Welke lens is het? Een AF-D of een AF-S lens? Het zoemende geluid waar je het over hebt kan wel eens iets met de AF motor van de camera te maken hebben (als het geluid uit het sluitermechanisme komt is het waarschijnlijk einde oefening). Ik heb overigens soortgelijke problemen gehad met een lens en mijn oude D90. De spiegel bleef hangen of het diagfragma functioneerde niet correct. Dat was opgelost na een grondige schoonmaakbeurt van de contacten van lens en camera. Communicatieproblemen tussen camera en lens kunnen hele vreemde effecten geven.
Aangezien de spiegel wel correct functioneert zonder lens, zou ik de volgende dingen eens proberen:
1. Probeer het met een andere lens, bij voorkeur een AF-S lens.
2. Maak de contacten in de lens en body eens schoon.
3. Beetje vergezocht, maar fotografeer je nu in AF-S stand? Probeer het dan eens op AF-C of met de AF uitgeschakeld. Werkt het dan wel?
Maar belangrijkste lijkt me om het eens even met een andere lens te proberen.
probleem spiegel bij Nikon D90
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: probleem spiegel bij Nikon D90
Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: probleem spiegel bij Nikon D90
goede namiddag ReneG
de contacten zijn reeds gereinigd
kleinzoon is nu de vragen aan stellen in de spotters club , wie een lens heeft die erop zou passen en dan om even te proberen
de contacten zijn reeds gereinigd
kleinzoon is nu de vragen aan stellen in de spotters club , wie een lens heeft die erop zou passen en dan om even te proberen