Blij dat ik naar Deventer ben gegaan

Groet, Cees
Je hebt de modelletjes niet erg voordelig laten uitkomen Smilda! :mrgreen:Smilda.NET schreef:Modellen en skating tijdens Zoom Experience.
Dat heb ik: http://www.nikon-club-nederland.nl//for ... php?t=6208mikemix schreef:Ik zou zeggen, laat eens wat zien.
Dat was dus niet het hoogtepunt. Ik zag de grap er inderdaad ook niet van.De Put schreef:Ik was niet onder de indruk van de beurs...
Direct na de entree stond het paradepaardje. Een enorme tank water met een duiker erin en wat onderwater cameraatjes. Vanwege de beroerde kwaliteit van het raamwerk en opgeplakt plastic was er van buitenaf niets van te maken en de binnenkant was dermate oninteressant dat iedereen er zo voorbij liep.
Herkenbaar. De kunst is dat toch niet te tonen in je foto's. Ik heb toch wel een paar foto's van ze die niet zo heel slecht waren. Maar je hebt gelijk; ook zij waren niet het hoogtepunt van de dag...De Put schreef:Vervolgens stonden er wat stands waarvan die van Olympus het meest in het oog sprong en daarna de Kamera Express stand. De eerste had een DJ draaien en de tweede had de reeds besproken modellen rondhuppelen. Beide dames waren mij toch wat te ordinair en stonden in effen zwarte slip (met afzichtelijke KE sticker in hun kruis geplakt) en bh een beetje rond te draaien zonder echt mooi te zijn. Bovendien hadden ze het zichtbaar niet echt naar hun zin.... begrijpelijk.
Ik begreep van de jongens op de stand dat ze er niet zeker van waren of ze D3's en D300's zouden hebben om te tonen, en het daarom low profile hebben gehouden. Uiteindelijk was het spul toch te betasten, en ik moet zeggen dat ze beide indrukwekkend waren. Met name de snelheid en gigantische schermen achterop (ik heb een D70...).De Put schreef:Nikon had zo'n 4m2 gereserveerd achter de KE stand en had daar inderdaad de D3 en D300 staan op statief met een enorm telecanon erop. Aan de ene kant doodzonde omdat ze 'verdwenen' in de drukte, aan de andere kant werd door de toeter wel voorkomen dat iedereen het ding op zou pakken.
Daar ben ik ook inderdaad snel voorbij gelopen.De Put schreef:Tegenover KE stond een gedeelte afgezet met klapstoeltjes voor de workshops. Te klein, beroerd geluid en niet gescheiden van de drukte... ik ben er maar voorbij gelopen.
Ik vond alleen de achtergrond heel erg storend; zo'n geel Sony doek rondom maakte het wel wat lastig. Ik heb toch nog een aardige plaat weten te scoren (ondanks de drukte), zie bovengegeven link.De Put schreef:In de andere zaal was het beter. Sony had een prachtige stand... stiekem toch mooi dat nieuwe glaswerk van Sony waarbij we verrast werden door een schitterende dame die acrobatische toeren uithaalde hangend in een doek boven de stand. Vele malen mooier/stijlvoller om te zien dan de dames van KE.
Ik heb ook met m'n toeter gestaan... totdat m'n batterijen van m'n flitser op waren. Toen nog een paar minuten met de 50mm 1.8 gestaan. Het was leuk, maar je was wel erg afhankelijk van wat die gasten precies deden op welk moment, dus je moest een mazzel hebben met je foto's. Maar mijn favoriete plekjes waren steeds bezet, dus het was er niet ideaal.De Put schreef:Het leukste was toch wel de skatebaan... al was het alleen maar om echt honderden fotografen met enorm telegeweld te zien spartelen om een skater vast te leggen terwijl dit op straat toch echt veeeeel eenvoudiger kan. Grappig om te zien hoeveel mensen een 70-200 f/2.8 of 300 f/4 denken nodig te hebben (om maar niet te zwijgen over de canon toeters) om een skater op drie meter afstand vast te leggen. Ik was blij met mijn 50mm1.8 waar beduidend betere plaatjes uit kwamen dan uit de combi 30D + 70-200 F/4L IS + ext Flits van mijn collega
Ik zag inderdaad ook heel wat mensen die hun apparatuur niet waard waren. Ik heb gasten gezien met setjes van vele, vele duizenden Euro's waar het vanaf droop dat ze er niet echt mee uit de voeten konden.De Put schreef:ipv me te vergapen aan gear die ik niet nodig heb (en de mensen die ik ermee heb zien stuntelen kennelijk ook niet).