Wederom mooi werk van je.
Nummer 1 de mooiste voor mij, nummer 3 de minste daar vind ik de belichting te hard aan de rechterkant waardoor het witte blousje uitgebleekt is althans op mijn monitor.
fotoshoot van vandaag....
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Volgens mij loop je een beetje tegen de hoeveelheid licht aan inderdaad. Ik zie dat je sluitertijd 1/250e is en je iso 100. Dit zijn inderdaad de maximaalste waardes en vervolgens gaat je diafragma het afknijpen naar een aanvaardbare belichting. Er zal volgens mij dan ook echt minder licht moeten zijn om tot een groter diafragma te komen.Eigenlijk is dat nog iets waar ik dus niet uitkom. Graag zou ik een groot diafragma gebruiken om een mooie scherptediepte in de foto te krijgen maar die lampen zijn denk ik veel te sterk. Zelfs als ik ze op 1/4 zet, lukt het me nog niet. Ik ben daar hard mee aan het oefenen... Dat hoop ik ook nog een keer onder de knie te krijgen!
Als ik je topic misschien iets mag 'vervuilen' met wat materiaal van vanmiddag.

Ik heb deze foto vanmiddag genomen, geen studio portret maar gewoon binnen met een klein flitsertje (SB600) omhooggericht en gezet op -0.7. Omdat er zo weinig licht was kon ik met het diafragma naar 1.8 zakken, 1.4 had gekunt maar dan blijft er wel heel weinig scherpte diepte over.
Wat ik hiermee voor ogen had was een portret waarbij het gelaat (ogen) zo goed mogelijk scherp is en alles eromheen snel in scherpte afneemt.
Ben erg benieuwd of het je lukt met je flitsers te dimmen

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Dat is een heel mooi portret!!!!!a90 schreef:Volgens mij loop je een beetje tegen de hoeveelheid licht aan inderdaad. Ik zie dat je sluitertijd 1/250e is en je iso 100. Dit zijn inderdaad de maximaalste waardes en vervolgens gaat je diafragma het afknijpen naar een aanvaardbare belichting. Er zal volgens mij dan ook echt minder licht moeten zijn om tot een groter diafragma te komen.Eigenlijk is dat nog iets waar ik dus niet uitkom. Graag zou ik een groot diafragma gebruiken om een mooie scherptediepte in de foto te krijgen maar die lampen zijn denk ik veel te sterk. Zelfs als ik ze op 1/4 zet, lukt het me nog niet. Ik ben daar hard mee aan het oefenen... Dat hoop ik ook nog een keer onder de knie te krijgen!
Als ik je topic misschien iets mag 'vervuilen' met wat materiaal van vanmiddag.![]()
Ik heb deze foto vanmiddag genomen, geen studio portret maar gewoon binnen met een klein flitsertje (SB600) omhooggericht en gezet op -0.7. Omdat er zo weinig licht was kon ik met het diafragma naar 1.8 zakken, 1.4 had gekunt maar dan blijft er wel heel weinig scherpte diepte over.
Wat ik hiermee voor ogen had was een portret waarbij het gelaat (ogen) zo goed mogelijk scherp is en alles eromheen snel in scherpte afneemt.
Ben erg benieuwd of het je lukt met je flitsers te dimmen![]()
Gerrit