Groetjes George

Veel zoomobjectieven vertonen vignettering in de langste stand bij volle opening.Pindar01 schreef:Met of zonder maakt niets uit! Alleen zichtbaar op 50mm!![]()
Ik heb besloten dat ik morgen er maar even heen rij( uurtje heen, uurtje terug), anders weer opsturen, wachten, wachten nog even wachten!
Ik wil meteen een nieuwe, en weer aan de slag![]()
Ik laat wel even weten als ik een ander heb en hoe daar de pic's van zijn!
Groet: Michel
Thanks voor de link Gerrit!GdP schreef:Veel zoomobjectieven vertonen vignettering in de langste stand bij volle opening.Pindar01 schreef:Met of zonder maakt niets uit! Alleen zichtbaar op 50mm!![]()
Ik heb besloten dat ik morgen er maar even heen rij( uurtje heen, uurtje terug), anders weer opsturen, wachten, wachten nog even wachten!
Zelfs een top objectief van Nikon heeft daar last van.
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
Als het weg is bij f/4 in de stand van 50 mm is er volgens mij niets aan de hand. Je moet net een goed onderwerp hebben om het zichtbaar te maken.Pindar01 schreef:Thanks voor de link Gerrit!GdP schreef:Veel zoomobjectieven vertonen vignettering in de langste stand bij volle opening.Pindar01 schreef:Met of zonder maakt niets uit! Alleen zichtbaar op 50mm!![]()
Zelfs een top objectief van Nikon heeft daar last van.
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
Het vreemde is dat George met hetzelfde objectief er geen last van heeft?
Dan zeg ik op mijn beurt, of een bepaald type objectief heeft er wel of geen last van. Maar de een wel en de ander niet vind ik dan vreemd ... toch
Voordat je een ritje gaat maken zou ik eerst nog eens zo'n trapje maken met verschillende diafragma's! Je zal zien dat het bijna weg is bij f/4, en niet meer waarneembaar vanaf f/5.6! Althans, dat toont de mijne (met filter erop is het iets sterker dan zonder)...Pindar01 schreef:Hallo George,
Ik heb nog wat test shots gemaakt, met filter, zonder filter, met zonnekap, zonder zonnekap hieronder de shots.
Alle op 50mm binnen met flits van de D50 zelf wel even mijn hand ervoor gehouden anders zo fel!![]()
1/ met filter en zonnekap
2/ met filter, zonder zonnekap
3/ zonder filter, zonder zonnekap