Neemt niet weg, dat ik hem mooi vindt, maar ik ben bevooroordeeld, ik vindt iedere hond geweldig

En wat voor maximum zou ik dan het beste kunnen kiezen?pveenstra schreef:Even een opmerking over auto iso: als je een maximum kiest waarbij ruis nog niet zichtbaar is, zie ik geen bezwaar om het te gebruiken. Het geeft je juist de mogelijkheid om je diafragma en sluitertijd bewust te kiezen. Dat lijkt mij hier juist zo handig: een snelle sluitertijd vanwege de beweeglijke honden en diafragma zo groot mogelijk om de scherpte selectief op je onderwerp te houden.
Het hoogste is 3200 op de D90!DannySan schreef:1600 op een D90? Bij de D3100 is dat op het randje
Ik ga hem eens op 1200 zetten.Jumpjiving schreef:Ook bij een D90 is dat op het randje.
Maar een waarde van 1200 kun je prima kiezen.
Je zegt dat je een wat donkere tuin hebt.
Je wilt mooie foto's van de honden?
Zoek (en gebruik) dat geschikt licht
Dan schieten de waarden van sluitertijd, diafragma en iso niet in uitersteren
Laat iemand maar eens staande voor een mooie egale muur de hond op de arm nemen op een plek met goed licht.
Stel scherp op de ogen op het moment dat de hond alert kijkt.
Maak dan een portretfoto.
Je zult verbaast staan van het resultaat.
.
Vanwege het gewicht van camera en objectieven heb ik voor objectieven met stabilisatie gekozenDannySan schreef:Ik gebruik het soms bij mijn 70-200 omdat deze geen stabilisatie heeft bijvoorbeeld