Foto 2: Olifantbeeldje op mijn kast.

Foto 3: Dokyo 10 weken oude pup.

Foto 4: Nanu om de hoek van de berk.

Foto 5: Dokyo die net weg zou springen.

Heb je misschien een advies om de scherpte van de plant op de voorgrond af te zwakken?Jumpjiving schreef:Moet je zeker doen.
Leren is de helft van de hobby.
Hmmm, de ISO staat op automatisch, laagste en hoogste.Ton van de Wiel schreef:Door te zoomen (met lens of met voeten) kan werken, en uiteraard het diafragma lager zetten. Daardoor wordt de scherpte-diepte minder. Inderdaad is 3200 ISO wel heel erg hoog voor vandaag. Ikzelf heb vandaag ook geschoten en kwam met ISO 800 prima uit de voeten bij het fotograferen van een zwarte Labrador.
Ja krijg hulp met iso, sluitertijd en diafragmaTon van de Wiel schreef:Rita,
Ikzelf laat de camera niet mijn ISO bepalen. Ik probeer als het even kan de ISO op 100 te houden, tenzij dat me verhinderd om de gewenste sluitertijd/diafragma te halen. Ik zie dat je door die hoge ISO ook vrij snelle sluitertijden hebt weten te halen. Eigenlijk zonde want je had een langere sluiterijd kunnen gebruiken en je ISO omlaag kunnen schroeven. Er zit aardig wat ruis in je foto's.
En je krijgt hulp begrijp ik. Ik neem aan op cameragebied. Daarnaast kun je ook nog een puppytraining doen zodat je hond stil blijft zitten.
Waarom zou hij er af moeten?