghanezen en Nigerianen en moet je geld overmaken naar Western Union bank.......niet goed geld weg :(

Dan weet ik genoeg, ik herken deze gasten gelijk aan de geplaatste advertentie.

In dit geval is de adverteerder zo dom dat hij niet eens weet dat de D3 nog niet leverbaar is.
Zij spelen altijd in op populaire artikelen.........wees voorzichtig.

Jos

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo sep 09 2007 7:45 am

tja als in dit soort zaken trapt dan ben je of olie dom of vraag je er gewoon om ik koop liever iets in de reguliere handel dan via MP en wat mj betreft mag er een internet politie komen waar je dit soort zaken kan melden

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » zo sep 09 2007 10:23 am

dirk-jan boon schreef:koop liever iets in de reguliere handel dan via MP
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Op MP kun je gerust iets kopen. Je moet natuurlijk wel je ogen open houden en je gezond verstand gebruiken. Soms is het overduidelijk dat er iets mis is, het meerendeel zijn gewoon particulieren die iets willen verkopen.

pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo sep 09 2007 11:33 am

klopt pierre maar met dat statement wilde ik ook niet heel MP in de ban doen, ook ik koop soms iets op MP zeker als ik het nieuw niet kan betalen. maar als er zoooooon groot vershil zt in de prijs en a het artikel in nedeland nog niet eens leverbaar is en b je weet of zou kunnen weten dat er via Money Gram, en de andere snelle vage geldboeren handel moet lopen tja als je er dan nog intuint dan is dat een hele wijze les

meestal bij de vage advertenties:
foto vanaf internet gejat bij de fabrikant
slecht engels "my brother bought camera but brother now need money u pay and i send the goods" ja dan kan je vermoeden dat er iets niet klopt, en als je wil afspreken om handje contantje de boter bij de vis te krijgen dan zitten ze op eens in londen, turkije of weet ik veel terwijl er in de advertentie nog sprake was van bijvoorbeeld utrecht of rotterdam

D70-shooter

Bericht door D70-shooter » zo sep 09 2007 12:10 pm

Kijk alleen eens naar de spelfouten; als je niet eens een zin in fatsoenlijk Nederlands kunt schrijven dan ben je volgens mij geen serieuze ondernemer!

Jos van Zetten

Bericht door Jos van Zetten » zo sep 09 2007 12:30 pm

Ik koop regelmatig via marktplaats.
Maar ga altijd de spullen persoonlijk halen en contant betalen.
Als mensen dat niet willen klopt er iets niet.

paparazzi

Bericht door paparazzi » zo sep 09 2007 1:18 pm

ik heb tot nu toe alleen nog maar verkocht via MP
vooral dvd's die mensen vooraf betaalden via telebanking waarna ik ze toestuurde
maar ook wat fotospullen die mensen bij mij kwamen afhalen en contant betaalden
vooralsnog geen problemen ondervonden

zelf zou ik echter geen grote/dure artikelen 2e hands kopen en al helemaal geen dure camera's waarbij je eerst geld moet overmaken; dat doe ik alleen naar gerenommeerde bedrijven die je kunt aanklagen als ze de beloofde goederen niet leveren

Matchless

Bericht door Matchless » zo sep 09 2007 1:36 pm

Blij te horen dat er hier zoveel mensen zijn die wel gewoon verstandig zijn. Ik maak dat weleens anders mee. Overigens kun je dit soort dingen gewoon bij de reguliere politie aangeven. Die politiek gevoelige actie in Amsterdam komt ook voort uit dit soort meldingen.

Overigens wil ik hier geen politieke discussie starten, maar duidelijk maken dat het niet allemaal klopt. Niet nodig hier zo te lezen.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo sep 09 2007 3:13 pm

idd matchless wij nikonians zijn wel bezeten van ons geliefde merk maar bezitten nog de rust en het verstand om te zien dat zo iets niet kan net als die d80 grap van laatst voor 499,-- en dan betalen via western union , nee dank u.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » zo sep 09 2007 3:31 pm

D70-shooter:
"Kijk alleen eens naar de spelfouten; als je niet eens een zin in fatsoenlijk Nederlands kunt schrijven dan ben je volgens mij geen serieuze ondernemer!"

Daarmee zou je een aardig deel van de deelnemers aan dit forum diskwalificeren...

Overigens: de politie doet wel degelijk iets aan internet-oplichting. Er is alleen niet voldoende mankracht, zodat ze een grote achterstand hebben.

Groet, E.M. de Klerk

dragon2

Bericht door dragon2 » zo sep 09 2007 7:03 pm

Meh ik koop vanalles, via diverse fora en ook veel uit het buitenland. Koop ik 1 keer iets uit NL heb ik geen zin om 1 1/2 uur te rijden krijg ik een verzopen/verroeste 14mm lens :evil: en dat van een "echte" fotograaf, compleet met mooie website etc. Zowel marktplaats als politie hadden geen interesse, die fotograaf zei dat ik niet moest zeuren hij was toch 2e hands. Ja duh maar er stond "in prima conditie behalve wat beschadigingen aan de buitenkant van de lens, glas goed" oid, da's toch heel wat anders dan een total-loss lens :evil: :evil: :evil:
Die fotograaf handelt wel meer op marktplaats, maar ze doen hier dus helemaal niks aan.

Heb 'm nog laten repareren door Van Manen maar het is en blijft een slechte lens.

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”