Ervaringen aankopen in buitenland

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Braakhuis

Ervaringen aankopen in buitenland

Bericht door Braakhuis » ma okt 01 2007 4:11 pm

Kan iemand mij iets meer vertellen over ervaringen en prijzen bij aankopen in het buitenland( Duitsland of Amerika)
Ook ben ik benieuwd naar de ervaringen qua veiligheid bij de afhandelingen bij een dergelijke aankoop
( wel of niet leveren en de levertijd etc
Hoor wederom graag

Gr
Braakhuis

rbruinsma

Bericht door rbruinsma » ma okt 01 2007 5:04 pm

Hoi Braakhuis,

Ik heb enkele maanden geleden een (nieuwe) d40x in de UK gekocht via Ebay, de prijs incl. verzendkosten was goed 100 euro goedkoper als in nederland. Afwikkeling was prima en ik had de camera binnen enkele dagen in huis. Pas wel op als je dit doet dat je alleen bij 'vertrouwde' verkopers koopt met een hoge feedback en weinig tot geen negatieve feedback.

Gr,

ROnald

Mirella

Bericht door Mirella » ma okt 01 2007 9:56 pm

Mijn schoonbroer moest laatst voor zaken naar Amerika. In een fotozaak in Seattle heeft hij voor mij de Nikkor 70-300 VR lens gekocht voor $ 588,-, omgerekend tegen de koers toen zo'n € 435,- (tegen de huidige koers ongeveer € 414,-). Er zit 1 jaar internationale garantie op volgens de papieren die bij de lens zaten. De goedkoopste aanbieder die ik in Nederland had gezien, bood het objectief aan voor € 497,-.

Hong Kong is nog een stuk goedkoper dan Amerika. Ik heb daar een Nikon Akku voor mijn D40 gekocht. Precieze prijs weet ik niet meer, maar het was inclusief verzendkosten nog geen €20,-. Na ongeveer een week had ik het pakje binnen. Ik had, gezien het geringe bedrag, onverzekerd laten verzenden. Dit pakketje was overigens langs de douane geweest, want er zat een sticker op. Er was echter niks extra's in rekening gebracht.

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » ma okt 01 2007 11:03 pm

Ik koop via Hong Sien of laat mijn vrouw haar contacten in China gebruiken. Nog nooit problemen ermee gehad, ook niet met de douane.

Slewey

Bericht door Slewey » ma okt 01 2007 11:12 pm

Na een tip van ploff66, heb ik afgelopen week via ebay een bestelling gedaan in Hong Kong;
http://stores.ebay.nl/Kea-Photo_Nikon-g ... idZ2QQtZkm

Ik had het volgende besteld:
- Nikkor AF-S DX 18-70/3.5-4.5 G IF ED
- Nikkor AF 50/1.8 D
- Nikon SB-400

Zo'n €250,- bespaart, binnen een week in huis en in 1x zonder extra kosten langs de douane!
Voor mij perfect dus!

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » ma okt 01 2007 11:53 pm

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: binnenkort kan ik hierop antwoord geven..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Marco

Bericht door Marco » di okt 02 2007 12:00 am

D-80's schreef::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: binnenkort kan ik hierop antwoord geven..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
hij komt, hij komt :lol:

Volgende week een hele serie plaatsen ?

Diddlbiker

Bericht door Diddlbiker » di okt 02 2007 3:06 am

Via postorder in amerika kan ik aanraden: bhphotovideo.com, adorama.com, beachcamera.com, calumet.com en cameta.com
Kijk voor andere winkels altijd even op resellerratings.com - er zijn een hoop ongure internetwinkeltjes die niet te vertrouwen zijn (meestal in Brooklyn).

Je moet natuurlijk altijd even kijken of je niet teveel betaalt - en of er ook geleverd wordt in het buitenland (niet altijd het geval).

paparazzi

Bericht door paparazzi » di okt 02 2007 9:03 am

Heb mijn 17-55 2.8, de 70-300 vr, de 10-20, een statief en een lowepro rugzak bij B&H in Amerika besteld en de afhandeling was zeer goed! Heb iets van 1900 euro betaald, terwijl dit hele zaakje bij elkaar in Nederland tegen de 3000 euro kost.
Had 'n afleveradres in California (familie van vrienden) en B&H belt hen eerst op voor confirmation. Daarna wordt er geleverd. Alles in prima staat ontvangen. (Met afleveradres in andere staat dan NY voorkom je dat je tax moet betalen)

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Arabia » di okt 02 2007 9:28 am

Ik heb meerdere lensen via Hong Sien besteld en altijd keurig op tijd ontvangen.
Ook de doorgang door de douane is, tot nu toe, altijd goed verlopen.

Nogmaals het blijft een gok. Probeer het eerst met "kleine" artikelen.

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

Braakhuis

Bericht door Braakhuis » di okt 02 2007 11:58 am

Wat is het web adres van Hong Sien?? Niet dat ik daar wat bestel maar heb die naam de afgelopen tijd vaker gelezen en ben toch wel benieuwd wat dat voor toko is

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » di okt 02 2007 12:08 pm

Braakhuis schreef:Wat is het web adres van Hong Sien?? Niet dat ik daar wat bestel maar heb die naam de afgelopen tijd vaker gelezen en ben toch wel benieuwd wat dat voor toko is
hongsien64@yahoo.com

Ook mijn ervaringen met Hong Sien zijn 100% positief.

Braakhuis

Bericht door Braakhuis » di okt 02 2007 2:16 pm

Skippy....
Thanks voor het email adres. Watbis echter het web-adres

Hoor wederom graag

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » di okt 02 2007 2:29 pm

Hong Sien heeft geen web site, gewoon een mail in het Nederlands naar hem sturen en je krijgt met de snelheid van het licht een antwoord retour.
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

rdg

Bericht door rdg » wo okt 03 2007 11:24 am

De serienummers en herkomst van fototoestellen en accessoires zijn ook bekend bij de douane!!

Als je buiten de EU koopt, loop je IEDERE keer dat je via schiphol NL binnenkomt, het risico dat je alsnog BTW + invoerrechten + boete over het toestel moet betalen (zelf als het al jaren oud is!). De bewijslast ligt bij de eigenaar, niet bij de douane!

Wie veel reist loopt dus veel risico.

mvrgr

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”