Pauli het komt misschien hard over, maar had je je niet eerst een beetje kunnen verdiepen in dit soort professionele camera's ??
Heerlijk toch? Als hij zich goed verdiept, fotografeert hij ons straks alemaal van de wereld. Als ik opnieuw zou beginnen zou ik ook met een d300 startenOpgezetfan schreef:Heerlijk iemand die een D300 koopt om hem op de automaat te gebruiken
Pauli het komt misschien hard over, maar had je je niet eerst een beetje kunnen verdiepen in dit soort professionele camera's ??
Kom op Opgezetfan, dat is wel erg kort door de bocht.Opgezetfan schreef:Heerlijk iemand die een D300 koopt om hem op de automaat te gebruiken
Niet verkeerd, maar ook niet genoeg ben ik bang. Heb je al bekeken wat de camera aangeeft als je 'm op RAW zet met een schoon kaartje. Nog geen 200 foto's volgens mij...Paoli schreef:PPs: heb vandaag een extreme IV, 4GB kaartje gekocht. Ik denk wel dat ik daar even mee toekom.
Waarom krijg je er dan zoveel minder als je 14 bits gebruikt? Waarom zijn die niet ongeveer 14/12 = 7/6 = ca. 1.16 x zo groot? Of zijn ze dat wel. Ik meen laatst te hebben gezien dat er rond de 150 op een 4GB kaartje gaan...Marco Handgraaf schreef:Dat zal in NEF gecomprimeerd (12 bits) goed zijn voor zo'n 270 opnames.Paoli schreef:
PPs: heb vandaag een extreme IV, 4GB kaartje gekocht. Ik denk wel dat ik daar even mee toekom.
Het gaat niet om een groene auto knop, het gaar erom dat als je de cam wilt leren kennen, je in het MENU, IN HET BEGIN misschien het beste alles op auto kunt zetten.Opgezetfan schreef:Laat het nou net zo zijn dat de D300 geen groen AUTO stand heeft, waarom niet zul je je afrvagen. Heel simpel: een D300 is GEEN instapmodel.
Maar goed zal wel de enige zijn die er zo over denkt. Kom op zeg.