Jan, bij mijn D200 en D2H is het zo, dat als de instelling 'doortellen' is, dat, onafhankelijk welke CF-kaart erin gaat, je uit de EXIF-gegevens kunt uitlezen hoeveel foto's je met het toestel gemaakt hebt en dus niet met de kaart.JGVilla schreef:4. het opname nummer op de CF-geheugenkaart is afhankelijk van de instelling van de camera.
Je kunt 'm op "doortellen" zetten (dat is geloof ik de default instelling) of je kunt 'm na iedere keer formatteren weer vanaf één laten beginnen.
Als je dus een CF-kaart gebruikt die ook in een andere camera is gebruikt dan krijg je dus het getal van het totaal aantal opnames op de kaart
ongeacht welke (Nikon) camera die opnames heeft gemaakt. Teller loopt gewoon door tot max. 9999 en dan begint die weer op 1.
Ik gebruik de engelse versie van de D300 handleiding en daar wordt dit beschreven op pagina 283 onder "d6 - file number sequence"
Kortom verwarring alom. De enige echte info staat dus in de EXIF data.
Als je er niet uitkomt stuur dan je laatste (onbewerkte) opname - attached aan een pb (persoonlijk bericht) - maar op
dan krijg je per ommegaande de shutter count van die opname van me terug en weet je meteen of die klant gelijk heeft.
Vraagje: aangezien je die camera helemaal niet gebruikt hebt, was die batterij wel helemaal opgeladen voor eerste gebruik?
Dat "springende" nummer bij de batterij kan best een gevolg zijn van een batterij die nog nooit goed is opgeladen.
Succes
-Jan-
Groet, Cees