F100 heb ik niet maar:

Ik geef me af en toe ook wel eens over aan wat nostalgische gevoelens, en dan pak ik mijn Nikkormat EL en ga er weer mee fotograferen. En ondanks dat deze camera met zijn objectieven bijna 40 jaar oud zijn kunnen daar nog steeds prima foto’s mee worden gemaakt.chip54 schreef:En dat lukt prima!Skippy schreef:Of om gewoon mooie foto's mee te maken zoals Sander waarschijnlijk wilGdP schreef:Het zijn prima spullen voor de vitrinekast.
Groet, Cees
Eeh, nou ik ken er eentje die ik niet heel mooi vindSkippy schreef:Zeg eens eerlijk als Nikonians onder elkaar, het uiterlijk van de Nikons is toch altijd al van een tijdloze schoonheid geweest hè!
haha die staat bij mij nog in de kast. Maar dan wel naam Nikon geen Fuji op de body. Bijna al die anderen zijn steeds ingeruild. Heb ze allemaal gehad vanaf de Nikon F. De F4 vond ik de minst plezierige camera om mee te werken. De F3 en F5 zijn toch mijn favorieten geweest. De F2 en de E3s zijn nog uit nostagie in mijn bezit. (en Exakta VX 1000, dat was mijn eerste kleinbeeldreflex)a90 schreef:
Eeh, nou ik ken er eentje die ik niet heel mooi vind![]()
Miesnert ik denk dat je van deze keuze geen spijt zal krijgen.miesnert schreef:Dank jullie voor je reakties.
Ik denk dat ik inderdaad nog even wacht en dan een F5 zal aanschaffen.
Hoewel ik een F4 esthetisch een veel mooiere camera vind dan de F100 of de F5 is dat verder natuurlijk niet echt van belang. Een F5 lijkt me zo een groot bakbeest, een F4 is dan net iets makkelijker te hanteren volgens mij.
Maar iedereen (ook elders) op het internet is ongelooflijk lovend over de F5, mijn keus is denk ik gemaakt (een F6 is ietwat te duur voor mij helaas).