Ik ben ooit begonnen met de absurd geprijsde Nikon MC-36. Na één jaar had ik er genoeg van dat dat ding altijd een kabel nodig had. Ik wilde dezelfde functionaliteit, maar dan draadloos. En die verkoopt Nikon niet eens, voor dat absurde bedrag.
De MC-36 heb ik verkocht, en voor een fractie van het bedrag wat ik er nog voor terugkreeg, heb ik een alternatief merk gekocht, die WEL draadloos (en bedraad) functioneert.
De 'originele' MC-36 was dus duur, veels te duur. In een jaar 145 euro uitgeven en veel op moeten afschrijven. Je betaalt er de hoofdprijs voor en je mist een belangrijk iets; de draadloze functionaliteit.
Vervolgens die meer functionelere draadloze afstandsbediening besteld:

Werkt uitstekend, zowel bedraad als draadloos.

Geweldig.
En nieuwe batterijen? Voor een paar euro koop je een heel pakket AAA batterijtjes bij iedere willekeurige winkel (en voor voor €50 zou ik een groothandel in batterijen kunnen beginnen!

) en de speciale lithium knoopcel in de ontvanger? Welnu, die kost het schokkende bedrag van 2 a 3€. Voor 30€ zou ik wel VIJFTIEN van die batterijtjes kunnen kopen! Ik heb dit setje nu een jaar en het eerste setje batterijtjes functioneert nog steeds.
De afschrijfkosten zijn sindsdien verwaarloosbaar en de prijzen zijn heel reëel. Het plezier om met dit setje te werken is des te groter, vooral vanwege de draadloze functionaliteit.