Ervaringen aankopen in buitenland

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
mikemix

Bericht door mikemix » wo okt 03 2007 11:30 am

Werk je bij de douane? :)
Vind het wel erg neurotisch klinken, ging altijd met een hele berg apparatuur op zak (met aankoop bewijzen etc) echt nog nooit gecontroleerd.
Heb 10 jaar lang toch echt behoorlijk intensief gereist ook buiten Europa.
Minder koffie drinken helpt ook.

paparazzi

Bericht door paparazzi » wo okt 03 2007 11:51 am

rdg schreef:De serienummers en herkomst van fototoestellen en accessoires zijn ook bekend bij de douane!!

Als je buiten de EU koopt, loop je IEDERE keer dat je via schiphol NL binnenkomt, het risico dat je alsnog BTW + invoerrechten + boete over het toestel moet betalen (zelf als het al jaren oud is!). De bewijslast ligt bij de eigenaar, niet bij de douane!
Wie veel reist loopt dus veel risico.
Heb het nog nooit meegemaakt, maar bedankt voor de tip. Mocht ik ooit worden aangehouden dan heb ik mijn spullen gewoon 2e hands via marktplaats gekocht en weet ik verder van niets. :D

mikemix

Bericht door mikemix » wo okt 03 2007 11:53 am

Tja idd.

rdg

Bericht door rdg » di okt 09 2007 4:26 pm

mikemix schreef:Werk je bij de douane? :)
Nee, natuurlijk niet (en als het wel zo was zou ik bovenstaande wsch niet geschreven hebben :wink: )

Ben zelf op schiphol nog nooit echt gecontroleerd, maar een kennis wel en dat kostte het één en ander ...

Geofgraphic

Pakketje(s) uit Japan

Bericht door Geofgraphic » zo okt 14 2007 12:12 pm

Gisteren heb ik (weer) mijn spulletjes tax free uit Japan mogen ontvangen.
Heb hiermee weer veel Euries uitgespaard.

Afbeelding

De leukste berichten zijn natuurlijk deze :D
Jokken is in Japan toegestaan!! 8)
Afbeelding

55-200 VR
Afbeelding

Zonnekapje voor 50mm
Afbeelding

Macer

Bericht door Macer » zo okt 14 2007 1:56 pm

Het gaat gewoon meestal goed, al heb ik een spel voor mijn Xbox360 besteld die nu waarschijnlijk wel langs de douane is gegaan. Maar dat is maar een klein bedrag in vergelijking wat ik met de lens heb uitbespaard.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”