Mee eens, komt nog eens bij dat het buiten met verschillende lichtomstandigheden is gefotografeerd, itt studio (controleerbaar) licht.
Ik vind Ken wel grappig, maar niet meer dan dat.
Hoe onafhankelijk/objectief is hij? Ik heb geen idee iig.
Scherpte D300 en D3
Ja, zelfs ik kijk weleens op zijn site om te kijken wat hij zegt, alleen moet je bij hem heel goed opletten wanneer hij onzin praat, hoe hij zijn tests heeft uitgevoerd en wanneer er daadwerkelijk iets objectiefs tussen zijn verhalen zit.D70-shooter schreef:Misschien is de 5D wel beter dan we zouden willen... Hoe dan ook vind ik de site van Ken erg boeiend en verhelderend.
Zoveel testen, zoveel verschillen.Jan Pieter schreef:idd, maar deze opmerking is dan toch weer jammer voor de nikorianen onder ons:
"I see the 5D as the clear winner. It's easily the sharpest, at least shooting JPGs as I do"' (Ken Rockwell)
ligt dit aan het feit (alleen) dat hij in jpg schiet, kan het moeilijk geloven.....
prettige avond,
Jan Pieter
Kijk en overtuig jezelf.
Prophotohome
Nu is Ken Rockwell niet bepaald mijn favoriet als het op testen aankomt en heeft hij een uitgesproken voorkeur. Vaak koppelt hij zijn oordeel hoe hij de apparatuur inzet en daar vind ik hem soms te gekleurd in. Kijkend naar zijn fotografie heeft hij ook niet echt raakvlakken met mijn voorkeursobjectieven. Werk hoofdzakelijk met de 70-200, 200-400 en 300mm prime, al dan niet in combinatie met de TC14 en TC17.
Leuk een beertje fotografen en daar je verhaal aan ophangen. Gaat me toch meer om wat doet een camera in de praktijk over een breder gebied en dan pas er een oordeel aan hangen..
Streepjes en mm geneuzel hebben bij mij nog nooit de interesse kunnen wekken. Een dijk van een plaat die wat ruis te zien geeft zou me worst zijn. Het gaat me om het totaalbeeld. Dat soort zaken hoor je op oud bollige fotoclubs. Het eeuwige gezeur welk merk is nu beter laat ik aan me voorbij gaan. Beetje humor erover vind ik wel leuk.
Terugkomend op de D300. Tot nu toe ben ik er best tevreden over en met de extra te downloaden bestanden kun je D2X instellingen simuleren. Toch leuk van Nikon. De cropfactor vind ik belangrijk (ivm mijn tele gebruik), evenals de vele instelmogelijkheden, het overzichtelijke display en degelijkheid spreken me aan. Het life-beeld kan denk ik in sommige situaties zijn dienst bewijzen. Verder nog druk aan het stoeien met de instellingen.
Om nu een fullframe in te gaan zetten met een cropfactor. Ik denk dat je een dergelijke camera daarvoor niet aanschaft. Leuk in nood meer niet. In vergelijking met mijn eerdere D80 vind ik het een stap vooruit. Of de D300 nu spectaculair meer heeft te bieden dan de D200 blijf ik vanaf. Daar kunnen de D200 gebruikers een zinnig antwoord op geven. Ik denk dat je met de D300/D200 over een prima camera beschikt. Ik maak me er niet zo druk over als ik er maar mee kan bereiken en doen wat ik in gedachte heb.
Leuk een beertje fotografen en daar je verhaal aan ophangen. Gaat me toch meer om wat doet een camera in de praktijk over een breder gebied en dan pas er een oordeel aan hangen..
Streepjes en mm geneuzel hebben bij mij nog nooit de interesse kunnen wekken. Een dijk van een plaat die wat ruis te zien geeft zou me worst zijn. Het gaat me om het totaalbeeld. Dat soort zaken hoor je op oud bollige fotoclubs. Het eeuwige gezeur welk merk is nu beter laat ik aan me voorbij gaan. Beetje humor erover vind ik wel leuk.
Terugkomend op de D300. Tot nu toe ben ik er best tevreden over en met de extra te downloaden bestanden kun je D2X instellingen simuleren. Toch leuk van Nikon. De cropfactor vind ik belangrijk (ivm mijn tele gebruik), evenals de vele instelmogelijkheden, het overzichtelijke display en degelijkheid spreken me aan. Het life-beeld kan denk ik in sommige situaties zijn dienst bewijzen. Verder nog druk aan het stoeien met de instellingen.
Om nu een fullframe in te gaan zetten met een cropfactor. Ik denk dat je een dergelijke camera daarvoor niet aanschaft. Leuk in nood meer niet. In vergelijking met mijn eerdere D80 vind ik het een stap vooruit. Of de D300 nu spectaculair meer heeft te bieden dan de D200 blijf ik vanaf. Daar kunnen de D200 gebruikers een zinnig antwoord op geven. Ik denk dat je met de D300/D200 over een prima camera beschikt. Ik maak me er niet zo druk over als ik er maar mee kan bereiken en doen wat ik in gedachte heb.
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Het publiek voor de 200-400 en 300mm objectieven is dan ook dungezaaid. De recenties daarover zijn er even weinig en dat is niet iets wat we ome Ken kunnen kwalijk nemen vind ik. Informatie hierover kun je beter bij Bjørn Rørslett halen ( http://www.naturfotograf.com/index2.html ) die begrijpt grote objectieven beterTobias schreef:niet echt raakvlakken met mijn voorkeursobjectieven. Werk hoofdzakelijk met de 70-200, 200-400 en 300mm prime, al dan niet in combinatie met de TC14 en TC17.

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
haha, volgens mij begrijpt Bjorn alles betera90 schreef:Het publiek voor de 200-400 en 300mm objectieven is dan ook dungezaaid. De recenties daarover zijn er even weinig en dat is niet iets wat we ome Ken kunnen kwalijk nemen vind ik. Informatie hierover kun je beter bij Bjørn Rørslett halen ( http://www.naturfotograf.com/index2.html ) die begrijpt grote objectieven beterTobias schreef:niet echt raakvlakken met mijn voorkeursobjectieven. Werk hoofdzakelijk met de 70-200, 200-400 en 300mm prime, al dan niet in combinatie met de TC14 en TC17.