Ik heb na justering van de AF ook geen klachten over de AF van mijn D7000. Is in vele gevallen spot-on, en in de andere gevallen is daar een duidelijke verklaring voor, nl; usererror.
Ik zou voor mijzelf ook geen punt weten te verzinnen waarom ik beter af zou zijn met een D7100. Wellicht zou de bediening van een D300(s) mij wel beter bevallen, maar dan lever ik weer in qua ISO en resolutie.
Als er ooit nog een D400 oid zou komen ben ik wel geïnteresseerd.
Keuze nieuwe camera (vervanger van mijn D60)
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Keuze nieuwe camera (vervanger van mijn D60)
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
ik fotografeer vrijwel veel natuur / landschappen vanaf statief en waar mogelijk uit de hand.JvdKooij schreef:Wat fotografeer je eigenlijk?
Gewoon huis/tuin/keuken of iets anders?
Kan wel degelijk uitmaken.
Bereik wat ik gebruik loopt van ongeveer 14 tot 70, het liefst wat meer, maar de benen strekken vind ik niet erg.
Nu mis ik toch wel een en ander.
Formaat camera, te klein
ISO, ruis vanaf 200 ongeveer..
Snelle witbalansschakeling mis ik.
Die D300(s) lijkt me daarom ook zeker geen verkeerde optie!
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
zie eigenlijk nu pas dat de D300s niet meer op de websites van Kamera-express en Cameranu staan
Overigens zou ik de D300s niet meer kopen maar dan voor de D7100 gaan.

Overigens zou ik de D300s niet meer kopen maar dan voor de D7100 gaan.
Groetjes,
Jaap
Jaap
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
gezien natuur/landschap heb je redlijk tot goed licht?
of fotografeer je ook bij schemer?
je hebt daardoor wellicht genoeg aan een 12.5 mp sensor.
komt de 300s in beeld, maar voor het zelde geld heb je de D7100 met een sensor van twee generaties later.
D7000 of D7100 is persoonlijk is zou voor de zekerheid van de AF van de D7100 gaan , de sensor winst is er wel tussen deze twee maar die is vrij beperkt.
De sensor van de D7000 en de D5100 is al heel goed.
er zijn noch wat meer verschillen die best bruikbaar zijn maar die zijn mij persoonlijk geen 300 euro waard, maar dat mag ook een ieder zelf bepalen.
Echter als je de D300s serieus overweegt zou ik ook in wat kwaliteits glaswerk investeren als ik jou was.
Het glaswerk bepaald n.l. meer noch dan de boddy de kwaliteit van de foto.
Bert Harry
of fotografeer je ook bij schemer?
je hebt daardoor wellicht genoeg aan een 12.5 mp sensor.
komt de 300s in beeld, maar voor het zelde geld heb je de D7100 met een sensor van twee generaties later.
D7000 of D7100 is persoonlijk is zou voor de zekerheid van de AF van de D7100 gaan , de sensor winst is er wel tussen deze twee maar die is vrij beperkt.
De sensor van de D7000 en de D5100 is al heel goed.

er zijn noch wat meer verschillen die best bruikbaar zijn maar die zijn mij persoonlijk geen 300 euro waard, maar dat mag ook een ieder zelf bepalen.
Echter als je de D300s serieus overweegt zou ik ook in wat kwaliteits glaswerk investeren als ik jou was.

Het glaswerk bepaald n.l. meer noch dan de boddy de kwaliteit van de foto.
Bert Harry
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
over de D300s
even een tekst copy uit Hans Braakhuis zijn zeer gewaardeerde nikon informatie data.:
Waar blijft de opvolger van de D300(S)? De D300S uit juni 2009 is exact dezelfde camera
als de D300 uit november 2007. Alleen heeft de D300S meer (video) functies. Heel bijzonder
dat een ontwerp uit eind 2007 nu nog steeds verkocht wordt. De D7000 is te plaatsen tussen
de D90 en de D300S. Qua kwaliteit is de D7000 beter dan de D300S en het is logisch dat de
D7000 ook beter is dan de D90. Je zou dan verwachten dat er ook een update voor de
D300S komt, met de betere definitie en betere ruisonderdrukking van de D5200. Nikon heeft
wel andere zaken verder ontwikkeld. Meer pixels, zoals hierboven al vermeld en een sneller
werkende software in de camera. Bij Nikon noemen ze dat sinds kort Expeed en versie 3 is
de actuele versie. De D300S is qua kwaliteit (definitie en ruis), al lang ingehaald door de
D3100, D5100, D3200, D5200, D7000, D7100 enzovoort. De D300S is helemaal ingehaald
door alle in 2012 verschenen camera’s.
Is de D800 de opvolger van de D700? Nikon zegt van niet. Maar de praktijk wees uit dat de
D700 vier maanden later uit de schappen verdween. Ook bij de introductie van de D7100
laat Nikon weten dat de D7000 gewoon leverbaar blijft. En dat terwijl toch iedereen kan
aanvoelen dat daar geen reden voor is.
Teks is voor ekening van hans
Maar kan me zeker voor 99% vinden in zijn tekst.
gr
Bert Harry
even een tekst copy uit Hans Braakhuis zijn zeer gewaardeerde nikon informatie data.:
Waar blijft de opvolger van de D300(S)? De D300S uit juni 2009 is exact dezelfde camera
als de D300 uit november 2007. Alleen heeft de D300S meer (video) functies. Heel bijzonder
dat een ontwerp uit eind 2007 nu nog steeds verkocht wordt. De D7000 is te plaatsen tussen
de D90 en de D300S. Qua kwaliteit is de D7000 beter dan de D300S en het is logisch dat de
D7000 ook beter is dan de D90. Je zou dan verwachten dat er ook een update voor de
D300S komt, met de betere definitie en betere ruisonderdrukking van de D5200. Nikon heeft
wel andere zaken verder ontwikkeld. Meer pixels, zoals hierboven al vermeld en een sneller
werkende software in de camera. Bij Nikon noemen ze dat sinds kort Expeed en versie 3 is
de actuele versie. De D300S is qua kwaliteit (definitie en ruis), al lang ingehaald door de
D3100, D5100, D3200, D5200, D7000, D7100 enzovoort. De D300S is helemaal ingehaald
door alle in 2012 verschenen camera’s.
Is de D800 de opvolger van de D700? Nikon zegt van niet. Maar de praktijk wees uit dat de
D700 vier maanden later uit de schappen verdween. Ook bij de introductie van de D7100
laat Nikon weten dat de D7000 gewoon leverbaar blijft. En dat terwijl toch iedereen kan
aanvoelen dat daar geen reden voor is.
Teks is voor ekening van hans
Maar kan me zeker voor 99% vinden in zijn tekst.
gr
Bert Harry