Die tijd is wel erg kort, zeker als de focus al goed is en met manual focus heb je dan nog steeds een probleem. Volgens mij kan ik nergens de actieve scherpsteltijd langer maken.
Ik denk dat de beste oplossing is om er in de probleemgevallen maar een extra continu licht bij te zetten om de compositie te bepalen en die dan uit te zetten als ik de foto maak.
LiveView tijdens flitsen
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: LiveView tijdens flitsen
Misschien vergis ik me met de actieve instelling dat een lichtmeter is ingeschakeld?
Lichtmeter is iets van 4 seconden ingeschakeld als je de ontspanknop los laat. Die tijd kun je verlengen tot bijv. 30 seconden. (Persoonlijke instellingen C2). Weet niet wat voor effect dat zal hebben op de helderheid van het Livebeeld.
Lichtmeter is iets van 4 seconden ingeschakeld als je de ontspanknop los laat. Die tijd kun je verlengen tot bijv. 30 seconden. (Persoonlijke instellingen C2). Weet niet wat voor effect dat zal hebben op de helderheid van het Livebeeld.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Helaas, ik heb de lichtmeter tijd net even op 1minuut ingesteld maar het heldere beeld is meteen na het scherpstellen weg.
Probeer eens bij je filminstellingen, handmatig filmen op uit te zetten.
Groeten Jan
Groeten Jan
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Wow, bedankt Jan! Dat is precies wat ik zocht!
Het liveview beeld wordt met die instelling niet donkerder meer als sluitertijd omhoog gaat.
Als iemand die nooit filmt zou ik er niet aan gedacht hebben om het daar te zoeken.
Het liveview beeld wordt met die instelling niet donkerder meer als sluitertijd omhoog gaat.
Als iemand die nooit filmt zou ik er niet aan gedacht hebben om het daar te zoeken.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Die optie schoot mij inderdaad vanmiddag ook te binnen, goed dat het opgelost is.