Aaargh... die eeuwige twijfel.... 18-200vr wegdoen of niet..
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik zeg weg doen. Heb ik ook gedaan, ingeruild voor de 17-55 wat ook een prima "verjaardagslensje" is. Nog geen dag spijt van gehad, sterker nog...zeer blij dat ik het gedaan heb. De in mijn ogen matige kwaliteit gaf mij vrij snel de doorslag.
Laatst gewijzigd door Rubba op di sep 18 2007 8:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben ik het niet mee eens, ik heb de mijne ook voor een 17-55 ingeruild maar volgend jaar met vakantie koop ik er gewoon weer een 18-200 bij.Rubba schreef:Ik zeg weg doen. Heb ik ook gedaan, ingeruild voor de 17-55 wat ook een prima "verjaardagslensje" is. Nog geen dag spijt van gehad, sterker nog...zeer blij dat ik het gedaan heb. De in mijn ogen matige kwaliteit gaf mij vrij snel de doorslag.
18-200 is echt een perfect reislensje, met nadruk op lensje, en dat gaat niet op voor de kwaliteit, die is prima waar voor zijn geld.
Eindelijk iemand die positief is over de 18/200mm VRmikemix schreef:Ben ik het niet mee eens, ik heb de mijne ook voor een 17-55 ingeruild maar volgend jaar met vakantie koop ik er gewoon weer een 18-200 bij.Rubba schreef:Ik zeg weg doen. Heb ik ook gedaan, ingeruild voor de 17-55 wat ook een prima "verjaardagslensje" is. Nog geen dag spijt van gehad, sterker nog...zeer blij dat ik het gedaan heb. De in mijn ogen matige kwaliteit gaf mij vrij snel de doorslag.
18-200 is echt een perfect reislensje, met nadruk op lensje, en dat gaat niet op voor de kwaliteit, die is prima waar voor zijn geld.
Harry
- EelcoD7100
- Forumlid
- EelcoD7100
- Forumlid
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
spreek je over 9 jaar nog een keer
Eelco je bent een perfectionist in de goede zin des woords.
Als jullie op vakantie gaan wil je gewoon perfecte foto's.
Ik denk dat als je de 70-200mm 2.8 VR en een 17-55mm 2.8 of de Tamron 17-50mm 2.8 eenmaal gewend ben, je met minder geen genoegen neemt.
Dus mijn vermoeden is dat de 18-200mm VR ergens in een hoekje van de kast stoffig staat te worden en misschien zal je hem omdat je met je kast opruimen tegen aan stoot nog eens op je D6 zetten en wegmijmerend nog even aan dit topic denken.
Dan besef je ineens, ik heb hem sinds ik lichtsterk glas heb nooit meer gebruikt.
Je zal hem dan nog 1x op je splinternieuwe D6 boddy schroeven er voor de curiositeit een foto mee maken en dan zeggen, ik ga hem in mijn persoonlijke museum zetten naast mijn D80
Maar Eelco help me herinneren als we 9 jaar verder zijn, want dan is de D6 uit.
Groetjes George
Als jullie op vakantie gaan wil je gewoon perfecte foto's.
Ik denk dat als je de 70-200mm 2.8 VR en een 17-55mm 2.8 of de Tamron 17-50mm 2.8 eenmaal gewend ben, je met minder geen genoegen neemt.
Dus mijn vermoeden is dat de 18-200mm VR ergens in een hoekje van de kast stoffig staat te worden en misschien zal je hem omdat je met je kast opruimen tegen aan stoot nog eens op je D6 zetten en wegmijmerend nog even aan dit topic denken.
Dan besef je ineens, ik heb hem sinds ik lichtsterk glas heb nooit meer gebruikt.
Je zal hem dan nog 1x op je splinternieuwe D6 boddy schroeven er voor de curiositeit een foto mee maken en dan zeggen, ik ga hem in mijn persoonlijke museum zetten naast mijn D80

Maar Eelco help me herinneren als we 9 jaar verder zijn, want dan is de D6 uit.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken