Tips over monopods gevraagd

Discussies over statieven
evertfoto

Re: Tips over monopods gevraagd

Bericht door evertfoto » za nov 10 2007 9:45 pm

PatrickP schreef:Ik wil binnenkort een monopod gaan aanschaffen. Ik heb bij de Mediamarkt (ik werk er vlak bij, dus af en toe in de pauze...) even wat Manfrotto's vastgepakt, maar ik ben er nog niet uit. Ik heb niet echt een idee waar moet ik op letten...

Een aantal van mijn vragen:

- Moet er een kop op zitten, of kan ik rechtstreeks de schroefdraad gebruiken?
- Als ik rechtstreeks op de schroefdraad werk, wat kan ik dan niet wat ik met een aparte kop wel zou kunnen?
- Wat zijn nou echt monopods die zichzelf bewezen hebben vanwege hun goede prijs/kwaliteit verhouding.

Als iemand ervaring heeft met die dingen, en me op het spoor kan brengen van een goede, niet te zware en niet te grote monopod, dan zou ik dat zeer waarderen!
Als je morgen in de gelegheid bent om naar de Fotograficabeurs in Houten te komen, dan heb ik 2 goedkope monopods op mijn tafel liggen.
Ze zijn goedkoop omdat ze niet de kwaliteit hebben van Gitzo of Manfrotto monopds.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Tips over monopods gevraagd

Bericht door Patrick » zo nov 11 2007 1:59 am

evertfoto schreef:Als je morgen in de gelegheid bent om naar de Fotograficabeurs in Houten te komen, dan heb ik 2 goedkope monopods op mijn tafel liggen. Ze zijn goedkoop omdat ze niet de kwaliteit hebben van Gitzo of Manfrotto monopds.
Dat heb ik niet, maar bedankt voor het aanbod!

Nu was ik niet echt van plan te beknibbelen op de aanschaf. Ik hoop alleen in een keer iets aan te schaffen dat goed is. En daar ik geen ervaring met monopods heb, heb ik wat hulp ingeroepen. Dat lijkt me behoorlijk gelukt! ;-)

Dank iedereen voor de reakties! Ik ga de genoemde merken en typen koppen en pods binnenkort opzoeken op het net, en dan een keer via een goede fotozaak om eens wat dingen vast te houden.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » zo nov 11 2007 9:17 am

Eh, Patrick als Den Ham (Ov) geen grote afstand voor je is dan zou ik zeggen ga zeker even bij Konijnenberg kijken, we zijn hier gisteren even geweest en wij zijn ook nog naar een statief wezen kijken.
Het aanbod is daar zeer ruim dus je kunt genoeg vasthouden en bekijken..

Succes met uitzoeken en beslissen...

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

konijn

Bericht door George Fennes » zo nov 11 2007 3:18 pm

En bij Konijn krijg je deskundig advies, zonder dat men wat opdringt om te kopen.
En dat is wel zo prettig :lol:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo nov 11 2007 3:50 pm

Ik ken de zaak. Ik ben er pas een keer geweest, en wel vanwege het feit dat het hier 173 km vandaan is. Enkele reis.

Ik denk dat ik van de week gewoon even ga kijken bij de Mediamarkt; daar werk ik vlakbij. En dan wellicht even een keer naar Cameraland of zo; die zijn niet ver weg vanaf Velserbroek.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » ma dec 03 2007 3:57 pm

PatrickP schreef:Ik ken de zaak. Ik ben er pas een keer geweest, en wel vanwege het feit dat het hier 173 km vandaan is. Enkele reis.

Ik denk dat ik van de week gewoon even ga kijken bij de Mediamarkt; daar werk ik vlakbij. En dan wellicht even een keer naar Cameraland of zo; die zijn niet ver weg vanaf Velserbroek.
Digital Warehouse in Haarlem heeft ook monopods. Nog dichterbij voor je.
Ik zoek ook, er zijn wel heel veel verschillende. ben er ook nog niet uit.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma dec 03 2007 4:09 pm

Haarlem passeer ik vooral. Ik werk in Amsterdam ZO, dus even naar de Mediamarkt in de pauze is standaardprocedure; ik ga er regelmatig even snuffelen... ;-)

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » ma dec 03 2007 4:10 pm

Nu het wat kouder wordt, valt het mij op dat mijn 'naked' monopod wel koud aan de handjes voelt. Een een monopod heb je veel vast want hij blijft niet uit zichzelf staan. Dan is zo'n schuimrubberen CV-isolatiekous toch een heel aantrekkelijke feature.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » ma dec 03 2007 4:20 pm

PatrickP schreef:Haarlem passeer ik vooral. Ik werk in Amsterdam ZO, dus even naar de Mediamarkt in de pauze is standaardprocedure; ik ga er regelmatig even snuffelen... ;-)
Als je wat vindt houd ik me aanbevolen voor de tip. Ik werk bijna naast de mediamarkt in Hoofddorp (Cruquis) :wink:

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma dec 03 2007 4:38 pm

Ik ben eigenlijk al uitgezocht. Uiteindelijk heb ik op de Zoom Experience een mooi carbon monopodje gekocht met kop. Merk weet ik even niet meer. Voor de prijs leek het me een goede keus. Maar daar hebben jullie natuurlijk even niet aan...

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma dec 03 2007 5:03 pm

Jaap Driest schreef:Nu het wat kouder wordt, valt het mij op dat mijn 'naked' monopod wel koud aan de handjes voelt. Een een monopod heb je veel vast want hij blijft niet uit zichzelf staan. Dan is zo'n schuimrubberen CV-isolatiekous toch een heel aantrekkelijke feature.
Even naar de Gamma, Jaap. Een stuk isolatiebuis halen, kost ca. 1 euro!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » wo dec 05 2007 4:25 pm

Tristar Monopod Camera statief 4 secties TR7130 49,50 euro
Kent iemand deze?
ik heb het idee dat het dezelfde is als manfrotto 680B.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo dec 05 2007 4:31 pm

Dat zou dan in ieder geval redelijk betaalbaar zijn. Maar ik ken 'm niet.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Jos van Zetten

Bericht door Jos van Zetten » wo dec 05 2007 5:13 pm

Ik heb een Cullmann 1747, dit is een monopod van ong. 40 / 50 Euro.
Koop deze in iedergeval niet :!:

Ik vind hem niet stevig, de vergrendeling tussen de sigmenten wil nog wel eens falen zodat die spontaan in elkaar schuift.
1 van de vergrendelingen draaide ik de eerste keer al dol en het rubber dopje aan de onderkant was heel snel weg.
Verder ben ik wel tevreden :D

Een eventuele volgende keer betaal ik liever meer voor kwaliteit.

Jos

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » wo dec 05 2007 8:18 pm

Die Tristar of Manfrotto worden door Foto en Flitstechniek en Eyes on media (vroeger capilux vak) verkocht. Neem aan dat die geen troep verkopen. Gitzo heeft natuurlijk goede naam maar wel erg veel duurder.

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”