Mening gevraagd: mijn AF/S17-55/2.8DX voor AF/S17-35/2.8

Discussies over groothoek zoomobjectieven zoals de 17-35 mm of 12-24 mm
Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo dec 05 2007 10:34 pm

niet meer gemaakt.?....cameraland zeker ??...stond er vandaag namelijk nog over te praten en kreeg ook dat verhaal te horen.

ik had laatst mijn 28-70 verkocht om een 17-35 terug te kopen...helaas konden ze deze niet leveren [ ander leverancier ] dus ben weer terug op de 28-70.

wel een dijk van een lens hoor....als je een mooie prijs kan bedingen dan zou ik wel voor gaan geloof ik.

groeten : Arend

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: gewoon doen

Bericht door Patrick » wo dec 05 2007 10:36 pm

George Fennes schreef:Ook mede vanwege het feit dat er alternatieven op de markt zijn en misschien ook nog gaan komen die even goed zijn optisch en slechts 25-30% van de nieuwwaarde van de 17-55mm 2.8 kosten.
Valt mij dit nou als enige op, of is iedereen het wel gewend dat George z'n stokpaardje even van stal haalt. Dit gaan neem ik aan over de Tamron George 17-50 f2.8? :twisted: :twisted: :twisted:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Coen van Aken.nl

Bericht door Coen van Aken.nl » wo dec 05 2007 10:39 pm

Arend-ho schreef:niet meer gemaakt.?....cameraland zeker ??...stond er vandaag namelijk nog over te praten en kreeg ook dat verhaal te horen.

ik had laatst mijn 28-70 verkocht om een 17-35 terug te kopen...helaas konden ze deze niet leveren [ ander leverancier ] dus ben weer terug op de 28-70.

wel een dijk van een lens hoor....als je een mooie prijs kan bedingen dan zou ik wel voor gaan geloof ik.

Hmm, daar had ik niks van gehoord toen ik er 2 weken geleden was. Vreemd. Ik weet niet hoeveel waarde ik er aan moet hechten.

Bob42
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: gewoon doen

Bericht door Bob42 » wo dec 05 2007 10:40 pm

[quote="PatrickP"

Valt mij dit nou als enige op, of is iedereen het wel gewend dat George z'n stokpaardje even van stal haalt. Dit gaan neem ik aan over de Tamron George 17-50 f2.8? :twisted: :twisted: :twisted:[/quote]

Ach, er zijn op dit forum meer mensen met stokpaardjes :roll:

mikemix

Bericht door mikemix » wo dec 05 2007 10:43 pm

Arend-ho schreef:niet meer gemaakt.?....cameraland zeker ??...stond er vandaag namelijk nog over te praten en kreeg ook dat verhaal te horen.

Klopt.
Wilde je hem vandaag terug kopen die 17-35?

Ik heb alle linkjes even gelezen en het belooft wat!
Fraaie testjes.
Ik hou jullie op de hoogte als ie er is.

mikemix

Bericht door mikemix » wo dec 05 2007 10:46 pm

Coen van Aken.nl schreef: Hmm, daar had ik niks van gehoord toen ik er 2 weken geleden was. Vreemd. Ik weet niet hoeveel waarde ik er aan moet hechten.
Toch kan er in 2 weken een hoop gebeuren echter, kan het ook niet bevestigen hoor.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

ik weet van nix

Bericht door George Fennes » do dec 06 2007 3:02 am

Patrick schreef:

Code: Selecteer alles

George Fennes schreef:  ‹ Selecteer ›  
Ook mede vanwege het feit dat er alternatieven op de markt zijn en misschien ook nog gaan komen die even goed zijn optisch en slechts 25-30% van de nieuwwaarde van de 17-55mm 2.8 kosten.  

Valt mij dit nou als enige op, of is iedereen het wel gewend dat George z'n stokpaardje even van stal haalt. Dit gaan neem ik aan over de Tamron George 17-50 f2.8?    
Beste Patrick haal ik nu eens niet de T ...... aan en ga jij het weer doen :twisted: :twisted: :twisted:
Zo kom ik nooit van mijn verslaving af :oops:
Maar wel een fijn ding die T ...... :lol:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » do dec 06 2007 5:32 am

mikemix schreef:

Klopt.
Wilde je hem vandaag terug kopen die 17-35?

Ik heb alle linkjes even gelezen en het belooft wat!
Fraaie testjes.
Ik hou jullie op de hoogte als ie er is.
Mike...was al weer even geleden hoor [ denk 3 maanden ] dus ga je gang.... :)

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do dec 06 2007 6:43 am

Een goedkoop DX lensje ruilen tegen een duurder FX objectief, doen.
Kijk eens naar het verschil in vertekening.

mikemix

Bericht door mikemix » do dec 06 2007 8:06 am

Idd, het wordt 'm dus.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » do dec 06 2007 8:12 am

Mike

alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf.
de resultaten zien we hier neem ik aan wel verschijnen.

Groeten : Arend

mikemix

Bericht door mikemix » do dec 06 2007 8:12 am

Ben bang van wel...

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » do dec 06 2007 8:15 am

bibber :D .....hoe lang moeten we wachten ??
is het vandaag racen naar cameraland ??
ik spring zo de auto in om mijn D300 op te halen...
lijkt verdorie wel sinterklaas hier op het forum.

Arend

mikemix

Bericht door mikemix » do dec 06 2007 8:38 am

Eerst mijn kinderen naar school brengen.
Laatst gewijzigd door mikemix op do dec 06 2007 8:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » do dec 06 2007 8:39 am

Hans Braakhuis schreef:Een goedkoop DX lensje ruilen tegen een duurder FX objectief, doen.
Kijk eens naar het verschil in vertekening.
@Hans:Sorry dat ik het zeg hoor maar om de AF-S 17-55mm f2.8 nu een goedkoop DX lensje te noemen vind ik enigzins verwaand als ik het zeggen mag :evil: :evil: :evil:

@Mike: Alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ben benieuwd of je met de 17-35mm nu nog betere foto's kan maken :?: :?: :?:

Mvg, Gino :D
Laatst gewijzigd door Gino op do dec 06 2007 8:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Plaats reactie

Terug naar “Groothoekzoom”