kathedraal en alhambra, granada
Er mogen per dag 8000 mensen in. En dat gebeurt ook. Per barcode reader wordt op verschillende plekken de hele stroom gecontroleerd.Gabees schreef:Op dit soort lokaties zou je eens helemaal alleen moeten kunnen lopen. Ik vind al die mensen altijd zoooo jammer maar je ontkomt er niet aan.
In je eentje? Vergeet het maar.

- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Pfff...en dan ben je niet eens in het hoogseizoen. Ik vind het wel heel mooi, maar zulke mensenmassa's nee
Ik heb even een poging gedaan om aan een van de foto's een HDR tintje te geven. (eigenlijk pseudo HDR, want je hebt eigenlijk raw files nodig)

Ik heb even een poging gedaan om aan een van de foto's een HDR tintje te geven. (eigenlijk pseudo HDR, want je hebt eigenlijk raw files nodig)

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Ik vind de originele uitvoering toch mooier.Riemke schreef:Pfff...en dan ben je niet eens in het hoogseizoen. Ik vind het wel heel mooi, maar zulke mensenmassa's nee![]()
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Duizenden keren dezelfde spreuk op de muur. Iets van "Allah is de Enige", of zo. Dus dat stucadoren ging op den duur wel lekker snel.Skippy schreef:ik mis wel wat fijn detailwerk of heb je dat ook nog op de plank liggen

1.

2.

3.

4.

Dat heeft toch wel iets aparts. Tips hoe dit aan te pakken?Riemke schreef:k heb even een poging gedaan om aan een van de foto's een HDR tintje te geven
Durf ik nog niet.Mike-Nikon schreef:a de volgende keer eens plat op je rug liggen.....

- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
@Fremitus Kijk voor de voorbeelden en de techniek van HDR foto's maar eens op deze site:
http://raym.deds.nl/ Hij legt het bij Tips en truuks haarfijn uit.
Ik vind de techniek vooral erg mooi uitkomen bij kerkinterieurs, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk
http://raym.deds.nl/ Hij legt het bij Tips en truuks haarfijn uit.

Ik vind de techniek vooral erg mooi uitkomen bij kerkinterieurs, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Als je enige seconden belicht, dan vervagen de mensen die voorbij lopen helemaal. Alleen de mensen die stil staan, blijf je zien. Ik weet niet hoe licht het in zo'n kerk is, maar als de gevoeligheid laag gezet wordt en het diafragma helemaal dicht, moet een belichtingstijd van de enkele seconden toch mogelijk zijn. Eventueel een ND-filter gebruiken.Gabees schreef:Mooie foto's hoor!
Op dit soort lokaties zou je eens helemaal alleen moeten kunnen lopen. Ik vind al die mensen altijd zoooo jammer maar je ontkomt er niet aan.
http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_imagingfremitus schreef:YepRiemke schreef:Heb je deze ook met de 18-200 gemaakt?De enige die mee was.
HDR zegt mij (nog) niets.
Naar mijn mening ideaal voor dit soort lastige omstandigheden met lichte en donkere vakken.