Nikon MC-36 ervaring (Afstandbediening)

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
staal571
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Nikon MC-36 ervaring (Afstandbediening)

Bericht door staal571 » zo jan 19 2014 9:49 am

Ik heb net deze week de "Chinakloon" ervan binnengekregen merk JYC mcseries/timer remotte controller uitvoering N1

Hij werkt perfect en dat voor ik dacht €15;-- weet het niet precies meer maar was een fractie van wat de Nikon kost, enige nadeel was der levertijd van bijna 6 weken

Gr Peterr
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

Riny

Bericht door Riny » zo jan 19 2014 11:58 am

Fijn dat jullie allemaal een eigen mening hebben.
Ik kan daar voor mijn gevoel het gemiddelde wel uit naar voren te halen en had al een keus gemaakt en het mooie is dat het een Nikon MC-36 is die ik over kan nemen van club/forumlid ook nog.

Fijn is wel te weten dat deze ook zonder batterijen te gebruiken is, niet dat het mij wat uitmaakt betreffende batterijen maar is toch een handige bijkomstigheid.
Verder geeft het een goed gevoel dat het een originele Nikon is en dat made in China verhaal, wat komt er tegenwoordig nu niet uit China?
Heb hier typische muziekinstrumenten staan made in USA maar wie zegt mij dat dat ook werkelijk zo is?
Heb ook in diverse andere noemers, made in Korea, made in China, made in Taiwan, made in Mexico en ga zo maar door.
De van de basis komende USA producten welke in de lage lonen landen worden gemaakt, daarvan kan het merk zich niet veroorloven dat bijv. men in China een zooitje van maakt dus is wel degelijk een goede controle op de producten.

Maar goed, ongeacht waar iets vandaan komt, men moet er ook een beetje geluk mee hebben.
Zie ook vaak genoeg dure Duitse auto's in de berm staan met pech en daar kom ik dan voorbij met mijn ruim 20 jaar oude Opeltje Astra waar iedereen altijd om moet lachen.
Hij doet nog steeds waar hij voor aangeschaft is en dat heeft te maken met, "onderhoud is behoud".

Zover dank voor de info en zijn er nog andere die een mening in het gebruik van de Nikon MC-36 willen geven, laat maar komen.

marcel.b
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door marcel.b » zo jan 19 2014 12:20 pm

Alvast veel plezier met je aanstaande MC-36 :wink: , heb hem zelf ook en heb geen enkele reden in negatieve zin...
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » zo jan 19 2014 12:28 pm

@Riny: juist vanwege je lichamelijke probleem, lijkt me een draadloze uitvoering nog toepasselijker. Je loopt dan immers niet het risico dat je per ongeluk aan de kabel van je afstandsbediening je camera/statief omtrekt en/of onwillekeurig beweegt. :idea: Er is dan immers geen fysieke verbinding tussen body en AB.

Riny

Bericht door Riny » zo jan 19 2014 1:14 pm

CaptainHook schreef:@Riny: juist vanwege je lichamelijke probleem, lijkt me een draadloze uitvoering nog toepasselijker.
Dat ben ik helemaal met je eens maar ja, nu de MC-36 aangeschaft en daar moet het ook wel mee lukken.
De manier van gebruik is op een rustige en kalme manier dus persoonlijk denk ik dat het meetrekken van de kabel wel mee zal vallen.
Ben nogal zuinig op mijn materiaal en ga daar ook in alle rust mee om.
Maar toch dank voor het meedenken.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”