renrij schreef:Dank René! Indoor is nu minder relevant omdat ik daarvoor veelal de D4 gebruik. Ik zal meer de bouwkwaliteit gaan 'missen' de D700 is gebouwd als een Tank en de D7xxx heeft dat minder. Gr
Jou argument voor een d7100/7200 was het beperkte bereik. Als je meteen op een soft verhaal afhaakt en toch voor een d750 gaat, dan ga je hoe dan ook op 24 mp croppen. Dat kan je doen met de 1.2 mode maar in feite zoek je de 1.5 dx mode. Als je brildrager bent, kijk eens door een glas met 55% rondom het midden afgeplakt. Je kunt het ook met een zonnebril proberen als je geen brildrager bent. Dat is het effect in de zoeker van 1.5 dx crop mode. Als jij een d700 /d4 gewend dan is dat even wennen, kan ik je verzekeren. Als je dus voor de d750 gaat dan is achteraf croppen een betere oplossing,weliswaar bewerkelijker maar ook veel ruimer aan crop opties ( bv niet altijd de center crop pakken).
Maar ik adviseer je om even te wachten tot de d7200 uit is. De d7100 is inderdaad minder schoon op lagere iso dan de d700. Maar in de hogere regionen is het ding verrassend goed. De d7100 laten zich overigens zeer goed opschonen zonder al teveel aan detail te verliezen. Als de Toshiba sensor op lagere isos is verbetert, dan is mijn advies deze camera bij een goede dealer naast de d750 te leggen. Oordeel zelf met je 70-200, eventueel met en zonder tc. Ik zeg dit overigens omdat ik exact hetzelfde voorhanden had met de toen beschikbare d600 en d7100. But that's history..
Lock